دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1403 - 12:30

همدانی: به خاطر زیلیکیچ می‌خواهند نکونام را کنار بگذارند/ سرمربی استقلال نباید روحیه خود را ببازد

همدانی: به خاطر زیلیکیچ می‌خواهند نکونام را کنار بگذارند  سرمربی استقلال نباید روحیه خود را ببازد
بازیکن سابق استقلال گفت: به خاطر بازی ندادن به زیلیکیچ، می‌خواهند نکونام را تحت فشار و کنار بگذارند.
کد خبر : 930496

ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط استقلال تا پایان هفته سوم لیگ برتر و انتقاد هواداران نسبت به عملکرد تیم‌شان اظهار کرد: به لحاظ نتیجه عملکرد تیم خوب نبوده ولی بازیکنان بسیار خوبی جذب شده‌اند و به آینده این تیم بسیار امیدوارم، می‌دانم که تیم بسیار خوبی را در ادامه فصل می‌بینیم. نفرات جدید و بازیکنان قبلی هنوز ۹۰ دقیقه در کنار هم بازی نکرده‌اند. باید فرصت دهیم تا کار با آرامش پیش برود و تا نیم فصل صبر کنیم. با یک باخت نمی‌توان همه تیم را زیر سوال برد تا حدودی شبهه برانگیز است.

می‌خواهند دیگر مشکلات استقلال را کور کنند

وی ادامه داد: فصل قبل در قیاس با این فصل استقلال تیم کم مهره‌ای بود ولی در پایان فصل با یک امتیاز کمتر نایب قهرمان شد. طرفدار سرمربی استقلال نیستم و فرقی نمی‌کند جواد نکونام، فرهاد مجیدی یا امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال باشد، وظیفه من که بازیکن سابق استقلال هستم حمایت از تیم است و حتی در زمانی که مردم منصور پورحیدری یا ناصر حجازی سرمربی بودند هم حامی تیمم بودم. همه مشکلات برای کادرفنی نیست و مشکلات مدیریتی و زیرساختی و... هم وجود دارند. فصل قبل انتقاد می‌شد تیم نکونام تدافعی بازی می‌کند که درست بود و این فصل او یارگیری کرده تا تیمش تهاجمی هم بازی کند. الان با گیر دادن به مسائل فنی می‌خواهند دیگر مشکلات استقلال را کور کنند و هواداران استقلال غافل نشوند که تیم مشکل مدیریتی دارد.

جذب بازیکن بوسنیایی استقلال پشت پرده دارد

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: دو بازیکن بوسنیایی که مدیریت باشگاه بدون هماهنگی با سرمربی تیم جذب کردند در نهایت با زیلیکیچ قرارداد بسته شد ولی دروازه‌بان با دریافت مبلغی توافقی جدا شد. نکونام حاضر نیست به زیلیکیچ بازی دهد و چون جذب این بازیکن بوسنیایی پشت پرده دارد به شکلی کار را پیش می‌برند که جواد نکونام را بردارند و هر شخصی سرمربی جدید شود، زیلیکیچ را به او تحمیل کنند. شاید بازیکن خوبی باشد ولی فشار می‌آورند تا بازی کند و فصل بعد یک سهمیه از استقلال کم نشود. برای جلوگیری از چنین فاجعه‌ای نکونام را تحت فشار گذاشته‌اند. وقتی هنوز کاکوتا و اندونگ فرصت کافی برای بازی پیدا نکردند زمان می‌برد تا زیلیکیچ هم مورد استفاده قرار گیرد و باید چند بازی فرصت داد. یک سری از مدیران استقلال وابسته به فضای مجازی وابسته هستند و زندگی‌شان از همین راه می‌گذرد.

انگار بدترین نتیجه تاریخ استقلال رقم خورده است

وی یادآور شد: رک و پوست کنده می‌گویم که برای نکونام ایجاد مشکل کرده‌اند، البته نمی‌گویم تیم او بدون مشکل است و عیب و ایرادی ندارد. باخت به استقلال خوزستان یا حتی تساوی برابر ملوان دور از انتظار بود ولی آینده این دو تیم را هم تا پایان فصل ببینید. با یک باخت نباید هجمه غیرمنطقی به کادرفنی وارد کرد، کسانی که استقلال را دوست ندارند و علاقه‌ای به موفقیت این ندارند به دنبال آن هستند تا بزرگنمایی کنند و جوری کار را پیش ببرند که انگار بدترین نتیجه تاریخ استقلال رقم خورده است. پشت پرده طرفدار تیم‌های دیگری هستند و می‌خواهند استقلال را زمین بزنند. موضوع ۶۰ درصد بازی کردن بازیکن خارجی و جلوگیری از هدر رفتن یک سهمیه خارجی را لحاظ می‌کنند تا نکونام به خاطر بازی ندادن به زیلیکیچ کنار گذاشته شود.

می‌خواهند نکونام را کنار بگذارند

همدانی درباره اینکه چرا باشگاه استقلال مذاکره با فرهاد مجیدی یا هر گزینه دیگری را برای سرمربیگری استقلال تکذیب نمی‌کند، تصریح کرد: آقایان با این همه حاشیه و برنامه کاری چگونه مسافرت رفته‌اند؟ مگر قبل از بازی با استقلال خوزستان هم باختی وجود داشته که آقایان برای مذاکره به خارج از ایران رفته‌اند؟ پس چنین کاری کاملاً هدفمند بوده و می‌خواهند نکونام را تحت فشار بگذارند. به خاطر بازی ندادن به زیلیکیچ، می‌خواهند نکونام را کنار بگذارند. به نظر من سرمربی استقلال نباید روحیه خود را ببازد و با قدرت و با اتکا به خدا کارش را پیش ببرد. اگر خواستند که با او قطع همکاری می‌کنند، اما اگر نکردند با جدیت به کارش ادامه داد و تیم او می‌تواند به نتایج بسیار خوبی برسد. سال قبل هم فاصله‌هایی بین مدیریت و کادرفنی بوده و اجازه داده نمی‌شود تا آب خوش از گلوی نکونام پایین برود. خود او باید همت کند و با نتایج خوب تیمش را به نتیجه برساند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته