دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 شهريور 1403 - 08:00

رمز برتری ایران در خانه امارات/ استراتژی هوشمندانه یاران قلعه‌نویی

رمز برتری ایران در خانه امارات  استراتژی هوشمندانه یاران قلعه‌نویی
تیم ملی فوتبال ایران با انتخاب استراتژی هوشمندانه در خانه امارات، در گام دوم به دومین برتری خود دست یافت.
کد خبر : 931249

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقه دوم ایران در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ با امارات نسبت به بازی گذشته در مقابل قرقیزستان با سه تغییر بازیکنان در خط دفاعی و هافبک با اضافه شدن حردانی، عزت الهی و جهانبخش انجام گرفت.

کادر فنی با توجه به شرایط حساس این بازی استراتژی کنترل بازی و استفاده از ضد حمله و حمله سریع را در دستور کار قرار داده بود، بنابراین قائدی و جهانبخش درکناره‌های زمین با توجه به تکنیک و سرعت بالا قرار داده شد و بازی را با سیستم پایه ۱-۳-۲-۴ شروع کردیم. 

در نیمه اول بازی مالکیت توپ را به امارات داده بودیم و در حالت دفاعی شکل تیمی به ۱-۵-۴ تغییر می‌کرد. به شکلی که سامان قدوس از پست خود پشت مهاجم به خط میانی اضافه می‌شد. در شروع بازی توسط تیم امارات از یک سوم دفاعی پرس از جلو را دستور کار قرارداده بودیم؛ و در زمان دفاع، دفاع تیمی و گروهی و فردی را به خوبی در زمین نشان دادیم و موقعیت‌های کمی را در اختیار امارات قرار دادیم. به طوری که در انتهای نیمه اول درصد مالکیت ۶۰ به ۴۰ برای امارات بود با این حال موقعیت‌ها برای به گل رسیدن ایران بیشتر شکل گرفت.

در حالت تهاجمی تیم ایران زمانی که توپ در اختیار خط دفاعی و هافبک بود با توجه به بالا بودن تیم امارات بازی بلند با طارمی و قائدی همچنین قدوس و جهانبخش را در دستور کار خود قرار داده بود. بر اساس این استراتژ‌ی توانستیم در انتهای نیمه اول به گل برسیم. 

در نیمه دوم در شروع بازی کمی تیم ایران بازی مالکانه در دستور کار داشت. تعویض‌های انجام شده در دقیقه ۵۵ با ورود آزمون و قلی زاده شکل تیمی با توجه به روند بازی تغییری نداشت و شکل تهاجمی تیم حفظ شد، طارمی به پست قدوس آمد و آزمون به تک مهاجم ایران تبدیل شد.

با توجه به فشار زیاد امارات چندین موقیت گل برای ایران به دست آمد ولی نتوانستیم از آن استفاده کنیم. این شرایط در مقابل تیم‌های قوی‌تر می‌تواند برای ما مشکل ساز شود به ویژه اینکه مسابقه بعدی در مقابل ازبکستان است و مهاجم‌های باتجربه ما نباید از اینچنین موقعیت‌ها به راحتی بگذرند.

در انتهای بازی هم امارات بازی احساسی و فشار بیشتری روی دروازه ایران آورد که در سمت راست ما چند بازیکن ما در موقعیت‌های یک در مقابل یک دفاعی جا ماندند و موقعیت‌های خطرناکی در اختیار امارات قرار گرفت. در مجموع، انتخاب استراتژی هوشمندانه از سمت کادر فنی برای این مسابقه و تلاش بازیکنان نتیجه را یک برصفر به نفع ایران رقم زد.

شاهین ریاحی

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب