دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1403 - 12:08

خشونت در بستر نظام آموزشی؛ دبیرستانی در آمریکا صحنه قتل شد

خشونت در بستر نظام آموزشی؛ دبیرستانی در آمریکا صحنه قتل شد
وقوع یک حادثه کشتار جمعی در ایالت جورجیا، آن‌هم در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بحث سامان‌دهی به قانون استفاده از سلاح شخصی و آسیب‌شناسی خشونت مسلحانه در محیط‌های آموزشی را داغ کرده است.
کد خبر : 930599

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایالت جورجیای آمریکا شاهد اقدام مسلحانه یک دانش‌آموز ۱۴ ساله دبیرستانی بود که به قتل چهار تن شامل دو همکلاس و دو معلم و زخمی شدن ۹ نفر دیگر منجر شد.

اگرچه به دلیل در دسترس بودنِ سلاح گرم، وقوع خشونت مسلحانه در آمریکا امر رایجی است، این نخستین بار از آغاز سال تحصیلی جاری است، که در بستر نظام آموزشی ایالات متحده، شاهد وقوع کشتار جمعی هستیم.

«کالت گری» (Colt Gray) پسر نوجوانی که مرتکب این جنایت شد، سال گذشته به اتهام تهدید آنلاین مبنی بر قصد حمله مسلحانه به مدرسه، تحت بازجویی قرار گرفته بود، اما در آن مقطع زمانی این اتهام را رد کرد.

او که با استفاده از سلاح نیمه‌خودکار نقشه خود را عملی کرد، بلافاصله تسلیم پلیس شد و در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش آنا، وقوع این حادثه در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بار دیگر بحث حق استفاده از سلاح شخصی را که نقطه اختلاف احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه است، داغ کرد.

جمهوری‌خواهان که به لابی قدرتمند شرکت‌های تسلیحاتی وابسته هستند، به‌شدت با موضع دموکرات‌ها مبنی بر لزوم اعمال محدودیت بر قوانین حمل سلاح مخالفت می‌کنند.

جورجیا ازجمله ایالت‌های کلیدی صحنه انتخاباتی آمریکا است و فضاسازی حزبی پیرامون حادثه اخیر می‌تواند در تعیین نظر نهایی رأی‌دهندگان مردد دخیل باشد.

طی ۲۰ سال گذشته، آمریکا شاهد صد‌ها مورد اقدام مسلحانه در مدارس و دانشگاه‌ها بوده است که بدترین مورد آن سال ۲۰۰۷ در دانشگاه فناوری ویرجینیا رخ داد و ۳۰ کشته در پی داشت. با این اوصاف، آنچه به‌تازگی در ایالت جورجیا رخ داد، از دو منظر «لزوم سامان‌دهی قوانین حمل سلاح شخصی» و «لزوم آسیب‌شناسی خشونت مسلحانه در محیط‌های آموزشی» قابل‌بررسی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته