دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1403 - 09:10
در گفت و گو با آنا

حجازی:استقلال با این مدیران کوچک بهتر از این نمی‌شود/شمایل این تیم شبیه تیم‌های لیگ دو است/سه ماه دروغ شنیدم

حجازی:استقلال با این مدیران کوچک بهتر از این نمی‌شود شمایل این تیم شبیه تیم‌های لیگ دو است سه ماه دروغ شنیدم
سرپرست فصل گذشته تیم فوتبال استقلال گفت: شکل و شمایل فعلی استقلال شبیه یک تیم لیگ دسته دوم است.
کد خبر : 930941

آتیلا حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط این روز‌های استقلال و اتفاقاتی که در یک هفته اخیر رخ داده است اظهار کرد: باشگاهی که توسط افراد کوچک اداره شود، آخر و عاقبتی بهتر از این ندارد. استقلال مدیران بزرگ و کارآمد می‌خواهد، کسانی که به فوتبال اشراف داشته باشند و بدانند چگونه باید باشگاهی پرسابقه با هواداران میلیونی را مدیریت کرد. به صورت عادی هیچ جا سرمربی را در هفته سوم برکنار نمی‌کنند اما دیدید که چه حرف هایی ایجاد شد. اگر به هر دلیلی فقط به خاطر آنکه مالک باشگاه هستید به دنبال تغییر سرمربی هستید باید گزینه‌ای را سرمربی کنید که کاربلد باشد. استقلال را با هیچ تیم دیگری که قبلاً مدیرش بودید اشتباه نگیرد، این تیم به همراه پرسپولیس اعتبار و آبروی فوتبال باشگاهی ایران هستند.  

شمایل فعلی استقلال شبیه تیم لیگ دویی است

وی ادامه داد: نمی‌توان با اعتبار فوتبال یک کشور با ندانم کاری بازی کنید. اجازه ندارید چنین کاری کنید و رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش باید به این موضوع ورود کنند، چون استقلال آبروی ایران است و نماینده کشورمان در لیگ نخبگان آسیاست. شکل و شمایل فعلی استقلال شبیه یک تیم لیگ دسته دوم است. قرارداد‌های بازیکنان، کادرفنی، ماساژور، تدارکات را فسخ می‌کنند و دوباره ثبت می‌کنند تا قانون سقف بودجه را رعایت کنند ولی دلیلی ندارد تا این اندازه بی نظم بود. این سوءمدیریت است و باید کار به دست کاردان سپرده شود. از ابتدای کار اشتباه کردید و برای آنکه اشتباه اول را جبران کنید اشتباهات متوالی می‌کنید. البته باید همه چیز ما به هم بیاید. آبروریزی زمین چمنی که تیم ملی روی آن میزبان قرقیزستان در انتخابی جام جهانی بود فراموش شدنی نیست. باید کسانی که با اعتبار کشور بازی می‌کنند بازخواست شوند. کشور پهناور ما برای تیم ملی فوتبال خود یک ورزشگاه با زمین چمن استاندارد ندارد و این درد‌ها باید درمان شوند.

مدیران استقلال از هیچ پیشکسوتی مشورت نمی‌گیرند

بازیکن سابق استقلال افزود: استقلال هم تا زمانی که مدیران متخصص و کارآمد نداشته باشد درگیر چنین مشکلاتی است. مگر می‌شود از یک باشگاه بزرگ هر روز اخبار نگران کننده مطرح شود. اخبار فسخ، تمدید، قهر کردن، غیبت در تمرین، پرونده شکایت و ... رسانه‌ای می‌شود. مدیرعامل و سرمربی علیه هم مصاحبه کنند. در آستانه لیگ نخبگان آسیا این استقلال است که متضرر می‌شود. مدیران استقلال از هیچ کدام از پیشکسوتان مشورت نمی‌گیرند و اگر بگیرند هم کار خودشان را می‌کنند. 

سه ماه و نیم دروغ شنیدم!

وی در خصوص حواشی ماندن و جدایی اش از استقلال به آنا گفت: تا چهار روز قبل از بازی با شمس آذر که اولین بازی رسمی استقلال در لیگ برتر بود به من می‌گفتند گزینه اول سرپرستی تیم هستی، سه ماه و نیم دروغ شنیدم در حالی که از من تعریف می‌کردند، دو روز قبل از بازی با شمس اذر فرشید سمیعی به من گفت از لحاظ مجوز کاری مشکلی نداری ولی جواد نکونام سرمربی و احمد شهریاری رئیس هیئت مدیره باشگاه تصمیم گرفتند نباشی. نمی‌دانم سمیعی دروغ گفت یا نکونام و شهریاری ولی اگر من در برنامه‌های باشگاه جایی نداشتم از همان اول شفاف می‌گفتند. من سراغ زندگی‌ام می‌روم چون این درک را دارم که فوتبال حرفه‌ای است و کسانی با هم کار می‌کنند که هماهنگ و یکدست باشند.

منتقد و مخالف نکونام نیستم

حجازی یادآور شد: طبیعتاً بعد از نزدیک به چهار ماه بفهمید دروغ شنیده‌اید ناراحت می‌شوید. استقلال که ارث پدری من نیست ولی صریح می‌گفتند قصد همکاری ندارند من هم به کار و زندگی‌ام می‌پرداختم. به من گفتند به خاطر مصاحبه‌ای که کردی استقلال را به هم ریختی، چطور است آدم کوچکی، چون من از نگاه شما با یک مصاحبه باشگاه بزرگ و با قدمت استقلال را وارد حاشیه‌ای بزرگ کرده است؟ هنوز هم می‌گویم استقلال مدیر بزرگ می‌خواهد. به جواد نکونام گفتم اگر زیلیکیچ بازیکن خوبی نیست حاضر نشو قراردادش ثبت شود، وقتی متوجه شد بازیکن خوبی نیست گفت باید قراردادش فسخ شود و باشگاه هم مقابلش ایستاد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب