دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 بهمن 1402 - 15:04
معاون استاندار آذربایجان غربی:

ضعف مهارت‌ عملی دانش‌آموختگان با رویداد صدرا برطرف می‌شود

ضعف مهارت‌ عملی دانش‌آموختگان با رویداد صدرا برطرف می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت:‌ برخی از دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه مهارت‌ عملی ضعف‌ دارند که رویداد صدرا این مسئله را حل می‌کند.
کد خبر : 896430

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاح رویداد صدرا در دانشگاه آزاد ارومیه با بیان اینکه اگر صنعت و علم در کنار یکدیگر قرار نگیرند، موفقیتی در حوزه تولید نخواهیم داشت، اظهار کرد: برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پس از گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه در زمینه مهارت‌های عملی ضعف‌ دارند که رویداد صدرا این مسئله را حل می‌کند.رویداد صدرا یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها در دست‌یابی به مطالبه رهبری درباره ارتباط صنعت با دانشگاه است.

وی با اشاره بر اینکه در کشور ارتباط مطلوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار نیست، اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در زمان ورود به صنعت مدت زمان زیادی برای آموزش و کسب مهارت اختصاص می‌دهند در صورتی که با طرح پویش و رویداد صدرا دانشجویان در طول تحصیل این مهارت را کسب می‌کنند. توجه به بهره‌وری یکی از نظرات فعالان اقتصادی بوده که مهم‌ترین عامل در دست‌یابی به این بهره‌وری نیروی انسانی ماهر و متخصص است و رویداد صدرا در تبیین این مهم گام برمی‌دارد.

ضعف مهارت‌ عملی فارغ‌التحصیلان با رویداد صدرا برطرف می‌شود
نماینده ۵۰ شرکت حاضر در رویداد صدرا نیز اجرای رویداد صدرا را گام مهمی در پاسخ به نیاز صنعت دانست و گفت: به دانشجویان توصیه می‌کنم در طول دوران تحصیل مهارتی را فرا بگیرند؛ چراکه صنعت استان بی‌صبرانه منتظر شماست.

علی فرجی با بیان اینکه همه صنایع استان به دنبال نیرو‌های ماهری هستند که نیاز‌های بنگاه‌های اقتصادی و صنایع تولیدی را مرتفع کنند، عنوان کرد: یکی از مسئولیت‌های اجتماعی که کارخانه‌ها و صنایع بر عهده دارند آموزش نیرو‌های متخصص است و رویداد صدرا فرصتی است که این مسئله را در طول دوران تحصیلی دانشجو پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته