دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1403 - 15:02
در نشست خبری مشترک؛

السودانی: روابط ایران و عراق روابطی عمیقی است/ پزشکیان: توافقنامه‌های مشترک باید کامل اجرا شود

السودانی: روابط ایران و عراق روابطی عمیقی است  پزشکیان: توافقنامه‌های مشترک باید کامل اجرا شود
در نشست خبری مشترک مقامات عالیرتبه عراق و ایران بر تعمیق روابط بین دو کشور تأکید و بر اجرای توافقنامه‌های مشترک بین دو کشور تأکید شد.
کد خبر : 931377

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور پس از جلسه با السودانی همتای عراقی خود در نشست خبری مشترک شرکت کردند.

السودانی: روابط ایران و عراق روابطی عمیقی است

نخست وزیر عراق در این نشست خبری اظهار کرد: روابط ایران و عراق روابطی عمیق و قدیمی است و در حوزه‌های مختلف در جریان است. همچنین هم جواری ما می تواند به مسیری برای گسترش روابط ما تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بر گسترش راه‌های ارتباطی میان دو کشور و همچنین بر تاسیس احداث جاده میان خسروی و بغداد تاکید شد، ادامه داد: موضع عراق واضح است: توسعه همکاری اقتصادی با ایران. امروز ۱۴ تفاهم نامه امضا کردیم.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: از برادران ایرانی تشکر می‌کنیم که در خرید گاز از ترکمنستان به ما کمک کردند. علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه موجود برادران ایرانی به ما کمک گسترده‌ای کردند.

السودانی تأکید کرد: ثبات منطقه ما با تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه غزه مورد تهدید است. موضع مشترک ما محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی است.

پزشکیان: توافقنامه‌های مشترک باید کامل اجرا شود

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان نیز در این نشست مشترک اظهارکرد: نیاز داریم تا توافقنامه‌های مشترک به طور کامل اجرایی شود تا اینکه بتوانیم بر تروریست‌ها غلبه کرده و امنیت را مستقر کنیم.

وی افزود: توافقنامه‌هایی که تاکنون به امضای دو طرف رسیده دارای دستاوردهای ارزشمندی بوده است. ما در ایران این آمادگی را داریم که از منظر فکری و اعتقادی آن را گسترش بدهیم.

رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: من معتقدم که کشورهای اسلامی با یکدیگر برادر هستند. پیام خداوند خطاب به ما این است که همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید. تفرقه باعث می‌شود که ما  آتش دوزخ را بچشیم.

به گزارش آنا، مقامات عالی‌رتبه ایران و عراق در حضور روسای دولت‌های دو کشور، ۱۴ سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، رسانه‌ای، فنی-مهندسی، بازرگانی، حمل و نقل، سیاسی، ورزشی، کشاورزی و زیارتی به امضاء رساندند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب