دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر کار خبرداد:

اعزام ۱۸ نخبه ماهر ایرانی به رقابت‌های المپیاد جهانی مهارت

اعزام ۱۸ نخبه ماهر ایرانی به رقابت‌های المپیاد جهانی مهارت
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اعزام کاروان نخبه مهارتی به چهل و هفتمین دوره رقابت‌های المپیاد جهانی مهارت ۲۰۲۴ در لیون فرانسه خبر داد.
کد خبر : 930392

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد عظیمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه این دوره از رقابت‌های المپیاد جهانی مهارت، پذیرای ۱۴۰۰ رقیب از بیش از ۶۰ کشور و در منطقه لیون خواهد بود تا برای عنوان بهترین و جوان‌ترین متخصصین ماهر رقابت کنند، گفت: ۱۸ نخبه ماهر ایرانی زیر ۲۲ سال در ۱۵ رشته مهارتی در چهل و هفتمین دوره رقابت‌های المپیاد جهانی مهارت با سایر شرکت کنندگان به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به تداوم سیاست و راهبرد دیپلماسی مهارت برای خلق فرصت‌های جدید، گفت: از دلایل حضور جوانان ماهر دارای سن کمتر از ۲۳ سال در قالب مسابقات جهانی مهارت است.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در ۴۵ رشته اصلی و ۴ رشته نمایشی، تصریح کرد: سازمان جهانی مهارت، متولی برگزاری این مسابقات است و تاکنون مسابقات بین المللی مهارت در ۴۶ دوره که اولین دورۀ آن سال ۱۹۵۰ میلادی در مادرید اسپانیا و از آن پس هر دو سال یکبار، این مسابقات در کشور‌های مختلف برگزار شده است.

عظیمی از اعزام کاروان نخبگان مهارتی در ۱۷ شهریور ماه سال جاری خبر داد و بیان داشت: آغاز رقابت نخبگان مهارتی چهل و هفتمین دوره رقابت‌های المپیاد جهانی مهارت از ۱۹ لغایت ۲۴ شهریور می‌باشد.

۱۸ نخبه ماهر ایرانی در ۱۵ رشته 

به گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۸ نخبه ماهر ایرانی در ۱۵ رشته امنیت سایبری، پردازش ابری، توسعه نرم افزار‌های موبایل، جواهرسازی، راهکار‌های نرم افزاری برای کسب و کار، رباتیک، طراحی مهندسی مکانیک، مدیریت سیستم‌های تحت شبکه، توسعه نرم افزار‌های موبایل، فناوری طراحی گرافیک، فناوری‌های وب، مکاترونیک، سرویس و نگهداری هواپیما، نانوایی نان‌های حجیم و سیستم‌های تبرید و تهویه از رشته‌های به رقابت خواهند پرداخت.

عظیمی خاطرنشان ساخت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) سالانه مسابقات ملی مهارت را برگزار می‌کند و نخبگان شرکت کننده مسابقات جهانی ۲۰۲۴ لیون فرانسه از میان برگزیدگان بیست و یک و بیست و دومین مسابقات ملی مهارت برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یک‌بار در یکی از کشور‌ها برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، وی تصریح کرد: مهارت آموختگان در مسابقات شهرستانی، استانی و سپس در سطح ملی شرکت کرده و برای اردوی تیم ملی نفرات اول تا سوم برگزیده شده بودند که از بین آنها نفرات برتر انتخاب شدند. مدال‌آوران مهارت می‌توانند بدون آزمون سنجش ادامه تحصیل دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده شرایط ادامه تحصیل مدال‌آوران مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت فراهم شده است، افزود: شرایط جدید پذیرش بدون آزمون مدال‌آوران مسابقات ملی و جهانی مهارت در دانشگاه‌ها توسط وزارت علوم تعیین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: دارنـدگان مدال طلا، نقره، برنز و مدالیون برتری، مسابقات جهانی مهارت و دارنـدگان مـدال طلای مسابقات ملی مهارت، می‌توانند بدون شـرکت در آزمون ورودی سازمان ملی سنجش و ارزشـیابی نظـام آموزش کشور، بـا ارائه معرفی‌نـامه ازسوی سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای کشور و پس از موافقت دانشگاه پذیرنده، در دوره تحصیلی بالاتر پذیرفته شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته