دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1403 - 10:52
سرتیپ قربانی خبرداد:

استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات نیروی زمینی ارتش

استفاده از هوش مصنوعی در تجهیزات نیروی زمینی ارتش
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش بهره‌مندی از هوش مصنوعی در تجهیزات و سامانه‌های مختلف را از برنامه‌های این نیرو عنوان کرد.
کد خبر : 931133

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «یوسف قربانی» معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، در آیین معارفه فرمانده جدید لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان در تبریز، اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی همراه با سایر نیرو‌های مسلح به حدی از توانمندی رزمی، دفاعی و میدانی رسیده است که دشمنان اسلام و انقلاب جرأت نگاه چپ به مرز‌های کشور را ندارند.

امیر سرتیپ قربانی توان تجهیزاتی، موشکی و برخورداری از نیروی انسانی توانمند و ولایی را مشخصه بارز و برجسته نیرو‌های مسلح و به‌خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: بر همین اساس، امروز جایگاه ایران در دکترین نظامی قدرت‌های جهانی بسیار مهم و پررنگ است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش عملیات «وعده صادق» و حمله به «عین‌الاسد» (عملیات شهید سلیمانی) را نمونه‌ای از توانمندی رزم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: این عملیات‌ها نشان داد که مقابله با کشورمان تبعات سخت و دندان‌شکنی را برای در پی دارد.

وی تصریح کرد: اقتدار و پیشرفت‌های چشمگیر ارتش و سایر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حالی اتفاق افتاده است که در ۴۰ سال اخیر کشور با سخت‌ترین و پیچیده‌ترین فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی و دفاعی روبه‌رو بوده است؛ اما به برکت خون پاک شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس، امنیت و مدافع حرم امروز توان نیرو‌های مسلح ما در منطقه غرب آسیا منحصربه‌فرد است.

امیر قربانی ولایت‌مداری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری را سه محور اصلی نیروی زمینی ارتش دانست و با تأکید بر اینکه توجه به این محور‌ها مایه سربلندی، اقتدار و صلابت کشور است، یادآور شد: نیروی زمینی ارتش در سال‌های اخیر و با توجه به منویات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، چهره جدیدی پیدا کرده است که ایجاد و راه‌اندازی یگان‌هایی همچون نیرو‌های واکنش سریع و یگان‌های متحرک هجومی در همین راستا تعریف شده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش پایش کامل سلامت نیروی انسانی را از ویژگی‌های بارز نیروی زمینی ارتش در ساختار جدید دانست و با اشاره به نقش نیروی انسانی در مولفه قدرت، اضافه کرد: بی‌تردید برخورداری از نیروی جوان، متعهد و ولایی که سرشار از معنویت است، برگ برنده این نیروی خدوم محسوب می‌شود.

وی بهره‌مندی از تجهیزات هوشمند، دوربرد و نقطه‌زن با کارآمدی بالا در میدان رزم و نبرد را از جمله خصوصیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد که با تاکتیک‌های جدید اجازه خودنمایی را هرگز به دشمنان نمی‌دهد.

امیر قربانی بهره‌مندی از هوش مصنوعی در تجهیزات و سامانه‌های مختلف را از برنامه‌های پیش روی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و گفت که نباید از این موضوع مهم غفلت کنیم.

در پایان، امیر سرتیپ دوم «عیسی بیات» که پیشتر فرماندهی تیپ ۳۶۴ مهاباد را بر عهده داشت، به عنوان فرمانده جدید لشکر عملیاتی ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان و ارشد نظامی در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل معرفی و از خدمات امیر سرتیپ دوم «امیرحسین شفیعی» در این سمت قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب