دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 09:46

نقش تئاتر آفرینش در اتصال جوانان به مهدویت

نقش تئاتر آفرینش در اتصال جوانان به مهدویت
معاون امور مدارس سمای استان یزد گفت: تئاتر آفرینش با استفاده از مفاهیم رشته تکنولوژی آموزشی در دانشکده تعلیم و تربیت، ظرفیت ویژه معنوی برای جوانان ایجاد کرده است.
کد خبر : 930274

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدعلی المدرسی، معاون امور مدارس سمای استان یزد در نشست دبیران تخصصی و رابطان خبر جشنواره امامت و مهدویت استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، اصفهان و واحد نجف‌آباد که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار شد با اشاره به دنبال کردن بحث امامت و مهدویت در سمای یزد اظهار کرد: مهارت‌های زندگی بر اساس حیات طیبه، یکی از برنامه‌های مهم استان بوده با اقبال خوب کشوری روبرو شده و با تئاتر آفرینش تلفیق با استفاده از مفاهیم رشته تکنولوژی آموزشی در دانشکده تعلیم و تربیت، ظرفیت ویژه معنوی برای جوانان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به تأثیر کار فرهنگی در جوانان عنوان کرد: آوردن جوانان در موضوعات امامت و مهدویت کار تخصصی است که مهارت خاص خود را می‌طلبد. در مجموعه سما تلاش داریم با کار روی آموزه‌های دینی خوراک فکری متناسب با سن جوانان تولید کرده تا در مسیر صحیح زندگی قرار گیرند.

معاون امور مدارس سمای استان یزد دانشگاه آزاد اسلامی یزد را مبدع شمسه رشد دانست و بیان کرد: بر اساس زمان‌بندی سنین جوان آنچه را که متناسب با آیات الهی و دستورات احکام اسلامی مبنی بر تعلیم و تربیت؛ صیانت، عبودیت و وزارت یک مکانیزم را طراحی کردیم که از بهترین زمان گیرایی و آموزش تربیتی فرد، استفاده کرده تا آموزش با درک حداکثری حاصل شود.

المدرسی ادامه داد: شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع) را متناسب با سن جوان و در قالب مفاهیم نمایش و فیلم به آنان عرضه کردن تا با فهم خود الگوبرداری کند را آغاز کردیم و به مطالبات جامعه پاسخ دادیم.

وی با اظهار نگرانی از تأخیر شخصیت‌های اهل بیت در تئاتر و کارتن‌های کودکان تأکید کرد: باید جوانان را دریافت با معارف ناب اهل بیت آشنا و از تسلط فرهنگ غرب بر آنان که بر مادی‌گری و لذت استوار بوده، جلوگیری کرد.

سومین جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر(ع) توشیح شد

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی در چهار ماه مانده به آغاز جشنواره باید همه همت و تلاش خود را به کار گیرند تا اطلاع‌رسانی لازم انجام گیرد.

نقش تئاتر آفرینش با استفاده از مفاهیم رشته تکنولوژی در اتصال جوانان به مهدویت

سیدجواد جعفری با اشاره به استقبال از جشنواره امامت و مهدویت نسبت به سال گذشته اضافه کرد: سعی و تلاش رابطان خبری، دبیران و دبیران تخصصی جشنواره در اطلاع‌رسانی و نشر اخبار این رویداد باید رونق و استقبال خوب مخاطب را به همراه داشته باشد و شاهد رشد آثار دریافتی نسبت به سال گذشته باشیم.

وی با اشاره به ۵۰ هزار اثر دریافتی در سال گذشته، رشد مقالات و آثار را ۳۰۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: هدف‌گذاری در سال جاری ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده است که این عدد با سعی و تلاش تحقق یافتنی است.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی پوستر سومین جشنواره بین‌المللی شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر (ع) را توشیح کرد.

ایجاد سایت انجمن ادبی امامت و مهدویت حافظ ارتباط با شاعران

شاعر و مشاور فرهنگی استاندار یزد نیز عنوان کرد: نام جشنواره‌ها ثابت است اگر محور‌ها باز باشد شاهد آفرینش آثار بیشتری خواهیم بود. بسیاری از شاعران آیینی یک یا دو شعر برای جشنواره ندارند، برای اینکه از این مرحله عبور کرده و شاهد کار‌های جدید باشیم و تعداد آثار دریافتی ازلحاظ کیفی و کمی افزایش یابد محور‌ها باید افزایش یابد.

عالیه مهرابی یکی از راهکار‌های ایجاد جریان را شناسایی استعداد‌ها و افراد شاعر دانست و مطرح کرد: با ایجاد سایت می‌توان بین شاعران ارتباط برقرار و اشعار آن را نقد و بررسی کرد.  تجربه برگزاری سه سال جشنواره شعر و مدیحه‌سرایی حضرت علی‌اکبر (ع) نشان داد شاعران دانشجو شناسایی شده؛ اما بعد از اتمام جشنواره پل ارتباطی وجود ندارد. فعال کردن سایتی با عنوان سایت ادبی دانشجویان می‌تواند این نقیصه را رفع کند.

نقش تئاتر آفرینش با استفاده از مفاهیم رشته تکنولوژی در اتصال جوانان به مهدویت

وی یکی از راه‌های تشویق دانشجویان به شرکت در جشنواره‌ها و ارسال آثار را دادن امتیاز علمی و تخفیف شهریه برشمرد و افزود: برنامه‌های تشویقی گوناگون سبب همراهی دانشجویان در مدت تحصیل با جشنواره‌ها و ایجاد آثار است.

مهرابی اطلاع‌رسانی و بازتاب خبری جشنواره را مهم برشمرد و بیان کرد: برگزاری نشست خبری و ارتباط با اصحاب رسانه در تشویق اذهان عمومی به شرکت در جشنواره‌ها بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته