دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1403 - 14:27

جوانان مخاطب اصلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند

جوانان مخاطب اصلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد تأکید کرد که جوانان مخاطب اصلی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها هستند.
کد خبر : 930078

حجت الاسلام حسن زارع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در حاشیه چهارمین نشست جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت واحد‌های دانشگاهی یزد، کرمان، اصفهان، نجف‌آباد و خراسان‌جنوبی که با حضور مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت و مدیر هماهنگی امور استان‌های این مؤسسه در سالن شیخ‌الاسلام آزاد یزد برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به فراز‌هایی از جامعه کبیره «وَ أَنْتُمْ نُورُ الأَْخْیَارِ وَ هُدَاهُ الأَْبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ» اظهار کرد: خداوند ائمه اطهار علیهم‌السلام را به‌عنوان تجلی نور خودش قبل از آفرینش عالم حول عرش خود آفرید و بر ما انسان‌ها منت گذاشت، آنان را برای هدایت دستگیری ما زمین کرد تا در پرتو نور مقدس آنان ما هم به عالم نور راه پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: امامت و ولایت در بُعد معنوی یک بحث بسیار بلند عرفانی است که کسی به عمق آن نخواهد رسید؛ مفاهیم بلند کم‌کم باید با گفت‌وگو باز شود تا جایگاه رفیع ائمه اطهار علیهم‌السلام تبیین شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به اندیشه اسلامی در قرآن مقام معظم رهبری تشریح کرد: بخش ولایت کتاب برای تشریح جامعه توحیدی راهگشا است؛ ارتباط کامل با ولایت فقیه و نقطه مقابل، موضع داشتن نسبت به دشمن است، بنابراین تنها با وفاق حول محور ولی خدا، جامعه ولایی خواهیم داشت.

زارع با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد ادامه داد: کار بزرگ حتی در مقیاس بین‌المللی با هزینه زیاد انجام می‌شود، اما مخاطب متناسب با آن وجود ندارد و دانشگاه آزاد یک مجموعه بزرگی است که اگر خوب بیندیشیم باید مخاطب را قبل از دیگران برای فعالیت فرهنگی جذب کنیم.

وی افزود: باید در طول سال تحصیلی، برنامه‌ها و کمیته‌هایی برای جذب جوانان در عرصه‌های مختلف؛ شعر، مرثیه و ... پیگیری‌های لازم را انجام داد و مخاطب اصلی آن یعنی جوانان را جذب کرد، چراکه ظرفیت خوبی شامل استادان معارف و ظرفیت دانشجویان وجود دارد که با برنامه‌ریزی می‌توان از آن استفاده کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، خواستار انجام فعالیت‌های دقیق‌تر و کارشناسی‌شده‌تر با استفاده از ظرفیت استادان، کارکنان و دانشجویان شد تا کار‌های بزرگ و سنگینی با هزینه‌های فراوان برای جشنواره‌ها با استقبال خوب دانشجویان مواجه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته