دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1403 - 12:24
از سوی ایران پیشنهاد شد؛

ایجاد ساختار امنیتی بریکس برای مقابله با سوء‌استفاده از فناوری‌های نوظهور

ایجاد ساختار امنیتی بریکس برای مقابله با سوء‌استفاده از فناوری‌های نوظهور
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: اعضای بریکس می‌توانند به موازات همکاری‌های اقتصادی، پایه‌گذار نظام امنیتی تازه‌ای در سطح جهان باشند تا از این طریق نقاط ضعف نظام امنیتی موجود را برطرف کنند.
کد خبر : 931324

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای شرکت در اجلاس بریکس راهی مسکو شده است، درباره این اجلاس اظهارکرد: پیشنهاد مشخص من تاسیس ساختار امنیتی مختص بریکس برای مقابله با تهدیدات مشترک از جمله تروریسم، افراط گرایی، مواد مخدر، سوء استفاده از فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و ماهواره‌ها و همچنین ناامنی دریایی، قاچاق انسان، فعالیت‌های غیر مجاز بیولوژیک، تهدیدات در فضای سایبر و نیز سازوکارهای انسانی مشترک برای ایجاد فرصت‌های فی مابین است.

وی افزود: اعضای بریکس می‌توانند به موازات همکاری‌های اقتصادی، پایه گذار نظام امنیتی تازه‌ای در سطح جهان باشند تا از این طریق نقاط ضعف نظام امنیتی موجود را برطرف کنند.

احمدیان با ارائه پیشنهادی از سوی ایران برای طرح صلح روسیه و اوکراین در نشست مقامات عالی رتبه امنیتی بریکس بیان کرد: ایران از هرگونه طرح صلح مورد توافق بین روسیه و اوکراین مانند ابتکار چین و برزیل حمایت می‌کند. بریکس گروهی را مأمور پیگیری دستیابی به این صلح نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب