دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1403 - 16:19

پشت صحنه دوئل تلویزیونی ترامپ و هریس؛ نامزدهای انتخابات آمریکا چگونه به مصاف هم می‌روند

پشت صحنه دوئل تلویزیونی ترامپ و هریس؛ نامزدهای انتخابات آمریکا چگونه به مصاف هم می‌روند
اولین مناظره دو نامزد نهایی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا ماهیتی مانند یک دوئل دارد و تیم‌های دو نامزد با روش‌های متفاوتی آنها را برای این رویداد آماده می‌کنند؛ روش‌هایی که شامل «توهین، سوالات سخت و روش‌های بازیگری» نیز هست.
کد خبر : 931094

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مناظره ۱۰ سپتامبر (بامداد چهارشنبه) برای هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است. این مناظره درست در زمانی صورت می‌گیرد که رقابت ترامپ و هریس در ایالات خاکستری بسیار تنگاتنگ است. در چنین شرایطی، گردش آرای رای‌دهندگان مردد به سود هر یک از آنها می‌تواند معادله را به صورت کامل دگرگون کند. از این رو، طرفین از یک مناظره منطقی و آرام قطعا فاصله خواهند گرفت و به شعار‌ها و وعده‌های پوپولیستی روی خواهند آورد. قطعا تمرکز آنها نیز روی ایالات سرنوشت‌ساز است و اولویت‌هایی که توسط آنها در مناظره بیان می‌شود نیز برای جذب رای افراد مردد در ایالات خاکستری تنظیم می‌شود.

این مناظره می‌تواند تبدیل به نقطه آشکارساز پیروزی یا شکست هریس در انتخابات (بر اساس الگوی گردش آرای افراد مردد) شود

ترامپ و هریس برای اولین‌بار مستقیما در یک مناظره تلویزیونی در استودیوی «ای‌بی‌سی نیوز» با یکدیگر روبه‌رو خواهند شد. به نظر می‌رسد هریس نسبت به بایدن توانمندی بیشتری درمواجهه با ترامپ خواهد داشت. در مناظره قبلی که میان ترامپ و بایدن برگزار شد، رئیس جمهور کنونی آمریکا بازی را به بدترین شکل ممکن به جمهوری‏‌خواهان و ترامپ باخت و همین مسئله، تبدیل به اصلی‌ترین اهرم فشار بر بایدن جهت کناره‌گیری از رقابت‌های ماه نوامبر شد.

اما کامالا هریس نامزد حزب دموکرات در رقابت ۲۰۲۴، به عنوان یک حقوقدان و سناتور سابق ایالت کالیفرنیا قدرت سخنوری بهتری نسبت به بایدن و حتی ترامپ دارد و دموکرات‌ها نیز روی همین توانمندی وی حساب باز کرده‌اند. 

همان گونه که اشاره شد، این مناظره ماهیتی مانند یک دوئل دارد! از این رو تیم‌های دو نامزد با روش‌های متفاوتی آنها را برای این   رویداد آماده می‌کنند. روش‌هایی که شامل «توهین، سوالات سخت و روش‌های بازیگری» نیز هست.

واگذاری انتخابات ماه نوامبر به منزله سقوط همیشگی ترامپ از قدرت است

 کامالا هریس که علاوه بر نامزد انتخابات، معاون رئیس‌جمهو فعلی   هم هست، برای پنج روز در هتلی واقع در شهر پیتسبورگ خود را برای رویارویی با ترامپ جمهوری‌خواه آماده می‌کند. تمرینات او شبیه یک دوره فشرده مناظره است: صحنه‌ای با نورپردازی تلویزیونی و مشاوری که نقش ترامپ را نه تنها بازی می‌کند، بلکه کاملاً به شخصیت او نزدیک است و با کت و شلوار خاص و کراوات بلند ظاهر می‌شود و نقش حریف جمهوری‌خواه را بازسازی می‌کند.

در جبهه مقابل، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تلاش می‌کند با ساده‌سازی صورت مسئله و استناد به تاکتیک همیشگی تحقیر رقبا، در این آوردگاه حاضر شود.

 رسانه‌های آمریکایی می‌گویند شیوه آماده‌سازی ترامپ در مقایسه با هریس ظاهرا ساده‌تر به نظر می‌رسد. او در جلسات کوتاه در کنار یک مشاور می‌نشیند و سوالات را مرور می‌کند. این جلسات به جای تمرینات رسمی و با تمرکز بر استراتژی مدیریت زمان در مناظره برگزار می‌شود.

قطعا رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از هریس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری هراس دارد، زیرا خروج همیشگی وی از قدرت و محاکمه‌اش در دادگاه را رقم خواهد زد! بنابراین، واگذاری انتخابات ماه نوامبر به منزله سقوط همیشگی ترامپ از قدرت است.

چشم‌انداز مناظره روز چهارشنبه (به وقت تهران) مشخص است: هر دو نامزد، این مناظره را بسیار جدی می‌گیرند. برای هریس، به‌ویژه از نظر تیمش، مناظره تلویزیونی حیاتی است، زیرا بسیاری از رای‌دهندگان هنوز نظر قطعی درباره او ندارند. این مناظره می‌تواند تبدیل به نقطه آشکارساز پیروزی یا شکست هریس در انتخابات (بر اساس الگوی گردش آرای افراد مردد) شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب