دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با آنا:

رضایت والدین شرط تمدید قرارداد معلمان بازنشسته است

رضایت والدین شرط تمدید قرارداد معلمان بازنشسته است
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اهمیت رضایت والدین از معلم بازنشسته، گفت: اگر والدینی از معلم بازنشسته ناراضی باشد، آموزش‌وپرورش سال آینده با حضور معلم در کلاس درس موافقت نمی‌کند.
کد خبر : 930073

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با بیان اینکه سن بازنشستگی در مدارس بین ۴۸ تا ۵۲ سال است، اظهار کرد: معلمان بازنشسته در این سن در اوج تجربه خود به سر می‌برند و ما از توانمندی آنها باید بیشترین بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه برای تربیت و پرورش دانش‌آموزان ۶ ساحتی به تجربه‌های ارزشمند معلمان بازنشسته نیاز داریم، ابراز کرد: معلمانی که در دانش‌سرا تربیت معلم درس خوانده باشند، تقریبا در سن ۴۲ سالگی بازنشسته می‌شوند. معلمان بازنشسته در این سن پر از تجربه‌های ناب هستند که با انتقال آنها به دانش‌آموزان تازه‌نفس می‌توانند منجر به تحولات گسترده‌ای شوند. معلمان بازنشسته باید این نسل جوان را بر اساس قوانین سند تحول بنیادین پرورش دهند.

چگونگی ارزیابی معلمان بازنشسته در مدارس

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارزیابی معلمان مدارس از دیگر اقدامات اساسی ما در این وزارتخانه است، تصریح کرد: این وزارتخانه به عنوان یک نهاد فرهنگی نقش بسیار عمیقی در تربیت دانش‌آموزان دارد؛ لذا آموزش و پرورش درصدد است با ارزیابی معلمان مدارس رضایت والدین را به دست آورد.

نارضایتی والدین را جدی می‌گیریم

فرهادی با بیان اینکه رضایت والدین و دانش‌آموزان از معلم بازنشسته خود بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: این امر به گونه‌ای حائز اهمیت است که اگر والدینی از معلم ناراضی باشد، آموزش و پرورش سال آینده با حضور معلم در کلاس درس موافقت نمی‌کند. درست است که آموزش و پرورش از به‌کارگیری معلمان بازنشسته در مدارس استقبال می‌کند؛ اما این اقدام به قیمت ناراضی دانش‌آموزان و خانواده‌ها ارزشی ندارد.

شروط تمدید قرارداد معلمان بازنشسته

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد معلمان بازنشسته درخواست استمرار خدمت دارند، خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد معلمان بازنشسته در همان سال انجام می‌شود، چراکه رضایت والدین و دانش‌آموزان برای آموزش و پرورش بسیار اهمیت دارد. از به‌کارگیری معلمان بازنشسته برای تدریس تا زمانی که کمبود معلم داشته باشیم، استقبال ویژه می‌کنیم و برای کسانی که استمرار خدمت داشته باشند، یک ماه حقوق به عنوان پاداش در نظر گرفته‌ایم و ایجاد انگیزه برای معلمان از دغدغه‌های اساسی وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود.

استفاده حداقلی از معلمان بازنشسته خواهیم داشت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش موظف شده است تا از بازنشستگان برای جبران کمبود نیروی انسانی استفاده کند، ابراز کرد: با اقداماتی که در نظر گرفته‌ایم، کمبود معلم در کشورمان مرتفع شود، از معلمان بازنشسته استفاده حداقلی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته