دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1403 - 14:32
در گفت و گو با آنا

اختر: استقلال از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت/ذهنیت فوتبال تدافعی در ذات نکونام است

اختر: استقلال از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت ذهنیت فوتبال تدافعی در ذات نکونام است
بازیکن سابق استقلال گفت: استقلال از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت و اگر موقعیتی هم به دست آورد روی اتفاقات بود.
کد خبر : 930067

ادموند اختر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم وفناوری آنا، در خصوص شکست استقلال برابر استقلال خوزستان در ورزشگاه شهدای فولاد اظهار کرد: استقلال از لحاظ فنی حرفی برای گفتن نداشت و اگر موقعیتی هم به دست آورد روی اتفاقات بود. کار ترکیبی و فنی بسیار کم بود و خلاقیت بازیکنی مثل کاکوتا یا ماشاریپوف هم با بی‌دقتی و چارچوب نشناسی بازیکنان دیگر به هدر رفت. خرید زیاد کردن هنر نیست، مهم بازیکن جور گرفتن است. استقلال در یک پست بازیکن کم دارد در یک پست چند بازیکن دارد. دود ناکامی‌های استقلال فقط به چشم هواداران می‌رود.

دردسرهای استقلال شروع شده است

وی ادامه داد: فصل گذشته هم تیم استقلال به این دلیل قهرمان نشد که خودش کوتاهی کرد. تا سه هفته مانده بود به پایان فصل قهرمان استقلال بود و با مشکلاتی که خودمان ایجاد کردیم، قهرمانی را به رقیب سنتی تقدیم کردیم. اینکه می‌گویند پرسپولیس با گل آفساید قهرمان شد چه معنایی دارد. اشتباهات داوری در کل فصل است. استقلال در خانه نساجی برنده می‌شد تا قهرمان شود. پارسال از هفته‌های آخر گرفتاری‌های استقلال شروع شد و این فصل از هفته‌های آغازین دردسر‌ها شروع شده است. دود ناکامی‌های استقلال به چشم هوادار می‌رود. مربی اخراج شود یا نشود، بازیکن بازی کند یا نکند، پول‌شان را می‌گیرند و می‌روند. این طرفداران تیم هستند که از لحاظ روحی آسیب می‌بینند.

استقلال بلد نیست از بازیکن خارجی استفاده کند

بازیکن سابق استقلال افزود: بازیکنان خارجی که جذب می‌شوند هم زمان می‌خواهند تا آماده شوند. در حالی که بازیکن خارجی با قرارداد چند صد هزار دلاری باید از روز اول بازی کند نه اینکه به ایران بیاید و یک تا سه ماه طول بکشد آماده شود. هر بازیکن داخلی که سه ماه در استقلال تمرین کند هم آماده بازی می‌شود. استقلال کمیته فنی ندارد و طبیعتاً مدیریت باشگاه نمی‌داند چگونه بازیکن خارجی بگیرد و چگونه استفاده کند. البته اعضای کمیته فنی هم باید کاربلد باشند. نمی‌شود هر کسی را آورد و در کمیته فنی قرارداد، چون زمانی در استقلال بازی کرده است. در ایران سرمربی دربان و آبدارچی را هم عوض می‌کند. مدیر رسانه‌ای و سرپرست را خودش تعیین می‌کند، چون از سایه یکدیگر می‌ترسند. سرمربی آدم‌های خودش را می‌آورد و همه آنها که کاربلد نیستند. از طرفی مدیریت هم نمی‌تواند روی سرمربی سوار شود و با خواسته‌های او کنار می‌آید.

حرف از قهرمانی زدن در استقلال ادعاست

وی درباره اینکه هواداران استقلال خواهان بازگشت فرهاد مجیدی شده‌اند و کادرفنی استقلال معتقد است کسانی با خط دادن به سکو‌ها به دنبال بازگشت به استقلال هستند، عنوان کرد: سال گذشته هم می‌گفتند نمی‌گذارند ما قهرمان شویم. بخواهند یا نخواهند استقلال با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ برتر شده است. مجیدی یک کوپن معتبر در استقلال دارد و هر وقت بخواهد سرمربی تیم می‌شود. او تنها کسی است که راه راضی کردن هواداران استقلال را بلد است. تماشاگران نام فرهاد مجیدی را فریاد می‌زنند، چون تنها قهرمانی ۱۰ سال گذشته استقلال با او بوده و سرمربی دیگری نتوانسته برای استقلال قهرمانی لیگ برتر بیاورد. تیمی که بالای ۳۰ میلیون هوادار دارد فقط باید زیبا بازی کند و برنده شود. استقلال برابر ملوان بد بود و مساوی کرد. برابر استقلال خوزستان بدتر بود و باخت. ما آخر فصل قهرمانیم، بدشانس بودیم و از این دست حرف‌ها تلاوت و ادعاست. وقتی برنده شدید و جام گرفتید، آن وقت در استقلال موفق بوده‌اید.

مردم دلیل شاخ و شانه کشیدن هاشمی‌نسب و حجازی را می‌دانند

اختر تأکید کرد: صاحب اصلی استقلال هواداران هستند و نمی‌توان آنها را با وعده قهرمانی فریب داد. من بازیکن سابق استقلال هستم ولی برای بازی کردن در این تیم پول گرفتم. صلواتی و مجانی بازی نکردم. اگر پول نمی‌گرفتم به تیمی می‌رفتم که پول بگیرم. الان هم از جواد نکونام تا تدارکات تیم نمی‌تواند سر استقلال منت بگذارد. بابت کار در استقلال پول گرفته‌اند. همه دیدند تا یک ماه پیش مهدی هاشمی نسب و آتیلا حجازی رفیق‌های صمیمی جواد نکونام بودند. همین که هاشمی‌نسب در کادرفنی نماند و حجازی هم سرپرست نشد برای نکونام و استقلال شاخ و شانه می‌کشند. مردم می‌دانند که قضیه از چه قرار است. اگر می‌آیند به عشق استقلال است وگرنه کسی برای نکونام و کادرفنی او و بازیکنان غش و ضعف نمی‌کند. استقلال است که برای آنها اهمیت دارد.

ذهنیت تدافعی در ذات نکونام است

بازیکن سابق استقلال یادآور شد: اوساسونا در لالیگا حکم هوادار، خیبر خرم آباد یا چادرملو را در لیگ برتر ایران دارد که از ابتدای فصل به دنبال آن است که سقوط نکند. استقلال هم در حد بارسلونا، رئال یا اتلتیکو مادرید است که برای قهرمانی با پرسپولیس، سپاهان و تراکتور رقابت می‌کند. اولویت اوساسونا در لالیگا گل نخوردن است و اگر فرصت پیدا کند گل می‌زند. ذهنیت تدافعی در ذات نکونام است که به عنوان بازیکن و دستیار در زمان سرمربیگری کی روش در تیم ملی، این ذهنیت را بیشتر تمرین و بازی کرد. خوب دفاع کردن یک هنر است که خوب استفاده نمی‌کنیم. استقلال این فصل با خرید‌هایی که کرده دیگر نمی‌خواهد ذهنیت تدافعی داشته باشد ولی ذهنیت هجومی درستی هم ندارد. استقلال نه خوب دفاع می‌کند و نه زیبا بازی هجومی به نمایش می‌گذارد، در نتیجه هواداران شاکی می‌شوند و رفتار‌های تندی را بروز می‌دهند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته