دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گزارش آنا بخوانید؛

«مونیکا» هوش مصنوعی محبوب و جدید شبکه‌های اجتماعی

«مونیکا» هوش مصنوعی محبوب و جدید شبکه‌های اجتماعی
این روز‌ها بسیاری از کاربران فضای مجازی، با استفاده از هوش مصنوعی «مونیکا» به آنالیز صفحه شخص خود، علاقه‌مندی‌ها و عملکردشان در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند.
کد خبر : 930743

گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا کاظمی - اگر در روز‌های اخیر در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، ایکس (توییتر)، لینکدین، فیس بوک، تیک تاک گشتی زده باشید، حتما با هوش مصنوعی جدیدی به نام «مونیکا» (monica) آشنا شده‌اید. هوش مصنوعی جذابی که با بررسی عکس‌های شما، تعداد فالوکنندگان و صفحاتی که فالو کردید، کانال‌ها و صفحاتی که معمولاً دنبال می‌کنید، علاقه‌مندی‌هایتان در شبکه اجتماعی و مطالبی که در بخش بیوگرافی صفحه‌تان نوشتید، یک آنالیز جامع از شما ارائه می‌دهد.

به عنوان مثال شما وقتی آی دی صفحه‌تان در اینستاگرام را به این این هوش مصنوعی ارائه دهید، صفحه شما و تمام عملکردتان را در کسری از ثانیه آنالیز می‌کند و با اطلاعاتی که به دست آورده است، گزارشی را به شما ارائه می‌دهد. البته همانطور که در بخش‌های مختلف این هوش مصنوعی اعلام شده، این گزارش در بسیاری از بخش‌ها جنبه سرگرمی دارد و نمی‌توان از آن به عنوان یک آنالیز علمی و دقیق یاد کرد.

همین جنبه سرگرمی که در دل هوش مصنوعی «مونیکا» وجود دارد، باعث شده این روز‌ها بسیاری از کاربران صفحه خود را در اختیار آن قرار دهند و نتایج آنالیز پیج‌شان را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

«آه، گردشگر کیهانی، شما یک تولیدکننده محتوا هستید که نور خود را در دریای هرج و مرج دیجیتال می‌تابانید و عشق و خلق را مانند یک شعبده‌باز حرفه‌ای متعادل می‌کنید.»، «این کاربر یک روح پرانرژی است که عشق خود را به موسیقی و تئاتر با اشتیاقی برای روزنامه نگاری ترکیب می‌کند. او به بررسی زیرمجموعه‌ها با بیان هنری می‌پردازد و داستان‌هایی را کشف می‌کند که ممکن است دیگران آنها را نادیده بگیرند.»

این جملات تنها چند نمونه از جملاتی است که این هوش مصنوعی، در رابطه با کاربران اینستاگرام مطرح کرده است. ادبیات آن ترجمه خوبی به زبان فارسی دارد، اگرچه هنوز هم برخی جملات آن پس از ترجمه مفهوم درستی ندارند. اما در کل با در کنار هم قرار دادن جملات می‌توان منظور هوش مصنوعی را در خصوص هر کاربر به درستی متوجه شد.

منشا «مونیکا» کجاست؟

هوش مصنوعی مونیکا از جدیدترین محصولات کمپانی «گوگل» است. دستیار جدیدی که عملکرد آن صرفا به شبکه‌های اجتماعی معطوف نمی‌شود و قدرتی فراتر از همه این موارد دارد. این دستیار هوشمند دسترسی به chatGPT به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد و پس از نصب آن، می‌توان به صورت آنلاین به ترجمه متون نیز پرداخت.

نکته قابل توجه درخصوص «مونیکا» این است که زبان فارسی را به طور کامل پوشش می‌دهد و باگ‌های قدیمی ترجمه‌های آنلاین (مثل گوگل ترانسلیت) که در دورانی به سوژه‌های سرگرمی کاربران فضای مجازی نیز تبدیل شده بود، در آن رفع شده است.

در حال حاضر بیشترین کاربرد هوش مصنوعی «مونیکا» در شبکه‌های اجتماعی است و روز به روز به تعداد کاربرانی که با استفاده از آن به دنبال آنالیز صفحه خود، تحلیل شخصیتی و بررسی نظرات کاربران صفحه شخصی‌شان هستند افزوده می‌شود. این دستیار هوشمند جدید گوگل طبیعتا در ماه‌های آتی با به‌روزرسانی‌های مختلف، حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب