دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1403 - 10:10
فاضلی تأکید کرد؛

تمرکز و تسلط استادان بر هوش مصنوعی با نگاهی آینده‌نگر

تمرکز و تسلط استادان بر هوش مصنوعی با نگاهی آینده‌نگر
معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: اکنون باید بر هوش مصنوعی تسلط یابیم و این نقش بر عهده استادان نیز هست که با نگاهی آینده‌نگر بر این موضوع تمرکز و تسلط یابند.
کد خبر : 930969

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعزیز فاضلی معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در مراسم افتتاحیه دوره ضیافت اندیشه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به مدت ۴ روز برگزار می‌شود با اشاره به رسالت اصلی استادان در حفظ اخلاق نیکو اظهار کرد: اخلاق نیک، رفتار خوب و خوش‌گویی زمینه اصلی عملکرد استادان در دانشگاه است.

وی دانشجویان را سرمایه‌های اجتماعی کشور برشمرد و بیان کرد: جامعه باید سرمایه‌های اجتماعی خود را نگهداری کند و برای حفظ این سرمایه‌ها دو عامل مهم یعنی خودباوری جوانان و دیگری امید به آینده باید مورد تأکید قرار گیرد.اگر خودباوری برای جوانان تبیین شود امید به آینده هم به تبع آن ایجاد می‌شود.

معاون اجرایی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به ضرورت بیان دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر گفت: دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در علوم مختلفی همانند علوم هسته‌ای، نانو، پزشکی، داروسازی و صنعت بسیار حائز اهمیت و دیدنی بوده، مشروحی از این دستاورد‌های ۴۰ ساله در قالب آمار و ارقام مؤسسات بین‌المللی در کتاب صعود ۴۰ ساله گردآوری‌شده که مرور و توجه به آن برای استادان بسیار قابل توجه است.

فاضلی با اشاره به امیدآفرینی بین جوانان عنوان کرد: برای ایجاد امید به آینده باید تأکید کرد که اگر جوانان را از آینده ناامید کنیم در واقع رسالت الگودهی استادی خود را انجام نداده‌ایم؛ چراکه دانشجو موارد بسیاری از زندگی خود را از استادان خویش الگو گرفته و در آینده خود آن را به کار می‌گیرد.

وی با بیان بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره تسلط عمیق بر هوش مصنوعی مطرح کرد: همان‌طور که رهبری اشاره کردند باید اکنون بر هوش مصنوعی تسلط یابیم که بعد‌ها هیچ‌کس و هیچ کشوری نتواند آن را از ما منع کند و این نقش هم حتماً بر عهده استادان است که با نگاهی آینده‌نگر بر این موضوع تمرکز و تسلط یابند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب