دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1403 - 14:42
معاون دانشگاه آزاد شهرقدس به آنا خبر داد؛

معرفی ۵۰۰ نیروی کار دانشجویی به صنایع و واحد‌های تولیدی در رویداد صدرا

معرفی ۵۰۰ نیروی کار دانشجویی به صنایع و واحد‌های تولیدی در رویداد صدرا
معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس گفت: حدود ۵۰۰ نیروی کار دانشجویی را در رویداد صدرا به صنایع و واحد‌های تولیدی معرفی کردیم.
کد خبر : 916925

علی محمدی ترکاشوند معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با ارزیابی برپایی رویداد صدرا در این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه در اجرای این رویداد بسیار قوی ظاهر شد و موفق شدیم صنعت را در معرض دید و رابطه با دانشگاه قرار بدهیم، دانشگاه را هم در مقابل صنعت و یک رویارویی مستقیم بین دانشجویان و صنعت شکل گرفت و بالغ بر ۴۰۰‌ تا ۵۰۰ نیروی کار را به صنایع و واحد‌های تولیدی معرفی کردیم.

وی افزود: از سوی دیگر دانشجویان و استادان با ظرفیت‌هایی که در صنایع منطقه‌ای وجود دارد، آشنا شدند؛ بنابراین این پیوند صنعت، دانشگاه و جامعه دانشجویی عاملی مؤثر برای ورود به بازار کار و توسعه اشتغال دانشجویان است.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس عنوان کرد: این نمایشگاه با عنوان صدرا(صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با هدف آشنایی با دستاورد‌های صنایع و شرکت‌های تجاری و کسب اطلاعات درباره فرصت‌های شغلی برای دانشجویان برپا شد و گامی اساسی بود که برای گام نخست بسیار خوب و قدرتمند عمل کردیم. صنایع همکاری بسیار خوبی با دانشگاهیان داشتند و رویداد بسیار خوبی اجرا شد و برای تداوم این رویداد دبیرخانه دائمی را در دانشگاه ایجاد کردیم.

محمدی ترکاشوند با تأکید بر ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه در راستای اجرای طرح پویش بیان کرد: این طرح در قالب بخشنامه ابلاغ شده تا برای دانشجویان بازار کار تعریف کنیم و هماهنگی با صنایع، خدمات، بخش تولیدی و سایر بخش‌ها را به وجود بیاوریم تا در قالب برنامه برد برد دانشجویان بتوانند هزینه‌های تحصیل را تأمین کنند و صنایع بتوانند استفاده بهینه در راستای به‌کارگیری نیرو‌های مهارتی و خلاق داشته باشند.

وی ادامه داد: ارتباط صنعت، دانشگاه و جامعه دانشجویی باعث می‌شود تا دانشجویان با مقوله بازار کار آشنایی پیدا کنند و محور پژوهش‌های دانشگاهی به سمت نیاز‌های جامعه و مطابق با صنعت و حل مشکلات آن پیش رود.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس با تأکید بر اینکه تقویت رابطه صنعت و دانشگاه از عوامل مهم در پیشرفت هر منطقه از لحاظ اقلیمی و در سطح کلان در کشور است، مطرح کرد: همکاری صنعت و دانشگاه باعث می‌شود تا بر مبنای پژوهش محوری از یک سو دانشگاه‌ها مهارت‌های علمی و عملی را به درستی در اختیار دانشجویان قرار دهند و از سوی دیگر صاحبان صنایع نیز با جامعه دانشگاهی در ارتباط باشند.

به گزارش آنا، دور نخست نمایشگاه بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس خرداد امسال با حضورشرکت‌های صنعتی، صاحبان صنایع و کسب و کار‌های تولیدی، بنگاه‌های افتصادی وتولیدی مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوولان شهرستانی و استانی برگزار شد و دوره دوم این نمایشگاه بر اساس تقویم برنامه دانشگاه شهر قدس آبان امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته