دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مقیمی: بزرگترین طرح خیرساز آموزش عالی هفته آینده کلنگ زنی می‌شود/ افتتاح ۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی تا سال آینده

مقیمی: بزرگترین طرح خیرساز آموزش عالی هفته آینده کلنگ زنی می‌شود  افتتاح ۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی تا سال آینده
رئیس دانشگاه تهران اعلام کرد: بزرگترین طرح خیرساز آموزش عالی هفته آینده کلنگ زنی می‌شود
کد خبر : 931135

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۰ شهریور ۱۴۰۳) در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوابگاه متاهلی را به مناسبت ۱۵۷۵ سال سنت آموزش عالی نام نهادیم، منتهی با شهادت شهید حنیه به همین اسم نامگذاری شد.

وی افزود: دانشگاه تهران برنامه‌های خود را در راستای قانون جوانی جمعیت دنبال می‌کند که مجموعه اقدامات مکمل آن خواهند بود.

مقیمی با بیان اینکه تاکنون مرکز ازدواج دانشجویی در سایت مرکزی دانشگاه تهران را راه اندازی کردیم و مهدکودک دانشگاه تهران و خوابگاه‌های متاهلی را توسعه دادیم، در ۳ سال مدیریت بنده ۱۵۰ ظرفیت جدید برای زوج‌های دانشجویی ایجاد کردیم و افتتاح مجموعه ۵۰۰ واحدی خوابگاه متاهلی برای سال آینده جزء برنامه‌های بلند مدت است که ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه برای آن پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: به دانشجویان متاهل متقاضی خوابگاه وعده اعطای خوابگاه داده بودیم که با تلاش همکاران این امر محقق شد. ۱۲۰ نفر در ابتدای دولت سیزدهم در نوبت قرر داشتند و امروزه به‌روز شده ایم و دیگر فردی در نوبت قرار نمی‌گیرد تا اینگونه جهت تشکیل زندگی مشترک و ازدواج تشویق شوند.

مقیمی گفت: ۲۲۰ واحد خوابگاه متاهلی داشتیم که با رونمایی از خوابگاه‌های امروز تعداد آنها به ۲۷۱ واحد رسید.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: امیدوارم هفته آینده شاهد کلنگ زنی ساختمان رفاهی دانشجویان از قبیل خوابگاه‌های متاهلی و مجردی و ... با ظرفیت ۱۲۰ نفر باشیم که مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است و بزرگترین پروژه خیرساز در آموزش عالی کشور است، البته این ملک به دانشگاه تهران واگذار شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محمد مقیمی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب