دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سینماهای قزاقستان میزبان انیمیشن ایرانی شدند

سینماهای قزاقستان میزبان انیمیشن ایرانی شدند
فیلم پویانمایی ایرانی «رامشکا خلبان» در سینماهای قزاقستان در حال اکران است.
کد خبر : 930478

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در آلماتی، نمایش و فروش فیلم پویانمای ایرانی «رامشکا خلبان» در سالن‌های نمایش سینما‌های قزاقستان از تاریخ ۸/۶/۱۴۰۳ لغایت ۲۲/۶/۱۴۰۳ آغاز و ادامه می‌یابد.

برنامه افتتاحیه نمایش این فیلم ایرانی در سالن آیمکس اسنتای مال آلماتی قزاقستان با حضور محسن فعانی سرکنسول و حسین آقازاده وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی، خانواده‌های ایرانیان مقیم، خانواده‌های قزاق برگزار شد.

خبرنگار شبکه ملی ۲۴ قزاقستان در ابتدای برنامه با وابسته فرهنگی کشورمان در آلماتی و در پایان نمایش با سرکنسول کشورمان در آلماتی و مخاطبان قزاق از جمله کودکان مصاحبه نمود و از کم و کیف فیلم پویانمایی ایرانی گزارش مفصل تهیه کرد.

محسن فغانی سرکنسول کشورمان در آلماتی در مصاحبه اختصاصی گفت: خوشحال هستم امروز شاهد نمایش اولین انیمیشن ایرانی در قزاقستان هستیم و این فعالیت‌ها علاوه معرفی فرهنگ و هنر ایرانی به تقویت روابط دو کشور نیز کمک می‌کند.

حسین آقازاده وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان در آلماتی نیز در مصاحبه با شبکه ۲۴ قزاقستان تصریح کرد در دوره اخیر دو هدف دنبال می‌شود، نخست روابط تاریخی و دوستی پایدار دو جامعه ایران و قزاقستان تقویت شود و دوم با تکیه بر روابط فرهنگی، اقتصاد فرهنگ دو کشور رشد کند.

همچنین مخاطبان قزاق که فیلم پویای نمای ایرانی را دیده بودند در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ۲۴ قزاقستان گفتند که فیلم از لحاظ کیفیت ساخت، دوبله و زیرنویس ۱۰ نمره کامل را می‌گیرد و به کودکان قزاق توصیه می‌کنیم برای دیدن این فیلم بیایند.

نمایش و فروش این فیلم پویانمای ایرانی براساس قرارداد منعقد شده بین دو شرکت ایرانی و قزاقی انجام می‌شود و به گفته مسوولان قزاقی تاکنون اخبار دستاورد‌ها و جوایز جهانی فیلم‌های ایرانی را از جشنواره‌های بین المللی می‌شنیدیم و نمایش و فروش اولین فیلم پویانمای ایرانی می‌تواند یک سرآغاز و جهش در همکاری‌های دوجانبه در صنعت سینمای دو کشور باشد، چراکه مخاطبان قزاقی علاقمند به دیدن فیلم‌های ایرانی در قزاقستان هستند.

داستان فیلم پویانمای ایرانی بر محور آرزوی شخصیت اصلی داستان برای پرواز و تلاش جمع دوستان است و بنظر می‌رسد نمایش آن در قزاقستان با استقبال مواجه شود. یادآور است این فیلم برای اولین بار به نمایش در می‌آید و تبلیغات آن در سینما‌ها و فضای مجازی قزاقستان شروع شده است. شکل گیری نمایش این فیلم نمایانگر عزم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تحقق یک جهش نوین در اقتصاد و صادرات فرهنگی در دولت جدید ایران اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته