دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پونه عاشورپور در گفتگو با آنا:

«به‌روز بودن» بازیگر یعنی مطالعه مستمر و آشنایی با فناوری/ «بی‌بدن» گام جدی من در آغاز مسیر هنری بود

«به‌روز بودن» بازیگر یعنی مطالعه مستمر و آشنایی با فناوری  «بی‌بدن» گام جدی من در آغاز مسیر هنری بود
بازیگر جوان سینما و تلویزیزیون، مطالعه مستمر و آشنایی با با تحولات فناورانه در سینما و تلویزیون را لازمه فعالیت در این عرصه دانست.
کد خبر : 930063

پونه عاشورپور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: اگر چه از کودکی به سینما و تئاتر علاقمند بودم و اجرا‌های زیادی روی صحنه داشتم، اما از وقتی که کارم را به صورت با مجموعه «جادوگر» آغاز کردم، همواره به ایفای نقش‌های موثر و ماندگار فکر می‌کردم که با بازی در فیلم «بی‌بدن» توانستم گام‌های جدی را برای فعالیت حرفه‌ای در این مسیر در این زمینه بردارم.

وی که به تازگی ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «تانک‌خورها» را به پایان رسانده گفت: هنوز در اول راه هستم و برای رسیدن به آنچه از بازیگری مورد انتظارم است نهایت تلاشم را می‌کنم. راه زیادی پیش رو دارم و با خودم عهد بسته‌ام تا رسیدن به تمامی آرزوهایم هرگز دست از تلاش برندارم و همیشه به کار کردن با کارگردان‌های بزرگ می‌اندیشم. اما لازمه این کار ممارست و تلاش در کنار به روز ماندن با شیوه‌های علمی است.

اهمیت «به روز بودن» برای بازیگران

عاشورپور عنوان کرد: برای یک بازیگر، «به روز ماندن» و تازگی علاوه بر آمادگی جسمی و روحی، به مطالعه مستمر هم بستگی دارد. برای بازیگران جوانی که می‌خواهند در این فضای جدید کار کنند، «به روز بودن» در بازیگری یعنی آشنایی با فناوری در سینما و تلویزیون.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: امروزه بازیگری و هنر‌های نمایشی در کنار وجوه هنری، یک «علم» است و شما برای بهتر شدن حتماً باید به ابزار‌های علمی مجهز باشید. از طرف دیگر تولید محصولات نمایش چه در سینما و چه در تلویزیون به شدت تحت تاثیر تحولات فناورانه و پیشرفت‌های فنی قرار دارد. علاوه بر کارگردان و عوامل فنی، بازیگران هم باید با این عناصر جدید آشنایی داشته باشند تا بتوانند بازی باکیفیتی را ارائه کنند.

«به‌روز بودن» در بازیگری یعنی مطالعه مستمر و آشنایی با فناوری/ «بی‌بدن» گام جدی من در آغاز مسیر هنری بود

از سینمای اجتماعی غافل نشویم

بازیگر فیلم سینمایی «بی‌بدن» افزود: سینمای ایران اگرچه این روز‌ها از حیث فروش روز‌های پررونقی را پشت سر می‌گذارد، اما شایسته است در کنار آثار کمدی و طنز به آثاری در دیگر ژانر‌های از جمله اجتماعی نیز بیشتر پرداخته شود. بی‌شک این سینما که بزرگانی، چون مسعود کیمیایی، علی حاتمی و بازیگرانی، چون علی نصیریان و دیگر بزرگان را تربیت و تحویل جامعه داده شایسته بهترین جایگاه است و تا رسیدن به چنین سطحی فاصله بسیاری وجود دارد.

عاشورپور اظهار کرد: تولیدات تلویزیون هم باید گام به گام با سینما با تولیداتی مخاطب پسند به جایگاه مناسب و مطلوب خود برگردد که این امر مستلزم پرداخت بیشتر به نیاز‌های امروز مخاطبان است. از طرف دیگر توجه به پیشرفت‌های فنی و تاثیری که بر خروجی کار می‌گذارد؛ چه در آثار نمایشی و چه در برنامه‌های تولیدی نیز مهم است. این رسانه فراگیر ظرفیت‌های بسیاری برای عرضه چنین تولیداتی دارد و لازم است با بهره‌مندی از کارگردان‌های صاحب‌نام و توانمند بتواند به بخش عمده‌ای از نیاز مخاطبان و جامعه پاسخگو باشد.

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بازیگران بسیاری اکنون در سینما به شهرت رسیده‌اند که آغاز بیشتر اینها از قاب تلویزیون بود بنابراین چنین ظرفیتی در آثار تلویزیونی وجود داشته و نیازمند احیاست تا بار دیگر و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آثار ارزشمندی در تلویزیون باشیم و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته