دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

انتخاب رشته ۷۶ هزار داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳/ بیش از ۱۷ هزار نفر متقاضی رشته‌های بدون آزمون هستند

انتخاب رشته ۷۶ هزار داوطلب آزمون سراسری ۱۴۰۳  بیش از ۱۷ هزار نفر متقاضی رشته‌های بدون آزمون هستند
مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش و نظام ارزشیابی آموزش کشور گفت: ۷۶ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده اند و بیش از ۱۷ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام کرده اند.
کد خبر : 930637

علیرضا کریمیان مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ که از روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور آغاز شده تا روز ۱۸ شهریور ادامه دارد.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org/login با ثبت حداکثر ۱۵۰ کدرشته، انتخاب رشته کنند.

کریمیان تصریح کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده و بر اساس کارنامه اعلامی، مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و مایل به انتخاب کدرشته‌محل‌هایی پذیرش با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی هستند انتخاب رشته آنها فقط در یک فرم انجام می‌شود.

مشاور سرپرست سازمان ملی سنجش ادامه داد: داوطلبانی که در جلسه آزمون‌های نوبت اول و دوم غایب بودند تنها می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون انتخاب رشته کنند.

کریمیان گفت: متقاضیان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید از طریق سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی https://my.sanjesh.org/login انتخاب رشته کنند.

وی اضافه کرد: ۷۶ هزار نفر برای پذیرش در آزمون سراسری ۱۴۰۳ و بیش از ۱۷ هزار نفر هم برای رشته‌های بدون آزمون ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند.

کریمیان بیان کرد: داوطلبان زودتر انتخاب رشته کنند و انجام این امر را به روزها و ساعات پایانی موکول نکنند و سامانه انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری ۱۴۰۳ که در درگاه اطلاع رسانی سازمان فعال شده هم بسیار مفید است‌.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته