دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش:

هدف گروه های نظارتی، بهبود کیفیت روند اجرای مصوبات شورای عالی است

هدف گروه های نظارتی، بهبود کیفیت روند اجرای مصوبات شورای عالی است
مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هدف اعزام گروه های نظارتی شورای عالی آموزش و پرورش به استان ها، شناسایی موانع و محدودیت ها و بررسی چگونگی اجرای مصوبات و بهبود کیفیت آنهاست.
کد خبر : 931362

داود فروتن زاد، مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در جلسه اعتباربخشی مصوبات این شورا اظهار کرد: در راستای ایفای نقش نظارتی سازمان اداری دبیرخانه شورای عالی و عمل به مأموریت نظارت برحسن اجرای مصوبات (موضوع: ماده 1 قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش)، فرایند تهیه و تدوین گزارش نهایی نظارتی مصوبات سال تحصیلی 1403- 1402در دستورکار واحد نظارت دبیرخانه شورای عالی قرار گرفته است. 

وی با تاکید بر نقش مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در کیفیت بخشی به نظام آموزشی کشور افزود: هر ساله چند مصوبه مهم و کاربردی شورای عالی آموزش و پرورش توسط یک گروه فنی و تخصصی انتخاب و با اعزام گروه های نظارتی به استانها از چگونگی اجرای مصوبات این شورا گزارش تهیه می شود.

مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش عنوان کرد: گزارش نظارتی مصوبه 634 «اساسنامه مدارس شبانه روزی» پس از جمع‌بندی و اعتبارسنجی در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات تحصیلی؛ گزارش نظارتی حسن اجرای آن به مراجع ذیصلاح ارائه شد.

فروتن زاد اظهار داشت: وضعیت اجرای مصوبه 895 «آیین‌نامه کلاس‌های چندپایه» که با اعزام گروه های نظارتی به استان ها تهیه شده بود مورد بررسی قرار گرفت که پس از جمع بندی و برگزاری جلسات اعتبارسنجی در صحن شورای عالی ارائه شد. 

وی افزود: در جلسه ای که با حضور نمایندگان حوزه‌های ستادی آموزش‌وپرورش، وزارت امورخارجه و وزارت کشور و همچنین اعضای کمیسون ارزشیابی و صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد. دستاوردها و چالش‌های اجرای مصوبه «ارزشیابی مدارک تحصیلی مدارس کشورهای خارجی» مورد بررسی و پیشنهادهایی برای حوزه‌های اجرا و سیاست‌گذاری مطرح شد. 

مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی در ادامه ابراز کرد: در طی این فرایند، گزارش نظارتی مصوبه 38 کمیسیون معین شورای عالی«ارزشیابی مدارک تحصیلی مدارس کشورهای خارجی» پس از بررسی وضعیت اجرا در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری‌، سمنان، زنجان، فارس، قزوین، قم، گیلان و بررسی چگونگی ایفای نقش کمیسیون ارزشیابی و جمع‌آوری داده‌ها از 25 استان، مورد بررسی و اعتبارسنجی قرار گرفت. 

فروتن زاد اضافه کرد: این گزارش پس از انجام کارهای کارشناسی و تخصصی در کمیسیون معین در صحن علنی شورای عالی آموزش‌وپرورش ارائه می شود.

مدیر نظارت و ارزشیابی مصوبات شورای عالی تاکید کرد: هدف از نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش کمک به بهبود روند نظام تعلیم و تربیت کشور و بر طرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مصوبات این شورا است.

فروتن زاد در پایان تاکید کرد: نسخه هایی از این گزارش ها در اختیار مراجع ذیصلاح جهت انجام اقدامات قانونی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
قالیشویی ادیب