دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 شهريور 1403 - 00:03
آنا گزارش می‌دهد؛ (بخش دوم)

پیوند فراگیر صنعت و دانشگاه در معرفی فرصت‌های شغلی به دانشجویان

پیوند فراگیر صنعت و دانشگاه در معرفی فرصت‌های شغلی به دانشجویان
رویداد صدرا ازجمله طرح‌های موفق دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های مختلف برای پیوند فراگیر با صنعت است که در آن شرکت‌ها و صنایع معتبر نیاز‌های کارآموزی و استخدامی خود را به دانشجویان اعلام می‌کنند.
کد خبر : 930277

خبرگزاری علم و فناوری آنا- احسان عربی مفرد؛ در شماره نخست گزارش رویداد صدرا به جزئیات برگزاری این رویداد در برخی از استان‌ها پرداخته شد، رویدادی که بیش از پنج سال از آغاز نخستین مرحله برگزاری آن در استان اصفهان می‌گذرد و با گسترش در سطح کشور به نقطه جوش دانشجویان با شرکت‌های صنعتی و ظهور خودباوری آنان منتهی شده است و ارتباط بین دانشجو و شرکت‌ها را به آسانی امکان‌پذیر می‌کند. به عبارتی، دانشجویان از شرکت‌های متقاضی و متقابلاً شرکت‌ها از دانشجویان متقاضی طرح پویش مطلع می‌شوند.

در این راستا با مصوبه شورای دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مستقل نجف‌آباد به منظور برگزاری رویداد صدرا در همه استان‌ها، واحد‌های دانشگاهی استان تهران و به دنبال آن دیگر استان‌ها و شهر‌های کشور با برنامه‌ریزی مناسب یک تا چند دوره رویداد صدرا را برگزار کرده‌اند که تصمیم داریم در گزارش‌های متوالی به جزئیات آنها می‌پردازیم، اکنون بخش دوم این سلسله گزارش‌ها را در ادامه می‌خوانید.

 

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

به گزارش خبرنگار آنا، رویداد صدرا مخفف «دانشگاه، صنعت و راه‌اشتغال» به مدت دو روز با حضور بیش از ۷۰ شرکت صنعتی استان خراسان‌رضوی خرداد 1403 در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

با گذری بر این رویداد، نظر جمعی از دانشجویان و مسئولان دانشگاهی را درباره صدرا می‌شنویم.(اینجا را کلیک کنید)

محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در واحد مشهد پس از بازدید چندساعته از غرفه‌های صنایع و اصناف در رویداد نمایشگاهی صدرا و نشست با اعضای هیئت علمی دانشکده مهارت و کارآفرینی این دانشگاه در آیین اختتامیه رویداد صدرا حضور یافت.

محسن مرادی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد بیان کرد: بیش از ۷۰ شرکت و صنعت و صاحبان کسب‌وکار در فضایی نزدیک به ۴ هزار مترمربع آخرین دستاورد‌های خود را ارائه دادند و زمینه برای ارتباط بیشتر صنایع با دانشگاه فراهم شد.

در این مراسم از شرکت‌ها و صنایع حاضر در رویداد نمایشگاهی صدرا که از ۸ تا ۱۰ خرداد 1403 در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، تجلیل شد.

به گزارش آنا، «رویداد صدرا» با شرکت ۲۳ شرکت تولیدی، صنعتی و خدماتی و حضور حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، عبدالله دارایی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان البرز، بهزاد غفاری مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به میزبانی واحد کرج برگزار و با استقبال خوب صنعتگران و دانشجویان مواجه شد.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در این مراسم گفت: برنامه‌ریزی رویداد صدرا به‌گونه‌ای بود که به صورت گسترده و وسیع‌تر در یک فضای خاص اجرا شد. در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم‌ترین فرآیند‌ها، تسهیل و هدایت دانشجویان حین و پس از تحصیل جهت اشتغال است و در راستای اجرای این فرآیند راه‌کنش رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی شده و رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه‌اشتغال) مانند یک نمایشگاه شغلی است در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی و فرآیند اجرایی آن از دی‌ ۱۴۰۲ به استان‌ها ابلاغ شد.

کمیسیون‌های اتاق تعاون استان البرز، کانون کارآفرینان برتر رسمی استان البرز، اتحادیه حسابداران، نظام صنفی رایانه‌ای استان البرز، چکاوک پردازش هوشمند البرز، آذین پلاست فناوران آسیا، برنز، آذین خودرو، آذین بسپار، مرکز نوآوری و توسعه تعاون استان البرز، انجمن پلاستیک، کیمیا فروز، آریا پلاست، کروز ۲، زرنام، اسکن خودرو، بی. ای. تی، آریا ذوب، گهرسرام، گروه ساختمانی رحمانی، کنسرسیوم دیالیز، گیاهان سبز دارویی و مشکات از جمله شرکت‌هایی بودند که در این رویداد حضور داشتند.

نخستین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور مسئولان، صاحبان صنایع و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی، استادان، کارمندان و دانشجویان با استقبال پرشور علاقه‌مندان ۲۲، ۲۳ و ۲۴ خرداد در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه برگزار شد و صنایع و شرکت‌های تولیدی، محصولات و تولیدات خود را ارائه کردند.

رویداد صدرا

برخی از دستاورد‌های این رویداد علاوه بر معرفی و شناخت صنایع، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع و شرکت‌ها برای معرفی نیروی انسانی متخصص، جذب، بورسیه و کارآموزی از بین دانشجویان و دانش‌آموختگان بود.

نخستین رویداد استانی صدرا با حضور محمدعلی نادی معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان، محمد ذوالفقاری مسئول نهاد رهبری در استان و رؤسای واحد‌های استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان خرداد  1403 آغاز به کار کرد.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

نادی در این مراسم رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو دانست و اظهار کرد: این رویداد محلی برای آشنایی دانشجو با فرصت شغلی در صنعت، خدمات، کشاورزی و بازرگانی است که با ایجاد ارزشمندی در دانشجو موجب به ظهور رسیدن روحیه نشاط، امید و خودباوری در این عرصه می‌شود.

علی نودهی رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان و رئیس برگزاری رویداد صدر در این واحد دانشگاهی هم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری رویداد صدرا با حضور ۴۳ شرکت صنعتی و تولیدی در واحد گرگان خبر داد و اظهار کرد: رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال (صدرا) و با هدف اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان، جذب کارآموز در طرح پویش و معرفی دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی به صنایع معرفی شده و به عبارت دیگر این رویداد زمینه‌ساز طرح پویش است.

به گزارش آنا، نخستین «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حضور مسئولان خرداد امسال گشایش یافت. 

سلمان اسماعیلی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر در این رویداد گفت: اکنون صنایعی در کشور وجود دارد که رشته مربوطه آن در دانشگاه‌ها موجود نیست و برای حل این مسئله مدل‌های مورد نظر همچون ایجاد دانشگاه‌های علمی کاربردی، دانشکده‌های فنی و مدل صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی مدنظر بوده؛ چراکه رمز موفقیت رویداد صدرا پیوند صنعت و آموزش است.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی خرداد امسال از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و نمایشگاه رویداد صدرا در این واحد دانشگاهی بازدید و بیان کرد: درصد کمی از دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها جذب بازار کار مرتبط با رشته خود می‌شوند و این آسیب بزرگی محسوب می‌شود. کار‌های فرهنگی در دانشگاه باید کمّی‌سازی و خروجی آن بر آسیب‌های اجتماعی جامعه دیده شود.

به گزارش آنا، «رویداد صدرا» با حضور ۱۴ شرکت تراز اول منطقه در حوزه‌های صنعتی، تولیدی و دانش‌بنیان با حضور مسئولان خرداد امسال در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش گشایش یافت و به مدت دو روز دائر بود.

بهمن پنجعلی‌زاده مرسه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش در حاشیه این رویداد به خبرنگار آنا گفت: رویداد صدرا زمینه‌ساز ورود دانشگاه به دانشگاه نسل چهارم است و با توجه به راهبرد‌های کلان دانشگاه و اهداف مندرج در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توسعه فعالیت‌های فناورانه با رویکرد کارآفرینی در زیست‌بوم‌های محلی و منطقه‌ای و همچنین منویات مقام معظم رهبری با تأکید بر توسعه اشتغال و با هدف فراهم آوردن شرایط اشتغال، ارتقای آمادگی به کار دانشجویان، افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و ایجاد ارتباط میان دانشگاه، صنعت و جامعه برگزار شده است.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

محمد علیجانی شوکی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه برگزاری «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: هرچقدر به سمت تولید برپایه تکنولوژی‌های روز برویم به سود جامعه خواهد بود و اینگونه رویداد‌ها نیاز جامعه را در زمینه تولید و اشتغال احصا می‌کند.

عادل رنجی دستیار فرماندار رودسر در امر مردمی‌سازی دولت نیز در حاشیه حضور در رویداد صدرای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش، بهره‌گیری از ظرفیت و حضور مردم را در برگزاری رویداد‌های صنعت و دانشگاه یکی از راه‌حل‌های اقتصاد مردمی دانست.

در پایان این بازدید گواهی حضور شرکت‌کنندگان توسط محمد علیجانی شوکی منتخب مردم شهرستان‌های رودسر و املش و بهمن پنجعلی‌زاده مرسه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش به صاحبان صنایع شرکت‌کننده در رویداد صدرا اهدا شد.

به گزارش آنا، نخستین رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و با مشارکت منطقه آزاد تجاری – صنعتی بندر انزلی در فضای حدود ۷۰۰ مترمربع در محوطه این واحد دانشگاهی برگزار شد. این رویداد در سه روز ۷ تا ۹ خرداد امسال با حضور ۳۵ غرفه از صاحبان صنایع تولیدی و خدماتی و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار و در این مدت دانشجویان با صنایع مختلف حاضر در این نمایشگاه آشنا شدند.

مجتبی ملکی‌چوبری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در مراسم اختتامیه رویداد اظهار کرد: رویداد صدرا یکی از مأموریت‌های این دانشگاه بوده که صنایع مختلف در این فرصت ایجادشده در دانشگاه‌ها، شرکت و صنعت خود را عرضه می‌کنند و علاوه بر اینکه در این فرصت ایجاد شده، دانشجویان با صنایع مختلف آشنا می‌شوند، صنایع نیز با نیرو‌های متخصص، متعهد و جوان در واحد‌های دانشگاهی آشنا خواهند شد.

کریم کیاکجوری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در مراسم پایانی رویداد اظهار کرد: در این رویداد ۳۵ واحد صنعتی شرکت داشتند و در حقیقت حضور صنعت در رویداد صدرا به این رویداد مشروعیت بخشید. به همین دلیل از مدیران این واحد‌های صنعتی قدردانی می‌کنم.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

میثم عمرانی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد انزلی نیز گفت: هرگاه بتوانیم ارتباط پررنگی میان صنعت و دانشگاه برقرار کنیم در این صورت هم دانشگاه و هم صنعت برنده خواهند بود؛ اما اکنون چنین نیست.

مجتبی معصوم‌نژاد مدیر‌کل استاندارد گیلان نیز بیان کرد: صنعت به دنبال خانه امن است تا نیازمندی‌های خود را برطرف سازد. امیدواریم برگزاری رویداد صدرا و رویداد‌های مشابه موجب همراهی و همگامی بیش از پیش صنعت و دانشگاه شود.

سعید زاهدی مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در آیین اختتامیه رویداد صدرا در این دانشگاه اظهار کرد: برگزاری رویداد صدرا نقطه آغازین اتصال و پیوند صنعت و دانشگاه است.

وی برگزاری رویداد صدرا را فرصتی ارزشمند برای ارتباط بیش از پیش صنعت و دانشگاه برشمرده و اضافه کرد: این رویداد فرصتی مناسب برای دانشجویان است تا با ارتباط نزدیک‌تر با واحد‌های صنعتی، مسیر اشتغال خود را هموار کنند.

صادق برزگر، ناظر ستاد گمرکات استان گیلان و مدیر‌کل گمرک انزلی در مراسم اختتامیه رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با بیان اینکه دانشگاه برای کشور هزینه تلقی نمی‌شود و درآمدزاست، گفت: وقتی کاری انجام می‌شود، نیازمند پیگیری است و پس از برگزاری رویداد صدرا نیز نباید فرصت‌های ایجادشده در بستر این رویداد به حال خود رها شود.

محمد‌سجاد سیاهکارزاده مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد انزلی هم گفت: بسیار خرسندیم که سازمان منطقه آزاد انزلی به‌عنوان بخشی کوچک از نظام اقتصادی و نظام تولید کشور در برگزاری رویداد صدرا کنار دانشگاه آزاد انزلی قرار گرفته است.

وی، نزدیک کردن صنعت و دانشگاه به یکدیگر را هدف رویداد صدرا عنوان و اظهار کرد: فاصله زیاد میان صنعت و دانشگاه یکی از مهم‌ترین خلأها و ضعف‌های حوزه تولید و دانش است و برگزاری رویداد صدرا فرصتِ دوباره اندیشیدن به این موضوع که چقدر در راستای برطرف کردنِ این نقاط ضعف و خلأها تلاش کرده‌ایم را فراهم می‌آورد.

 

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

به گزارش آنا، نمایشگاه «رویداد صدرا» با حضور ۲۰ شرکت بزرگ و کوچک صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر با حضور مسئولان خرداد 1403 گشایش یافت.

علی رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در حاشیه گشایش این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار آنا درباره رویداد صدرا اظهار کرد: صدرا مخفف «صنعت، دانشگاه و راه اشتغال» بوده که برای ارتباط صنعت و دانشگاه نمایشگاهی ایجاد می‌شود، دانشجو‌یان با توانمندی‌های صنایع آشنا می‌شوند، صنایع هم نیرو‌هایی که می‌خواهند در قالب‌های مختلف از بین دانشجویان انتخاب می‌کنند و این پلی برای این ارتباط است.

نخستین نمایشگاه فناورانه رویداد صدرا «صنعت، دانشگاه، راه اشتغال» با حضور ۴۰ شرکت بزرگ و کوچک صنعتی و خدماتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه نیز گشایش یافت و از ۹ خرداد به مدت دو روز در این دانشگاه برپا بود.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

بابک پورقهرمانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: این رویداد به دنبال ایجاد فرصت اشتغال و مهارت‌آموزی دانشجویان در بنگاه‌های اقتصادی و استفاده از خبرگان صنعت و خدمات به‌عنوان مدرسان مهارتی در دانشگاه است.

به گزارش آنا، رویداد نمایشگاهی «صدرا» (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان با برپایی ۱۲ غرفه توسط شرکت‌های صنعتی و خدماتی و هنرآفرینان صنایع‌دستی از بین دانشجویان و فعالان شهرستان از ۹ خرداد ۱۴۰۳ به مدت دو روز در سالن ورزشی شهدای دانشجوی این واحد دانشگاهی راه‌اندازی و مورد بازدید علاقه‌مندان بود.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

عباس شیرمردی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان درباره رویداد صدرا گفت: در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۰ محور وجود دارد که این رویداد به دو محور، «توسعه فناوری و نوآوری و کارآفرینی» و ارتقای کیفیت، کارآمدی و بهره‌وری دوره‌های تحصیلی مربوط است.

شیرمردی اضافه کرد: رویداد صدرا فرصتی خوبی برای تبلیغ، بازاریابی محصولات و معرفی صنعت‌کاران و شناسایی دانشجویان توانمند و معرفی به صنعت به‌منظور آموزش تخصصی‌تر و تأمین نیروی کار آینده است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان این قابلیت را دارد که برای همکاری با صنعت و رفع مشکلات صنعت، ۳۰ درصد از سرفصل دروس مربوط به هر رشته صنعتی را با توجه به نیاز و پیشنهاد صنعت تغییر دهد. با برق منطقه‌ای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم که دانشجویان توانمند طرحی در این صنعت بگذرانند و بعد از اتمام طرح جذب صنعت برق شود که با موفقیت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار آنا، نخستین رویداد صدرا در دانشگاه ازاد اسلامی واحد ابهر با حضور مسئولان و جمعی از صاحبان صنایع، اساتید و دانشجویان برگزار شد و حدود ۲۰۰ واحد صنعتی در رویداد شرکت کرده و ۲۲ شرکت نیز در نمایشگاهی که دایر شد، غرفه داشتند.

در آیین افتتاحیه این رویداد احمد ذوالقدر فرماندار شهرستان ابهر تربیت نیروی انسانی ماهر را وظیفه دانشگا‌ها و مراکز علمی دانست و گفت: به لحاظ وجود صنایع مهم در شهرستان ابهر و نیاز به نیرو‌های مجرب و ماهر در این صنایع، وظیفه مراکز علمی و دانشگاهی، تربیت نیرو‌های ماهر و کاربلد برای این مراکز صنعتی است.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

 رئیس دانشگاه آزاد واحد ابهر هم گفت: رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با هدف ایجاد ارتباط مستقیم بین جامعه دانشگاهی (دانشجویان و اعضای هیات علمی)، جامعه و صنعت برگزار می‌شود از دیگر اهداف این رویداد آشنایی دانشجویان با نیازمندی‌های صنایع و رفع نیاز‌های اشتغال واحد‌های صنعتی، تربیت دانشجویان مهارت محور ونشست صنعت با اساتید در خصوص نیاز‌های فناورانه صنعت است.

سیاوش طاهری با اشاره به برگزاری کارگاه‌های تخصصی با مدیران صنایع گفت: حدود ۲۰۰ واحد صنعتی در این رویداد شرکت کرده و ۲۲ شرکت نیز در نمایشگاهی که دایر شده غرفه برپا کردند و محصولات و تولیدات خود را درمعرض دید بازیدکنندگان و دانشجویان قرار دادند.

در این رویداد یکروزه، پنل‌های تخصصی با حضور صاحبان صنایع و اساتید و دانشجویان انجام و نیازمندی‌های صنایع مختلف حاضر در رویداد نظیر صنعت نساجی، سیم و کابل، قطعه سازی و معادن تبیین و مقرر شد بازدید‌ها و جلسات تخصصی در محل شرکت‌های صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

رویداد صدرا را جایی برای معرفی فرصت شغلی به دانشجو

نخستین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه‌اشتغال) به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی نیز با شرکت ۲۵ واحد صنعتی و تولیدی و همکاری مدیریت شهرک صنعتی خوی و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان خرداد امسال در دانشگاه آغاز به کار کرد.

رضا عبدالله‌زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در آیین افتتاح «رویداد صدرا» گفت: «رویداد صدرا» حلقه اتصال دانشگاه با صنعت و کسب و کار‌هاست و در این راستا از یک سو بستر مناسبی برای کشف و بروز استعداد‌ها و توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌های دانشجویان به‌وجود می‌آید و از سوی دیگر نیروی کار نخبه و فعال دانشگاهی به بدنه صنایع و کسب و کار‌ها تزریق می‌شود.

به گزارش آنا، رویداد صدرا برای ارائه دستاورد‌ها و محصولات واحد‌های صنعتی و تولیدی و کسب اطلاعات درباره فرصت‌های شغلی مرتبط به مدت چهار روز در دانشگاه آزاد خوی ادامه داشت.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب