دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1403 - 13:56

برخی واحد‌های صنعتی با کمبود نیروی انسانی مواجه شده‌اند؛ طرح «پویش» راهکار رفع مشکل صنعت

برخی واحد‌های صنعتی با کمبود نیروی انسانی مواجه شده‌اند؛ طرح «پویش» راهکار رفع مشکل صنعت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با بیان اینکه برخی واحد‌های صنعتی با کمبود نیروی انسانی مواجه شده‌اند؛ طرح «پویش» عامل مؤثری برای رفع مشکل صنعت برشمرد.
کد خبر : 931451

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد حیدری نارمندی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعهد بسته‌ایم در مسیر توسعه و پیشرفت عملی گام برداریم، رسالت دانشگاه این نیست که دانشجو فارغ‌التحصیل شود، بلکه دانشگاهی موفق خواهد بود که بتواند مسائل، مشکلات و دغدغه‌های کشور را رفع کند، اگر غیر این باشد تفاوتی با مدرسه نخواهد داشت.

وی افزود: برای ارتقای دانشگاه تلاش کردیم با صنایع، ادارات و نهاد‌ها قرارداد منعقد کنیم تا نقش دانشگاه در جزیره قشم پررنگ شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم عنوان کرد: در این طرح، قراردادی بین دانشگاه، دانشجوی متقاضی و صنعت بسته می‌شود و دانشجو حین تحصیل در واحد صنعتی یا نهاد مربوطه مشغول به‌کار شده و از طرف صنایع حمایت می‌شود.

حیدری نارمندی عنوان کرد: اکثر واحد‌های صنعتی با کمبود نیروی انسانی در برخی از حوزه‌ها مواجه هستند و اجرای طرح پویش به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با اداره ورزش و جوانان قشم به‌منظور توسعه علمی ورزش‌های سالم و آبی در این شهرستان منعقد شده، خاطرنشان کرد: باید نگاه علمی در حوزه ورزش داشته باشیم دانشگاه آزاد اسلامی قشم از نیرو‌های نخبه و توانمندی بهره‌مند است که در سطح ملی و بین‌المللی مطرح هستند، این دانشگاه با داشتن ۵۰۰ تخت و سلف سرویس، امکان این را دارد که در صورت برپایی رقابت‌های ورزشی ملی و بین‌المللی در اختیار حوزه ورزش قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم گفت: این دانشگاه اکنون با بیش از ۷۰ عضو هیئت‌علمی و با پذیرش دانشجو در سه رشته پزشکی و پیراپزشکی، ۸ رشته دکتری تخصصی، ۲۳ رشته کارشناسی‌ارشد، ۲۵ رشته کارشناسی پیوسته، ۱۵ رشته کارشناسی ناپیوسته و ۳۱ رشته کاردانی به‌عنوان دانشگاه برتر در جزیره قشم و سومین دانشگاه بزرگ استان هرمزگان محسوب می‌شود.

حیدری نارمندی گفت: قبولی بیش از ۷۰ درصد دانشجویان رشته پزشکی در آزمون دستیار تخصصی، کسب مدال نقره و برنز در یازدهمین (سال ۱۳۹۸) و پانزدهمین (سال ۱۴۰۲) و در شانزدهمین المپیاد کشوری در سال ۱۴۰۳ علوم پزشکی دو مدال نقره و برنز کسب کردند.

وی متذکر شد: کسب مقام کشوری و عنوان برتر در حوزه پژوهش در چهارمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۶ از افتخارات این دانشگاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب