دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1403 - 16:22
حجت‌الاسلام معظمی:

حقوق کمتر دلیل بر بداخلاقی یا کم‌کاری در حوزه مسئولیت نیست

حقوق کمتر دلیل بر بداخلاقی یا کم‌کاری در حوزه مسئولیت نیست
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه تأکید کرد: سخت بودن کار یا کم بودن حقوق دلیل نمی‌شود که در حوزه مسئولیت‌مان کم‌کاری یا بداخلاقی کنیم.
کد خبر : 931218

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین گرامیداشت و تجلیل روز کارمند با حضور افشین غنی‌زاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام امین معظمی گودرزی مسئول نهاد نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، اعضای هیئت‌رئیسه، مدیران و مسئولان در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در این جلسه اظهار کرد: از خدا می‌خواهم به شما قوت دهد تا در مسیر به وظایف و تکالیف خود عمل کنید، در دین اسلام درباره حقوق کارمندان نکات زیادی عنوان شده؛ ازجمله حضرت علی علیه‌السلام به مالک اشتر توصیه می‌کند که سعی کن به‌درستی هوای کارمندان خود را داشته باشی و روزی فراوان بر آنان ارزانی دار تا با گرفتن حقوق کافی در اصلاح خود بیشتر بکوشند و با بی‌نیازی به اموال بیت‌المال دست نمی‌زنند و اتمام حجتی است بر آنان اگر فرمانت را نپذیرند یا در امانت خیانت کنند.

معظمی گودرزی اضافه کرد: اجازه می‌خواهم به یکی ازمشکلاتی که در کشور وجود دارد و در دانشگاه آزاد نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم اشاره کنم که آن نیز نامناسب بودن حقوق و دستمزد و وضعیت نامناسب اقتصادی است و وظیفه می‌دانم دست تک‌تک خدمتگزاران این مجموعه را ببوسم که با این فشار اقتصادی و مالی و حجم کار صادقانه برای پیشرفت دانشگاه و اهداف آن تلاش می‌کنند.

وی متذکر شد: در روایات داریم که اگر انسان شکر مخلوق را به جای نیاورد شکر خالق را نیز به جا نیاورده و باید خوبی‌های افراد را بیان کنم که در یک سال گذشته در منصب ریاست در همه حال پاسخگوی همه هستند و برای سربلندی دانشگاه تلاش می‌کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: برای نخستین‌بار است که مراسم روز کارمند در دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار می‌شود که جای تقدیر دارد، البته مشکلات اقتصادی زیاد است و یکسری مسائل از دست ما خارج است و باید دست در دست هم دهیم و هرچقدر می‌توانیم به دانشگاه رونق ببخشیم و دانشگاه آزاد را از نظر مالی رونق دهیم.

معظمی گودرزی تبیین کرد: حضرت علی علیه‌السلام در بخشی از بیاناتشان خطاب به یکی از زیردستان می‌فرمایند: «این منصبی که به شما داده شده یک امانت است و طعمه نیست و متأسفانه بعضی افراد این سمت را به عنوان طعمه فرض می‌کنند تا از طریق آن جیب خود را پر کنند که این خیلی بد است و باید آن را امانت الهی که خدا چند صباحی به ما داده و توفیقی برای خدمت به خلق است بدانیم.

وی متذکر شد: رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم می‌فرمایند که وقتی خداوند برای بنده‌ای نیکی بخواهد حاجت مردم را در دست او قرار می‌دهد، بنابراین اگر خدا منصبی به ما داده، فرصتی است تا از نظر فضائل اخلاقی خود را بالا بکشیم و لحظه به لحظه به خدا نزدیک شویم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: چند صباحی در این دنیا هستیم و خوب یا بد آن می‌گذرد، اما وقتی از این دنیا رفتیم از ما سؤال می‌شود که چه‌کار کردیم که می‌توان سینه را ستبر کرد و گفت خدمت به خلق خدا کردم، سخت بودن کار یا کم بودن حقوق دلیل نمی‌شود که کم‌کاری یا بداخلاقی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب