دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 شهريور 1403 - 12:55
در سفر خود به اقلیم کردستان عراق؛

پزشکیان: باید تلاش کنیم تا از نظر سیاسی، علمی و فرهنگی بستر مناسبی بین ایران و اقلیم شکل بگیرد

پزشکیان: باید تلاش کنیم تا از نظر سیاسی، علمی و فرهنگی بستر مناسبی بین ایران و اقلیم شکل بگیرد
رئیس جمهور کشورمان در سفر خود به اقلیم کردستان عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان باید تلاش کنیم تا از منظر سیاسی، اقتصادی، علمی ، فرهنگی و امنیتی بستر مناسبی بین ما شکل بگیرد.
کد خبر : 931444

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان که از روز گذشته وارد خاک عراق شده و پس از دیدار با مقامات عراقی وارد اقلیم کردستان این کشور شد، پس از دیدار با مسعود و نیچروان بارزانی رهبر و رئیس اقلیم کردستان عراق اظهارداشت: اول باید قدردانی کنم از برادرانمان در اقلیم، از میمهمان‌نوازی‌ آنها باید تشکر کنیم. نگاه اینها این است که ما با هم خون دادیم و ایران و اقلیم در درگیری‌ها همیشه در کنار هم بودند. الان هم همین نگاه وجود دارد. الان هم همان نگاه وجود دارد، زمانی که صلح امنیت وجود دارد تلاش کنیم تا بهره‌برداری‌های شکل بگیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان باید تلاش کنیم تا از منظر سیاسی، اقتصادی، علمی ، فرهنگی و امنیتی بستر مناسبی بین ما شکل بگیرد.

رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه نگاه پیامبران و رسولان بر این است که انسان‌ها در کنار هم و با هم باشند، بیان کرد: فرق در سیاه و سفید و عرب و عجم وجود ندارد و فرق در تقواست. کسی که درستکار تر است او بهتر است. این (کَس) فرقی نمی‌کند عرب یا عجم یا کرد است، اگر بپذیریم به کسی که با تقواتر و نخبه‌تر است احترام بگذاریم همه چیز درست می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب