دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1403 - 12:11

امیر آشتیانی جانشین ستادکل نیروهای مسلح شد

امیر آشتیانی جانشین ستادکل نیروهای مسلح شد
مراسم معارفه امیر آشتیانی به عنوان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.
کد خبر : 929883

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تکریم و معارفه جانشین سابق و جدید رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در این ستاد برگزار شد.

در این مراسم، امیر محمدرضا آشتیانی به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح معارفه و از تلاش‌های امیر عزیز نصیرزاده جانشین پیشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تقدیر شد.

بنابر این گزارش، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی متولد ۱۳۳۹ در تهران است. وی سال ۱۳۵۸ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و وارد دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی شد.

امیر آشتیانی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه افسری امام علی (ع) با درجه ستوان‌دومی، دوره مقدماتی رسته پیاده را در مرکز آموزش پیاده شیراز سپری کرد و به لشکر ۲۳ نیروی مخصوص منتقل شد.

وی در طول دوران دفاع مقدس رده‌های فرماندهی را پشت سر گذاشته و دوره‌های کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و دکترای مدیریت دفاعی را در دانشگاه عالی دفاع ملی با موفقیت طی کرده است.

امیر آشتیانی در سال ۱۳۷۸ به جانشینی فرمانده نیروی زمینی، سپس به عنوان معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در سال ۱۳۸۴ از سوی فرمانده معظم کل قوا به جانشینی فرمانده کل ارتش منصوب شد.

وی همچنین پس از تصدی در مسئولیت‌های جانشینی معاونت آماد و پشتیبانی ستادکل نیرو‌های مسلح، جانشینی معاونت طرح، برنامه و بودجه ستادکل نیرو‌های مسلح و رئیس گروه مدیریت راهبردی و منابع انسانی ستادکل نیرو‌های مسلح، در سال ۱۳۹۲ به عنوان رئیس بازرسی ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شد.

امیر آشتیانی در ۱۱ تیر ۱۳۹۸ نیز با حکم فرمانده معظم کل قوا به سِمت جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شده بود. وی در پی تشکیل دولت سیزدهم، با کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزیده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته