دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سهم شاخه هنرستان‌ها ۴۲ درصد هدف‌گذاری شد/ آغاز سال تحصیلی جدید از روز اول مهرماه

سهم شاخه هنرستان‌ها ۴۲ درصد هدف‌گذاری شد  آغاز سال تحصیلی جدید از روز اول مهرماه
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این که وزارت آموزش و پرورش هدف گذاری کرده که سهم رشته ریاضی فیزیک به بیش از ۱۸ درصد برسد، گفت: همچنین سهم شاخه هنرستان‌ها به ۴۲ درصد برسد.
کد خبر : 931407

محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با با بیان این که تخلفات امتحان در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است؛ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: امسال علی‌رغم اینکه در سه پایه تحصیلی آزمون نهایی برگزارشد، نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است، مجموع تخلفات ما کمتر از 2 هزارو ۸۰۰ مورد  در خرداد بوده است. یکی از دلایل کاهش تخلفات اقدامات پیشگیرانه بود که این اقدامات در زمینه آگاه سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و اولیا دانش آموزان بوده و اقداماتی سختگیرانه در زمان ورود دانش آموزان به حوزه امتحانی را داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین مدارس حوزه امتحانی قبل از ورود دانش‌آموزان با استفاده از سیگنال‌یاب‌ها و اقدامات انتظامی باعث شدند که تخلفات امتحانی نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم بیان کرد: حدود ۷۰ درصد دانش آموز در پایه دهم ثبت نام‌کردند؛ ۲۰ درصد از دانش آموزان  پایه دهم در رشته ریاضی فیزیک ثبت نام کردند.

کاظمی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش هدف گذاری کرده که سهم رشته ریاضی فیزیک به بیش از ۱۸ درصد برسد؛ عنوان کرد: همچنین سهم شاخه فنی وحرفه ای  به ۴۲ درصد برسد وبیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز  برگه هدایت تحصیلی در خرداد ماه دریافت کردند.

وی ادامه داد: برگه هدایت تحصیلی حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزانی که امتحان جبرانی داشتند برگه هدایت تحصیلی آن‌ها مجدد صادر شده مابقی هم با ورود نمرات بارگذاری و ثبت نمرات برای آن‌ها صادر می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درباره  کمبود معلم در دوره متوسطه بیان کرد: طبیعتا امسیال مشکلی درحوزه کمبود نیروی انسانی نداریم زیرا که جذب ها و استخدام هایی در آموزش و پرورش انجام شد،  همچنین مدیریت نیروی انسانی نیز صورت گرفت. بخشی از نیاز به نیروی انسانی ما توسط نیروهای موظف و بخش دیگری توسط نیروهای غیر موظف انجام می شود، اگر منطقه ای کمبودنیروی انسانی داشته باشد، از نیروهای بازنشسته غیر موظف استفاده خواهیم کرد.

کاظمی درباره زمان بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد:سال تحصیلی مدارس همه دوره های تحصیلی اول مهرآغاز خواهدشد، جشن بازگشایی مدارس اول مهر برگزار می شود ولی جشن شکوفه ها و غنچه ها در 27 و 28 شهریورماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب