دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 شهريور 1403 - 14:02
همراه با رونمایی از تندیس؛

نام شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه آزاد دامغان ماندگار شد + تصاویر

نام شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه آزاد دامغان ماندگار شد + تصاویر
دانشکده داروسازی دانشگاه آزاد دامغان به نام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان نامگذاری و با حضور خانواده وی تندیس شهید رونمایی شد.
کد خبر : 930505

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از دامغان، حسین افشاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در آیین نامگذاری دانشکده داروسازی ابن دنشگاه به نام شهید امیرعبداللهیان عنوان کرد: نامگذاری دانشکده‌ها به نام شهدا اهمیت زیادی دارد و دلایل مختلفی برای این کار وجود دارداز جمله تکریم و یادبود شهدا که این اقدام به عنوان یک یادبود و تکریم از شهدا و فداکاری‌های آنان در راه وطن و ارزش‌های ملی و دینی انجام می‌شود. 

نام شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه آزاد دامغان ماندگار شد + تصاویر

رئیس واحد دامغان با اشاره به سابقه این کار در واحد دامغان افزود: نامگذاری دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی دامغان به نام شهید مدافع حرم هادی شجاع و نامگذاری دانشکده داروسازی به نام شهید خدمت دکترحسین امیرعبداللهیان نمونه‌هایی از این قبیل تکریم‌ها هستند.

نام شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه آزاد دامغان ماندگار شد

افشاری شهیدان را الگوی عملی دانشجویان دانست و تاکید کرد: نامگذاری دانشکده‌ها به نام شهدا می‌تواند به عنوان الگویی برای دانشجویان و نسل‌های آینده باشد. این اقدام به دانشجویان یادآوری می‌کند که باید از فداکاری‌ها و تلاش‌های شهدا الهام بگیرند و در راه علم و دانش و خدمت به جامعه تلاش کنند.

وی دیگر دستاورد این کار را تقویت هویت ملی و دینی دانست و ادامه داد: این نامگذاری‌ها به تقویت هویت ملی و دینی کمک می‌کند و ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی را در جامعه ترویج می‌دهد و در ایجاد انگیزه و افتخار برای دانشجویان و استادان با حضور در دانشکده‌هایی که به نام شهدا نامگذاری شده‌اند، احساس افتخار و انگیزه بیشتری برای تلاش و پیشرفت خواهند داشت.

نام شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه آزاد دامغان ماندگار شد

رئیس دانشگاه آزاد دامغان بیان کرد: شهید دکتر امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقش مهمی در تقویت دیپلماسی مقاومت داشت. ایشان توانست دیپلماسی کلاسیک و متعارف را با دیپلماسی مقاومت ترکیب کند و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

افشاری خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان با شجاعت اخلاقی و سیاسی خود، سیاست خارجی ایران را در راستای منافع ملی و مصالح جهان اسلام هدایت کرد. او توانست گفتمان دوگانه‌سازی میان «دیپلماسی» و «میدان» را حذف کند و به عنوان بازوی دیپلماتیک جبهه مقاومت عمل کند.

رئیس دانشگاه آزاد دامغان تاکید کرد: نام گذاری دانشکده داروسازی به عنوان یکی از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی دامغان به نام شهید هموطن دامغانی شهید دکتر امیرعبداللهیان نشان از اهمیت و جایگاه ایشان در میان مردم دامغان و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

نام شهید امیرعبداللهیان در دانشگاه آزاد دامغان ماندگار شد

به گزارش آنا، در پایان مراسم از سردیس شهید امیرعبداللهیان با حضور خانواده شهید، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، سردار شوقانی فرمانده سپاه استان سمنان و سردار طهرانی‌مقدم رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته