دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 شهريور 1403 - 11:44

ایلام میزبان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی»/ ارسال اثر تا پایان دی ۱۴۰۳

ایلام میزبان جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی»  ارسال اثر تا پایان دی ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام از برگزاری جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی» از سری برنامه‌های چهارمین جشنواره امامت و مهدویت در استان ایلام خبر داد.
کد خبر : 930838

بهروز ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری جشنواره سراسری سفرنامه و خاطره‌نویسی «رایحه حسینی» در ایلام خبر داد و با بیان اینکه جشنواره «رایحه حسینی» در سه بخش خاطره، سفرنامه و دلنوشته برگزار می‌شود، اظهار کرد: آثار در دو رده سنی بالای ۱۸ سال و زیر ۱۸ سال داوری می‌شود.

وی با بیان اینکه سفرنامه‌های زیارتی مرتبط با زیارت عتبات عالیات به‌خصوص اربعین حسینی در این جشنواره مورد تأکید است، ادامه داد: خاطرات محرم و اربعین، خاطرات زیارت اماکن متبرکه مانند مشهد، قم، کربلا، کاظمین، سوریه و... و دلنوشته‌های محرمی، محور‌های جشنواره رایحه حسینی را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام تأکید کرد: با توجه به قرارگرفتن مرز مهران در استان ایلام که به‌عنوان مهم‌ترین گذرگاه اربعین مطرح است، ایلام در کشور به‌عنوان گذرگاه سفر به‌سوی کربلا مطرح بوده، به همین دلیل برگزاری جشنواره رایحه حسینی در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

ناصری با اشاره به اینکه دانشجویان، دانش‌آموزان، استادان و مردم می‌توانند در جشنواره رایحه حسینی شرکت کنند، افزود: اول بهمن‌ ۱۴۰۳ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است و آیین اختتامیه جشنواره رایحه حسینی هم ۱۴ بهمن‌ در ایلام برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان در برگزاری جشنواره رایحه حسینی نقش مهمی ایفا می‌کنند، بیان کرد: کانون‌هایی که از نظر محتوا و مأموریتی با موضوع این جشنواره مانند کانون قرآن و عترت ارتباط دارند در برگزاری جشنواره مشارکت خواهند داشت.

به گزارش آنا؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب