دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1403 - 10:15
در گفت و گو با آنا؛

چراغپور: خط میانه تیم ملی سنتی است/ جوان گرایی در تیم ملی اتفاق خوبی است

چراغپور: خط میانه تیم ملی سنتی است  جوان گرایی در تیم ملی اتفاق خوبی است
پیشکسوت فوتبال گفت: اگر افرادی که دعوت شده اند برای نوسازی و جوان گرایی تیم باشند، اتفاق خوبی است.
کد خبر : 930133

جلال چراغپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص نفرات دعوت شده به تیم ملی فوتبال اظهار کرد: باید دیدِ خطی نسبت به تیم ملی داشته باشیم. باید کیفیت 7 نفر دفاع، 8 نفر میانه، 4نفر دروازه بان، 6 یا 4 نفری که برای مهاجم در نظر گرفته شده است، ارزیابی شود و خیلی کمیت ها را اولویت قرار ندهیم. یک واقعیتی که در تیم ملی ما باید به آن توجه شود سن تیم ملی است که باید کم شود. باید نوسازی در تیم ملی صورت بگیرد و این را همه می دانند که سن تیم ملی بالا است.

وی افزود: به دو شکل می توان افراد را دعوت کرد. یک نوع دعوت سنتی است که نزدیک 10 سال است انجام می شود و همه تکراری هستند و تنها دو یا سه نفر جدید و متغیر هستند. اگر دعوت ها از آن شکلی که یک دهه تکرار می شود، خارج شده است بسیار خوب است چون دیگر چاره‌ای نیست. باید تیم را بازسازی کرد. مهم این است که روش بازسازی به شکلی باشد برای نتیجه گرفتن، که شاکله اصلی دگرگون نشود و به آرامی تغییر کند.

پیشکسوت فوتبال درباره پست های تیم ملی اظهار کرد: شکل بازی و نگرش دروازه بان ها در دنیا درحال تغییر است. ما نیز برای انتخاب دروازه بان تیم ملی باید به استعداد های جدید میدان بدهیم تا بیشتر دیده شوند. درباره خط دفاع نیز که باید 8 نفر دعوت شوند. دفاع از چهار بخش تشکیل شده است و ما باید برای دفاع راست و چپ یک فکر اساسی کنیم. ما جوانِ دونده 100 دقیقه ای نداریم. باید به بازیکنان جدید توجه بیشتری داشته باشیم. خط میانی ما نیز سنتی شده است و یک میانه انفجاری که زود تصمیم بگیرد و حمله تیم را به تأخیر نیندازد، نداریم. باید این دید را داشته باشیم که تصمیمات اساسی حمله تیم توسط خط میانی گرفته می شود و سرعت تیم دست این خط است. اگر خط میانی که تغذیه کننده خط حمله است، خوب عمل کند، آن وقت خط حمله نیز می تواند حمله تیم را به ثمر بنشاند. این گونه آرام آرام و پله پله نغییرات درست را اعمال می کنیم و  تیم را جوان می کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته