دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1403 - 13:52

دبیرخانه «دانشنامه مکیال» راه‌اندازی و زمینه گفتمان‌سازی فراهم شود

دبیرخانه «دانشنامه مکیال» راه‌اندازی و زمینه گفتمان‌سازی فراهم شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: دبیرخانه دانشنامه مکیال المکارم با همکاری موسسه امامت و مهدویت راه‌اندازی و در قم مستقر شود تا بتوانیم با برگزاری نشست‌های تخصصی زمینه گفتمان را فراهم و جریان‌سازی کنیم.
کد خبر : 929914

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن خیری در جلسه هم‌اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه که با محور جشنواره زیارت جامعه کبیره برگزار شد در سخنانی بر راه‌اندازی دبیرخانه دانشنامه مکیال المکارم تأکید کرد و گفت: دبیرخانه دانشنامه مکیال المکارم با همکاری موسسه امامت و مهدویت راه‌اندازی و در دانشگاه آزاد اسلامی قم مستقر شود تا بتوانیم با برگزاری نشست‌های تخصصی زمینه گفتمان را فراهم و جریان‌سازی کنیم.

برگزاری نشست‌های تخصصی با محور مکیال المکارم و موضوعات جشنواره زیارت جامعه کبیره 

خیری برگزاری نشست‌های تخصصی با محور مکیال المکارم و موضوعات جشنواره زیارت جامعه کبیره را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: کرسی‌ها و نشست‌های تخصصی با محور موضوعات جشنواره زیارت جامعه کبیره و کتاب ارزشمند مکیال المکارم در استان‌های کشور با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی و استقرار دبیرخانه دانشنامه مکیال المکارم، اعضای هیئت علمی برگزارکننده جشنواره زیارت جامعه کبیره مشخص می‌شوند بر مشارکت انجمن مهدویت حوزه علمیه قم در برگزاری جشنواره تأکید کرد.

 بر اساس مکیال المکارم موضوعات بازنویسی و در پژوهشیار عرضه شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم شناسایی مراکز همکار و شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی که می‌توانند به عنوان هیئت تحریریه و هیئت علمی در برگزاری جشنواره به دانشگاه کمک کنند را بسیار حائز اهمیت برشمرد و اظهار کرد: سامانه پژوهشیار در دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور یک موضوع جدی و حائز اهمیت است که در آن موضوعات متعدد شناسایی و مسئله‌یابی می‌شوند و برای کسانی که قصد نگارش رساله دکتری دارند ارائه می‌شود بر همین اساس لازم است بر اساس مکیال المکارم موضوعات بازنویسی و در پژوهشیار عرضه شود.

وی با بیان اینکه باید یک جریان ایجاد و ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی شناسایی شود، گفت: لازم است محور‌های جشنواره زیارت جامعه کبیره احصا و از لحاظ اجرایی شخصیت‌هایی که می‌توانند به ما کمک کنند گردآوری شوند و دبیرخانه‌ای شکل بگیرد و از ظرفیت‌های موسسه امامت و مهدویت نیز استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته