دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1403 - 14:53

الزام تدوین سرفصل‌های آموزشی برای رشته‌های مرتبط با هوش مصنوعی

الزام تدوین سرفصل‌های آموزشی برای رشته‌های مرتبط با هوش مصنوعی
مسئولان در دومین جلسه شورای دانشکده «فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته» بر لزوم تدوین سرفصل‌های آموزشی برای رشته‌های مرتبط با هوش مصنوعی تأکید کردند.
کد خبر : 930013

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین جلسه شورای دانشکده «فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر برگزار و درباره مهم‌ترین موضوعات مرتبط با آموزش هوش مصنوعی بحث و بررسی شد.

در این نشست که با حضور اعضای فعال و مرتبط با هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه برگزار شد، آخرین موضوعات و مباحث در زمینه هوش مصنوعی و بهره‌برداری مطلوب از این پدیده مورد بررسی قرار گرفت.

تجهیز آزمایشگاه‌های اینترنت اشیاء و شبکه‌های کامپیوتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر، انجام مکاتبات لازم برای تصویب رشته‌های مرتبط با هوش مصنوعی، تعیین کارگروه‌های مرتبط با هوش مصنوعی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مربوطه، نیازسنجی از مدیران واحد‌های صنعتی و تولیدی درباره نیاز‌های مرتبط با هوش مصنوعی و انجام فعالیت‌های لازم در این زمینه، تشکیل کارگروه‌های طراحی و تدوین اپلیکیشن از اعضای هیئت علمی و فعالان مرتبط با هوش مصنوعی، معرفی هرچه بیشتر دانشکده به دانشجویان و فعالان این حوزه در شهرستان شبستر، تجهیز آزمایشگاه‌های اینترنت اشیاء و شبکه‌های کامپیوتری، انجام اقدامات لازم برای اخذ مجوز برگزاری کنفرانس ملی در حوزه هوش مصنوعی در سال آینده و همکاری با نهاد‌های مرتبط در زمینه مدارس مهارتی با هدف ایجاد و گسترش فعالیت‌های مهارتی در زمینه هوش مصنوعی از موضوعات و مصوبات این شورا بود.

مجوز تأسیس دانشکده «فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته» دانشگاه آزاد اسلامی شبستر در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از سوی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر نخستین دانشگاه شهرستانی در سطح کشور است که مجوز تأسیس این دانشکده را دریافت کرده است.

در حکم تأسیس دانشکده «فضای مجازی، هوش مصنوعی و فناوری‌های پیشرفته» دانشگاه آزاد اسلامی شبستر، تحلیل و طراحی ربات‌های صنعتی، اینترنت اشیا و اتوماسیون اداری ازجمله مأموریت‌های این دانشکده عنوان شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر از دانشگاه‌های موفق در سطح دانشگاه آزاد اسلامی است که در سال ۱۳۶۸ تأسیس شده و رشته کامپیوتر از رشته‌های با سابقه و پرفروغ این دانشگاه است و رشته کامپیوتر با گرایش هوش مصنوعی در مقطع دکترای تخصصی در سال ۱۳۹۵ در این دانشگاه ایجاد شده و عمده دانش‌آموختگان رشته کامپیوتر استان آذربایجان‌شرقی و شهرستان شبستر از این دانشگاه هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته