دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 شهريور 1403 - 13:07
آنا گزارش می‌دهد؛ (بخش سوم)

رویداد صدرا؛ قراردادی برد ـ برد در پیوند دانشگاه و صنعت

رویداد صدرا؛ قراردادی برد ـ برد در پیوند دانشگاه و صنعت
رویداد صدرا را می‌توان نقطه اتصال دانشگاه و صنعت دانست که باعث افزایش تعامل بین دانشجویان و متخصصان واحد‌های صنعتی و کارآفرینان می‌شود و قراردادی برد-برد برای این دو نهاد است و نتایج فراوانی دارد.
کد خبر : 930324

خبرگزاری علم و فناوری آنا- احسان عربی مفرد؛ طرح پویش طرحی دانشجومحور در راستای تقویت توانمندی و کارورزی دانشجویان در ارتباط با صنعت است. این طرح که برای نخستین بار (سال ۱۳۹۸) توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان پیشنهاد و به مراجع تصمیم‌ساز دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد، دارای ویژگی‌هایی ازجمله بهره‌گیری دانشجویان از فرصت‌های شغلی شناسایی‌شده توسط دانشگاه، امکان جذب و استخدام دانشجویان در صنایع و مؤسسات، استفاده از طرح بورسیه تحصیلی برای پرداخت شهریه و استفاده از خدمات بیمه‌ای در صورت موافقت صنعت است.

مشکلی که در این میان وجود داشت، این بود که ارتباط بین دانشجو و شرکت‌ها به آسانی امکان‌پذیر نبود. به عبارت دیگر دانشجویان از شرکت‌های متقاضی و متقابلاً شرکت‌ها از دانشجویان متقاضی این طرح اطلاعی نداشتند. از طرف دیگر بسیاری از شرکت‌ها و صنایع و دانشجویان از مزایای این طرح آگاه نبودند.

در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف‌آباد برای حل مشکل ارتباط بین دانشجو و شرکت‌های تولیدی و صنعتی رویدادی با عنوان «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» که به اختصار «صدرا» نامیده می‌شود را آغاز و در دوره‌های مختلف برگزار کرد.

در رویداد صدرا از شرکت‌ها و صنایع معتبر دعوت و در نمایشگاهی که در دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کرده و نیاز‌های کارآموزی و استخدامی خود را به دانشجویان اعلام می‌کنند. دانشجویان نیز با مراجعه به این نمایشگاه کار و مذاکره با شرکت‌ها، می‌توانند در قالب طرح پویش یا استخدام در این مجموعه‌ها مشغول به کار شوند.

در همین راستا و با مصوبه شورای دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برگزاری رویداد صدرا در همه استان‌ها، واحد‌های دانشگاهی در استان‌های مختلف کشور ازجمله تهران با برنامه‌ریزی مناسب یک تا چند دوره رویداد صدرا را برگزار کردند که تصمیم داریم در گزارش‌های متوالی به جزئیات آنها بپردازیم. در ادامه بخش سوم این سلسله گزارش‌ها از دیدگان مخاطبان می‌گذرد.

نخستین «رویداد صدرا» در تبریز با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و بیش از ۷۰ شرکت‌ بزرگ و کوچک صنعتی در سالن چندمنظوره شهید بیوک منیر سرابی واحد تبریز برگزار شد.

آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و واحد تبریز در حاشیه گشایش نمایشگاه نخستین «رویداد صدرا» به خبرنگار آنا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک‌میلیون و ۸۰۰ دانشجو دارد و این افزایش دانشجو به اقدامات مهم دانشگاه آزاد اسلامی برمی‌گردد که یکی از آنها نمایشگاه صدراست؛ صدرا مخفف «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» است که برای ارتباط صنعت و دانشگاه یک نمایشگاهی ایجاد می‌شود و در همین مکان دانشجو‌یان با توانمندی‌های صنایع آشنا می‌شوند و صنایع هم نیرو‌هایی که می‌خواهند در قالب‌های مختلف از بین دانشجویان انتخاب می‌کنند و این یک پلی برای این ارتباط است.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

وی متذکر شد: در دانشگاه آزاد اسلامی طرح مهمی به اسم طرح پویش داریم که دانشجویان همزمان با تحصیل دو یا سه روز از تحصیل خود را در صنعت می‌گذرانند، اکنون یک‌هزار و ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در طرح پویش فعالیت می‌کنند و دانشجویان هنگام حضور یک بخشی از درآمدش را کسب می‌کنند که برای شهریه‌شان هزینه می‌شود و در کنار آن کار هم یاد می‌گیرند.

محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: صنعت کنار دانشگاه است و رویداد صدرا موجب نزدیکی دانشگاه و صنعت و به معنای عمومی آن جریان کلی در جامعه است. در فرآیند صدرای دانشگاه آزاد اسلامی، جامعه‌محور حاکم بوده که از نیاز‌ها و تقاضا‌های اجتماعی ریشه گرفته و یک عرصه مرتبط با صنعت است و عرصه دیگر سازمان‌هاست و دانشجویان دنبال ایجاد شادی، امید، علاقه‌مندی و خودباوری در نسل جدید جامعه هستند.

آنچه در نخستین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه و راه اشتغال) تبریز گذشت را اینجا ببینید.

به گزارش آنا، داود ابراهیم‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر از برگزاری رویداد صدرا با حضور پنج شرکت صنعتی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

وی متذکر شد: نخستین رویداد صدرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر با همکاری سرای نوآوری صنعت نسل ۴.۰ دانشگاه در دو بخش نمایشگاهی و ارائه نیاز‌های صنعت برگزار و ضمن آشنایی دانشجویان، اعضای هیئت علمی و همکاران واحد با فعالیت‌های پنج واحد صنعتی و همچنین فعالیت‌های باشگاه پژوهشگران جوان، امکان تعامل و همکاری دانشجویان با واحد‌ها محقق شد.

در این نشست واحد‌هایی در حوزه صنعت چاپ، صنایع فلزی، صنایع خلّاق به ارائه فعالیت‌ها و نیازمندی‌های خود در حوزه نیروی انسانی پرداختند و در حاشیه این رویداد، حسن اصیل رئیس سرای نوآوری صنعت نسل ۴ دانشگاه آزاد آزادشهر به معرفی فعالیت‌ها و خدمات این مرکز پرداخت و تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه و شتابدهنده پویان به امضای طرفین رسید.

نخستین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هم خرداد امسال با مشارکت ۱۵ شرکت و کارخانه مرتبط با صنعت برگزار شد.

فرشید سلیمی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در جریان برگزاری این رویداد اظهار کرد: طرح صدرا را می‌توان نقطه اتصال دانشگاه و صنعت دانست که باعث افزایش تعامل بین دانشجویان و متخصصان واحد‌های صنعتی و کارآفرینان می‌شود. اعمال ایده‌های مختلف در این زمینه، چالش بیکاری و عدم مهارت فارغ‌التحصیلان را برطرف می‌کند و میزان امیدواری دانشجویان به فرصت‌های شغلی در آینده را افزایش می‌دهد.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

این رویداد با مشارکت ۱۵ شرکت و کارخانه‌ها مرتبط با صنعت ساختمان برگزار و با بازدید قابل توجه استادان، کارکنان، دانشجویان و سایر اقشار مرتبط با این صنعت همراه بود و تبادل اطلاعات بین این افراد را به همراه داشت که در پی آن بیش از ۲۵۰ نفر دانشجو ثبت‌نام کرده و نیز نزدیک به ۱۵۰ نفر از دانشجویان تفاهم اولیه اشتغال با این صنایع و کارخانه‌ها عقد کردند.

به گزارش آنا، رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) و نمایشگاه کشف فرصت‌های اشتغال با حضور جمعی از مسئولان، کارآفرینان، صنعتگران و دانشگاهیان اردیبهشت 1403 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند آغاز به کار کرد.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی و واحد بیرجند در این مراسم گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد ایجاد ارتباط نزدیک بین دانشگاه و صنعت و جامعه، پاسخگویی به مسائل روز کشور و نیاز‌های جامعه از طریق پژوهش اثربخش و فناوری ارزش‌آفرین است؛ چراکه دانشگاه در منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی قوه عاقله کشور شناخته شده و حرکت دانشگاه باید به سمتی باشد که این ارتباط رامستحکم‌تر کند.

علیرضا عزیزی افزود: «صدرا» به‌عنوان رویدادی بزرگ برای کشف فرصت‌های اشتغال توسط دانشجویان و محک‌زدن مهارت‌ها و توانمندی‌ها برای نخستین‌بار در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آنا، «رویداد صدرا» از ششم خرداد ۱۴۰۳ با همکاری ۱۵ شرکت تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی میاندوآب در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد و تا هفتم خرداد ادامه داشت و عموم از آن بازدید کردند.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

از محصولات مهمی که در نمایشگاه صدرا نظر مسئولان را به خود جلب کرد حضور پهپاد‌هایی بود که طراحی و ساخت آن توسط دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب انجام گرفته بود که دوربین عکاسی و فیلمبرداری را می‌توان روی آن نصب کرد و حمل نیم کیلو بار، برد ۴۵ کیلومتر و سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت از قابلیت‌های استفاده این پهباد بوده که در شببه خود کم‌نظیر است.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده امام جمعه میاندوآب هم با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب و واحد‌های تولیدی در برقراری ارتباط علم با صنعت گفت: امروز ارتباط علم و صنعت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب به‌صورت عملی انجام و همگن شده و با توجه به تعبیر مقام معظم رهبری علم جایگاه برتری دارد و اگر بخواهیم در دنیا به کشوری توسعه یافته و تأثیرگذار تبدیل شویم باید علم الهی را سرلوحه برنامه‌های علمی خویش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار آنا، نمایشگاه «رویداد صدرا» با شعار «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» با حضور مسئولان در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان گشایش یافت. این نمایشگاه به‌عنوان بزرگ‌ترین رویدار کاریابی شهرستان بوکان و با حضور واحد‌های صنعتی، تولیدی، صنایع غذایی و صنایع دستی به مدت سه روز در اردیبهشت 1403 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان دایر بود.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

شیرزاد نادری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: «رویداد صدرا» نقش بسزایی در آموزش و اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل خواهد داشت و دانشگاه می‌تواند با ارتباط مناسب با شهرک صنعتی شهرستان بوکان درباره رفع مشکلات و یا بهبود عملکرد این شرکت‌ها و صنایع راهکار‌ها و پبشنهاد‌های خود را به صاحبان صنایع ارائه کند. رویداد صدرا و طرح پویش به دانشجویان کمک می‌کند تا به صورت کارآموز در شرکت‌ها، واحد‌های اقتصادی و سایر حوزه‌های شغلی مربوط مشغول به کار شوند.

خشایار صنعتی فرماندار شهرستان بوکان هم بیان کرد: دانشگاه می‌تواند کمک زیادی به ساخت و تولید محصولات و فناوری‌ها و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان بوکان داشته باشد و این رویداد گام بزرگی در ایجاد اشتغال و آشنایی دانشجویان برای ورود به بازار کار است. رویداد صدرا بستر مناسبی برای تعیین نیاز‌های صنایع و همکاری در حوزه‌های تحقیق، توسعه، سرمایه‌گذاری و خدمات تخصصی بین دانشگاه و صنعت باشد و نیاز شغلی دانشجویان را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار آنا، «رویداد صدرا» با حضور صاحبان صنایع و شرکت‌های تولیدی، دانش‌بنیان و جمعی از مسئولان استانی و شهری آبادان و خرمشهر و استقبال پرشور دانشجویان و استادان در سالن آمفی تئاتر و ساختمان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان برگزار شد.

در این نمایشگاه نمایندگان بیش از ۲۰ سازمان، شرکت و صنایع شاخص منطقه با محور «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» حضور داشتند و همزمان با این رویداد سرای نوآوری فناوری‌های نوین شیلات و علوم دریایی گشایش یافت.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

این تفاهم‌نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان و شرکت تحلیگران علوم سگال در زمینه توسعه همکاری‌های دوجانبه برای بهره‌گیری از ظرفیت طرفین به‌منظور ایجاد ارتباط مؤثر، فعال و ارائه راه‌حل‌های مناسب بومی و کاربردی درراستای توسعه علمی و فناوری در کشور، حمایت از ایده‌ها و طرح‌های کاربردی و نوآورانه از طریق جذب سرمایه‌گذاری، هدایت و فراهم آوردن زمینه حضور هرچه بیشتر متخصصین و نخبگان در صنعت، کارآفرینی و اشتغال‌زایی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاه و متخصصین از طریق ارتقای سطح فناوری و توسعه کسب و کار در زیست‌بوم نوآوری در مجموعه متمرکز سرای نوآوری فناوری‌های نوین در شیلات و علوم دریایی پارک نوآوری و فناوری‌های نوین در شیلات و علوم دریایی برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شد.

به گزارش آنا، نمایشگاه «رویداد صدرا» با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و دستاورد‌های هنرمندان حوزه صنایع‌دستی، واحد‌های تولیدی و شرکت‌های تجاری اردیبهشت امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد برگزار شد. در این نمایشگاه هنرمندان و صنعتگران آخرین تولید خود را در ۲۰ غرفه ارائه کردند.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

این رویداد با شعار «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» و با هدف اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان، جذب کارآموز در طرح پویش و معرفی دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد برگزار شد.

بهرام امیری معاون علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزآباد با اشاره به استقبال خوب دانشجویان از غرفه‌ها ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک دومین مرحله این رویداد در دانشگاه برگزار شود.

نخستین «رویداد صدرا» در استان مازندران هم با حضور منتخب صنایع شهرستان آمل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی برگزار شد.

شهرستان آمل با سهم ۶۵ درصدی صنایع استان مازندران به‌عنوان قطب صنعتی مازندران محسوب می‌شود که نام‌های تجاری بزرگ و معتبری را در خود جای داده است و همین مزیت سبب شد رویداد صدرا در واحد آیت الله آملی با استقبال صنایع بزرگ روبه‌رو شود.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

شرکت‌های، فرآورده لبنی دوشه هراز، فرآورده لبنی کاله، آریس (بستنی)، حلوا شکری باز، مشاوران توسعه کیفیت هراز، خزر الکتریک، دابو صنعت، فرآورده لبنی گلا، فرآورده گوشتی سلیمانی (سولیکو) و خوتکا ۱۰ شرکت برتر صنایع استان مازندران بودند که در این رویداد حضور پیدا کردند.

شرکت‌ها در کنار معرفی محصولات خود با برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی به شرح فعالیت‌های خود برای استادان و دانشجویان پرداختند. ایجاد فرصت‌های شغلی، جذب نیروی متخصص از بین دانشجویان دانشگاه ازجمله اقدامات صنایع در رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی بوده است.

نمایشگاه صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با هدف آشنایی دانشجویان با صنایع، مشاغل مختلف و ظرفیت‌های شغلی و از طرفی دیگر آگاهی‌بخشی صنایع با توانمندی‌های دانشگاه از ۲۴ اردیبهشت‌ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با مشارکت بیش از ۵۰ غرفه آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت. صنایع مختلف، مراکز تحقیقاتی، مراکز رشد، پارک علم و فناوری، بنیاد ملی نخبگان و سازمان فنی و حرفه‌ای در این رویداد حضور داشتند.

سهیل شکری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در مراسم گشایش «رویداد صدرا» در این دانشگاه گفت: برای برقراری ارتباط با صنعت کنار طرح پویش نمایشگاهی با عنوان صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در واحد لاهیجان با حضور صنایع مختلف شرکت‌های خدماتی تولیدی تعریف کردیم. هدف از برگزاری نمایشگاه آشنایی با فرصت‌های شغلی دانشجویان بوده تا بتوانند توانایی‌ها و علاقه‌شان را در زمینه‌های مختلف ارزیابی کنند.

راهب غلامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان گفت: هدف رویداد صدرا تربیت دانشجویانی است که مهارت‌های لازم برای برآورده ساختن نیاز‌های شغلی جامعه و صنعت را داشته باشند و این امر بدون ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دانشگاه و صنعت میسر نیست.

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در اختتامیه این رویداد اظهار کرد: این رویداد در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی که میلاد فاخر علمی، فرهنگی و صنعتی بوده، برگزار شد که نشان از عزم و اراده جدی برای برداشتن گام‌های مهم برای توسعه دارد عزمی که باعث دلگرمی و نشاط میان علاقه‌مندان به مجموعه‌های اقتصادی صنعتی می‌شود.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

اعظم السادات نوربخش، مدیر پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان هم گفت: برگزاری رویداد صدرا، نقطه عطف و فصلی تازه برای همکاری بین دانشگاه و صنعت بوده و با همکاری ارزشمند استادان و دانشجویان و یاری صنایع، بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی انجام شده است.

فرشید بخشی‌نژاد رئیس نظام صنفی رایانه‌ای استان گیلان نیز اظهار کرد: رویداد صدرا یکی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند در این زمینه کمک حال باشد و این دید را به دانشجویان بدهد و اینکه در محیط دانشگاه برگزار می‌شود به این منظور است که دانشجویان با صنایع مختلف ارتباط برقرار کنند.

روح‌الله بخشی‌نژاد فرماندار شهرستان لاهیجان در حاشیه گشایش «رویداد صدرا» واحد لاهیجان در گفتگو با آنا اظهار کرد: «صدرا» به نوعی معرفی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه و فرصتی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و امکانات که باید از آن برای اشتغالزایی بهره‌مند شویم و این می‌تواند برای توسعه اشتغال در شهرستان و استان گیلان فضای لازم را مهیا کند. باید رابطه بین دانشگاه و بازار، دانشگاه و صنعت اصلاح شود و توانمندی‌های صنعت و دانشگاه را افزایش دهیم و از ظرفیت‌هایی دانشگاه برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در جامعه بهره ببریم.

سعید زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان هم با اشاره به رویداد مهم و ارزنده صدرا گفت: این رویداد براساس «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» نامگذاری شده تا دغدغه‌ای که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دارند را برطرف کند و گام مؤثری در تغییر نگرش‌ها برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باشد.

عبدالله حاتم‌زاده رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان نیز درباره برگزاری رویداد صدرا گفت: برخی از رویداد‌ها مانند صدرا، تانا (توزیع سیستم نوآوری استان گیلان) و اینتکس از رویداد‌هایی است که توانمندی‌های علمی شرکت‌ها را به نمایش می‌گذارند.

محمدرضا یمقانی رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان هم گفت: اشتغال و تولید به‌عنوان اهرم‌هایی در مبارزه اقتصادی بوده و برگزاری رویداد صدرا بیانگر این موضوع است. این رویداد به همراه طرح پویش به دانشجویان کمک می‌کند تا به صورت کارآموز در نیسمال‌های مختلف در شرکت‌ها، واحد‌های اقتصادی و بنگاه‌های مربوط مشغول به کار شوند و در صورت دیدن آموزش‌های متناسب و مرتبط جذب آنها شوند، به این ترتیب یکی از مشکلات کشور که بیکاری فارغ‌التحصیلان و دانشجویان است مرتفع می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در حاشیه رویداد صدرا تفاهم‌نامه‌های دوجانبه‌ای با بیش از ۳۰ شرکت تولیدی و صنعتی امضا کرد.

صدرا معامله‌ برد ـ برد برای دانشگاه و صنعت

به گزارش آنا، به‌منظور افزایش همکاری‌های مؤثر و هم‌افزایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های علمی و اجرایی و نیز ایجاد و گسترش زمینه همفکری و همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و صنعتی میان دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد و صنایع و شرکت‌های این شهرستان، تفاهم‌نامه‌های دوجانبه‌ای با بیش از ۳۰ شرکت تولیدی و صنعتی منعقد شد.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد همکاری مستمر و مؤثر بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و شرکت‌های تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان درزمینه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، مشاوره فنی و اقتصادی با درنظر گرفتن امکانات طرفین اعم از زیرساخت و نیروی انسانی است.

ادامه دارد.....

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب