دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1403 - 15:32

عربشاهی: عملکرد مبتدیانه از پرسپولیس قابل قبول نیست/ اورونوف نباشد کار تیم گره می‌خورد

عربشاهی: عملکرد مبتدیانه از پرسپولیس قابل قبول نیست  اورونوف نباشد کار تیم گره می‌خورد
پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: پرسپولیس هزینه زیادی کرده و نباید تنها با خلاقیت اورونوف برنده شود.
کد خبر : 930170

ضیا عربشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم وفناوری آنا، در خصوص اینکه پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر به اولین پیروزی خود دست یافت، اظهار کرد: با وجود آنکه یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فولاد از بیشتر مهره‌های تیم شناخت داشت ولی در نهایت نتوانست امتیاز بگیرد و فولاد نتیجه را واگذار کرد ولی پرسپولیس با وجود اینکه از لحاظ بازیکن تیم پرمهره‌تری است ولی فوتبال چشم‌نوازی را ارائه نمی‌کند. تاکتیک مشخصی در بازی پرسپولیس دیده نمی‌شود، پاسکاری خیلی کم است و بیشتر تیم به دنبال آن است تا روی اتفاقات و خلاقیت برخی نفرات به گل برسد.  

وی افزود: هر زمانی که کار گره می‌خورد روی خلاقیت اورونوف است که پرسپولیس به گل می‌رسد و اگر این بازیکن کنترل شود یا مصدوم باشد، بازیکنی نیست که به اندازه او کارگشا ظاهر شود. کار تیمی در پرسپولیس دیده نمی‌شود و تیم در سطح محلات هم ظاهر نشده است. نقش علی علیپور در خط حمله چیست. چه کار مثبتی انجام می‌دهد که هر بازی در ترکیب اصلی قرار دارد. عمق دفاع فولاد ضعف داشت و با هر نفوذ دفاع این تیم به هم می‌ریخت، اما علیپور برای خود موقعیت سازی نمی‌کرد و تنها اورونوف بود که با خلاقیت فردی خط دفاعی حریف را به هم می‌ریخت و در نهایت هم گلزنی کرد. پرسپولیس نیازی به بازی با دو هافبک دفاعی ندارد، خدابنده‌لو نباید بیرون باشد و قرار نگرفتن آل کثیر هم در ترکیب تیم ایجاد مشکل می‌کند.

حسینی و پیروانی به گاریدو کمک کنند

پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: این موضوع که گاریدو نیاز به زمان زیادی دارد تا نسبت به تیم شناخت پیدا کند و ترکیب مورد نظرش را بچیند، زمانی درست است که او دستیاری، چون سید جلال حسینی یا مدیری، چون افشین پیروانی در کادرفنی تیمش نداشته باشد. قطعاً این دو نفر اطلاعات کامل را به سرمربی اسپانیایی می‌دهند و او که با تیم تمرینات پیش فصل را گذرانده با یکی دو بازی به شناخت کافی می‌رسد. تیمی که مدافع عنوان قهرمانی است نباید اسیر آن شود که در هفته‌های ابتدایی امتیاز از دست بدهد یا برابر حریفی که ضعف‌های زیادی دارد با خلاقیت اورونوف برنده شود. عملکرد مبتدیانه از پرسپولیس قابل قبول نیست آن هم برابر فولادی که اگر تا صبح هم بازی می‌کرد قدرت گلزنی به پرسپولیس را نداشت.  

برای لیگ نخبگان مهاجم جذب شود

عربشاهی تصریح کرد: پرسپولیس نیاز به این دارد که تاکتیک‌های متنوعی را برای گلزنی داشته باشد تا برابر رقبا به بن‌بست تاکتیکی نخورد. با این همه هزینه که باشگاه کرده نباید تیمش به این شکل بازی کند. رقبای اصلی تیم بهتر امتیاز جمع کرده‌اند و بازی‌هایی که از آنها دیده‌ایم گویای آن است که اگر پرسپولیس بخواهد باز هم امتیاز از دست بدهد فاصله‌شان را بیشتر می‌کنند و آن وقت برای دفاع از عنوان قهرمانی شرایط پیچیده می‌شود. این تیم باید با دو مهاجم بازی کند و البته باز هم می‌توان برای تیم مهاجم جذب کرد، چون لیگ نخبگان نزدیک است و تیم به مهاجم آماده نیاز دارد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته