دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نحوه انتخاب رشته کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه کنکور ۱۴۰۳

نحوه انتخاب رشته کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه کنکور ۱۴۰۳
شرایط انتخاب رشته کدرشته محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد.
کد خبر : 930122

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوبت اول کنکور سراسری در تاریخ ۶ و ۷ اردیبهشت و نوبت دوم این آزمون در تاریخ‌های ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ در ۵ گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجه برگزار شد. 

نتیجه علمی داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ به صورت کارنامه ملاک برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه، سهمیه و وضعیت بومی روی درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار گرفته که داوطلبان می‌توانند با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org، کارنامه خود را مشاهده کنند.

آن دسته از داوطلبانِ علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی)، باید پس از دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از روز یک‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی: www.azmoon.org مراجعه کنند.

داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که در کارنامه اعلام نتایج اولیه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، توجه داشته باشند که رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور درج شده است و در صورت علاقه‌مندی به هر یک از این چهار رشته تحصیلی، باید آنها را در فرم انتخاب رشته در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان و در اولویت مورد دلخواه درج کنند. 

انتخاب رشته سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج آزمون، بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد. 
داوطلبانی که در یکی از رشته‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شوند، می‌توانند به دلخواه خود منحصراً در یکی از مؤسسات محل قبولی، ثبت‌نام نموده و مشغول به تحصیل شوند.

یادآوری‌های مهم:

به داوطلبان توصیه می‌شود پس از دریافت رسید انتخاب رشته، حتماً از فهرست کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته یک نسخه چاپی تهیه و یا آن را ذخیره نمایند. لازم است به دقت فرم انتخاب رشته را بازبینی و مشاهده نموده و در صورت نیاز به اصلاحِ کدرشته-‌محل‌هایِ درج شده در آن، (تا پایان مهلت انتخاب رشته) با مراجعه به بخش ویرایش فرم انتخاب رشته آن را اصلاح کنند.
لازم است نسخه چاپ یا ذخیره شده فهرست کدرشته محل‌های انتخابی را تا زمان اعلام نتایج نهایی نزد خود نگهداری نمایند.

با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج نهایی آزمون؛ درخواست‌های اشتباه در انتخاب رشته در این سازمان قابل بررسی نیست، لذا لازم است داوطلبان در کنترل دقیق رشته‌های انتخابی و درج آنها در فرم انتخاب رشته دقت لازم را به عمل آورند. تاکید می‌شود مسئولیت درج و ثبت نهایی رشته محل‌ها در فرم انتخاب رشته با شخص داوطلب است و هیچ ادعایی مبنی بر اشتباه متصدی کافی نت یا مشاور انتخاب رشته در این زمینه قابل پذیرش نخواهد بود.

داوطلبان برای اینکه مراحل انتخاب رشته‌های تحصیلی را با موفقیت به پایان برسانند و مشکلی برای آنان به وجود نیاید، باید اطلاعیه‌های این سازمان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و شرایط و ضوابط مؤسساتی که به صورت شرایط خاص پذیرش می‌کنند و هم چنین ویژه نامۀ انتخاب رشته را به دقت مطالعه کنند.

برخی از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته اقدام به اخذ مجوز رشته جدید یا حذف رشته می‌کنند که این سازمان در طول زمان انتخاب رشته این موضوع را در قالب اطلاعیه‌های اصلاحی اطلاع‌رسانی می‌کند؛ لذا لازم است داوطلبان تا پایان زمان انتخاب رشته با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی از وجود این اطلاعیه‌ها آگاه شده و در صورت نیاز انتخاب رشته خود را ویرایش کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنکور 1403
ارسال نظر
هلدینگ شایسته