دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آیت‌الله میرباقری:

نعمتی بالاتر از وجود پیامبر اعظم(ص) برای بندگان نیست/در برابر پیغمبر(ص) چه وظایفی داریم؟

نعمتی بالاتر از وجود پیامبر اعظم(ص) برای بندگان نیست در برابر پیغمبر(ص) چه وظایفی داریم؟
وجود نبی مکرم اسلام(ص) سفره‌ای است که برای انسان مومن پهن شده است، سفره‌ای از حلال‌ها که انسان را با رحمت و نعمت‌های خاصه‌اش آشنا می‌کند.
کد خبر : 930246

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری کارشناس مذهبی درباره وظايف ما نسبت به نعمت وجود پيامبر اکرم ( ص) گفت: رحمت‌ها و نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده دو قسمت است، نخست نعمت‌های عامه که اختصاص به مومنین ندارد و حتی به منکران خداوند هم می‌رسد، اما یک باب هم نعمتی است که خداوند به درجه یک‌های خود می‌رساند، مثل قرآن کریم که کتاب الهی است و جزو رحمت رحیمه خداوند محسوب می‌شود. قرآن شفا و رحمت خاصه مومنین است که بزرگوارانی مثل علامه طباطبایی بیان کردند که رحمت رحیمیه است.

وی در ادامه افزود: یک سفره‌ای که برای انسان مومن پهن شده وجود نبی مکرم اسلام (ص) است و این سفره حلال‌هاست، مومن رزق ظاهری‌اش هم رزق حلال است. خداوند از پیغمبر می‌خواهد تا به مردم بگویند ظاهر و باطن گناه را ترک کنند. لذا اگر کسی مومن شد نعمت‌های ظاهری‌اش هم از نعمت‌های ظاهری کفار متفاوت است. بنابراین از جمله نعمت‌های ظاهری و باطنی که خداوند به ما بندگان عطا کرده،‌ نعمت وجود مقدس نبی اکرم(ص) است. این بنده را خداوند معبوث کرده تا دست ما را بگیرد و بندگان را موحد ،‌پاک و طاهر کند و نعمتی هم بالاتر از این نعمت برای ما نیست.

حجت‌الاسلام میرباقری اظهار داشت: خداوند نعمتی در عالم بالاتر از پیامبر اعظم(ع) برای بندگان خلق نکرده است و یک تفاوتی پیغمبر با ما دارد و آن هم وحی است که خودشان می‌فرمایند: اگر می‌خواهید از این وحی با خبر شوید، دنبال رو من باشید. خداوند با زبان وحی با پیامبر(ص) مرتبط شده که اگر این حقیقت به ایشان عطا نمی‌شد از مقامات ایمان و کتاب الهی هیچکس بهره مند نمی‌شد و این کلام الهی نوری شده تا هر کسی را بخواهد به وسیله او هدایت کند. پس آنچه به پیامبر(ص) وحی شده به صورت کلمه الهی (نور) به مردم می‌رسد. 

حجت‌الاسلام میرباقری اظهار داشت: پیغمبر الهی ماموریت‌هایی دارد،‌ هر چند خود وجودش رحمت واسعه و فضل الهی است. اگر کسی سرسفره ایشان نشست از فضل الهی برخوردار شده است. همه آنچه در برابر این رحمت الهی مردم دنیا جمع می‌کنند،‌ در برابر این فضل الهی چیزی نیست. 

وی با طرح این پرسش که ما در برابر پیامبر(ص) و قرآن چه وظایفی داریم، گفت: نخست اینکه می‌بایست پیامبر(ص) را بشناسیم و محبتش را در دل داشته باشیم چرا که هر حکمتی را ایشان دارد و اگر مردم از راهش وارد شوند، همه لقمان و حکیم می‌شوند. خود پیامبر(ص) می‌فرمایند که اگر اطاعت کنید، محبوب نزد من در دنیا و آخرت می‌شوید. این محبت قابل تحصیل است و راه‌های مختلف دارد که یکی از راه‌ها دعا کردن و دیگری حرف گوش کردن و اطاعت کردن است. نکته دیگر خداوند از ما اطاعت خواسته و ما باید مقام طوع از پیامبر(ص) را داشته باشیم یعنی اینکه با همه وجود دنبال او حرکت کرده و فرمان‌های ظاهری و باطنی را بدون مناقشه و سخت گیری بپذیردیم و اطاعت کنیم،‌ ثمره‌اش هم این است که اگر کسی به این مقام رسید، با پیامبر(ص) خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته