دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

وزیر آموزش و پرورش: توسعه کشور را با همراهی معلمان و خرد جمعی دنبال می‌کنم

وزیر آموزش و پرورش: توسعه کشور را با همراهی معلمان و خرد جمعی دنبال می‌کنم
وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه کشور را با همراهی معلمان و استفاده از خرد همه صاحب نظران نظام تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنم.
کد خبر : 929885

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ‌علیرضا کاظمی در مراسم بزرگداشت شهدای دولت، گفت: شهیدان رجایی و باهنر معلمان و اسوه‌هایی هستند که در تاریخ سیاسی کشور جاودان شدند.

وی ادامه داد: خدمت در نظام تعلیم و تربیت یک افتخار است که به آن می‌بالیم. شهیدان باهنر و رجایی بر گردن نظام آموزش و پرورش حق بزرگی دارند. شهدای خدمت و سایر دولتمردان که جانشان را در مسیر انقلاب اهدا کردند، الگو‌های خوبی برای دولتمردان جمهوری اسلامی هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ان شاءالله بتوانم سرباز خوبی در نظام تعلیم و تربیت و برای مقام معظم رهبری باشم. چیزی که بیشتر باید به آن بپردازیم، اندیشه‌های والا و ارزشمند شهیدان رجایی و باهنر است. با اینکه عمر خدمتی این عزیزان کوتاه بود، اما در عمق تاریخ جاویدان شدند. آنچه باعث جاودان شدن نام این عزیزان شد رهبری هوشمندانه فضای آموزش و تربیت در آن مقطع نابسامانِ ابتدای انقلاب بود.

کاظمی ادامه داد: روحیه و رفتار معلمی این عزیزان در دولت نیز هویدا بود. وقتی سبک زندگی این عزیزان را مطالعه می‌کنیم مو به بدن انسان راست می‌شود. نوع نگاهی که به مسئولیت سنگین در نظام تعلیم و تربیت داشتند، چنین احساسی را به انسان القا می‌کند. این حس مانع از آرام گرفتن این شهیدان عزیز در کسوت خدمت بود.

وی خاطرنشان کرد: مردمداری، مهربانی و حسن رفتار با مردمِ باهنر و رجایی باید برای ما الگو باشد. مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی بر این مسائل تاکید کردند. مهمترین دغدغه یک مسئول با وجدان رفع آسیب‌های اجتماعی است. این حس زمانی در انسان به خوبی درک می‌شود که یک فرزند معتاد یا یک دختر فراری در خانواده باشد و این دو شهید درد مردم را با تمام وجود احساس می‌کردند و در جهت رفع آنها اقدام می‌کردند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نبی مکرم اسلام وقتی رنج مردم را می‌دیدند آزرده می‌شدند. غفلت از نظام تعلیم و تربیت طی سال‌های گذشته تاثیر خود را بر همه حوزه‌ها از جمله حوزه‌های امنیتی و اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی گذاشته است. برای شتاب در مسیر توسعه توجه به نظام تعلیم و تربیت اولویت اساسی است و معلمان در نوک این پیکان هستند. دست معلمان و مدیران مدارس که راهبران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند را می‌بوسم. همه باید کمک کنند تا جایگاه نظام تعلیم و تربیت احیا شود.

کاظمی ادامه داد: دانش آموزان المپیاد نجوم که رتبه اول را بین بیش از ۵۰ کشور دنیا کسب کردند میوه و محصول معلمان و مدیران نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی تاکید کرد: اقامه فرهنگ نماز و ایثار در نظام آموزش و پرورش را در اولویت‌های کاری ام قرار می‌دهم، چون معتقدم نظام تعلیم و تربیت از این مسیر می‌گذرد. این اندیشه را به عنوان یک معلم بسط می‌دهم و تلاشم می‌کنم تا جایی که می‌توانم دغدغه معلمان و مدیران را رفع کنم و مسیر درستی را در نظام درسی تنظیم کنم تا ارزش‌های فرهنگی و قرآنی در نظام تعلیم و تربیت حاکم شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: توسعه کشور را با همراهی معلمان و استفاده از خرد همه صاحب نظران نظام تعلیم و تربیت را دنبال می‌کنم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته