دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1403 - 09:22

رشد ۱۶ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر با اجرای طرح‌های جدید

رشد ۱۶ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر با اجرای طرح‌های جدید
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر ایجاد طرح‌های جدید را عامل رشد ۱۶ درصدی جذب نودانشجویان و رشد چهار درصدی آمار کل دانشجویان در این واحد دانشگاهی عنوان کرد.
کد خبر : 929825

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در نشست شورای معاونان آموزشی و مهارتی و مسئولان کارگزینی هیئت علمی واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان که با حضور مسئولان به میزبانی این واحد دانشگاهی برگزار شد با تأکید بر لزوم تعامل و همدلی بین واحد‌های دانشگاه اظهار کرد: نقش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در ایجاد همدلی و تعامل بین واحد‌های دانشگاهی این استان در مسائل مهمی نظیر اجرای طرح تعاون استادان به اشتراک‌گذاری منابع و تجهیزات واحد‌های دانشگاهی و جابجایی کارکنان در راستای افزایش بهره‌وری، بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ایجاد طرح‌های جدید را عامل رشد ۱۶ درصدی جذب نودانشجویان و رشد چهار درصدی آمار کل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر دانست و عنوان کرد: درباره کیفی سازی و کارآمد سازی دوره‌های تحصیلی، جلسات برنامه‌ریزی‌شده و هماهنگ با حضور معاون آموزشی، رؤسای دانشکده و مدیران گروه‌های آموزشی به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود. در این طرح، هر درس به‌صورت جداگانه ازلحاظ شیوه، زمان و مکان تدریس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بیشترین میزان تأثیرپذیری را برای دانشجو داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر اجرای طرح پویش و برپایی نمایشگاه در هر ترم را لازم خواند و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۶۰ دانشجو در قالب طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیل به صنایع معرفی شدند که با استقبال خوب کارفرمایان و صنعتگران مواجه شد. یکی از نقاط قوت این واحد دانشگاه این است که پس از آغاز به کار دانشجو در قالب طرح پویش، فعالیت و حضور وی رصد می‌شود و عملکرد دانشجو مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

حیدری با اعلام چهار برابر شدن فضای مرکز رشد این دانشگاه در یک سال گذشته بیان کرد: پیرو سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر توسعه فضای فناوری و نوآوری و تبدیل شدن به دانشگاهی اجتماعی با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بزرگ موفق به جلب اعتماد مردم به جایگاه رفیع دانشگاه در حوزه علم و فناوری شدیم و با پخش اخبار علم و فناوری دانشگاه در قالب پنج گزارش خبری در شبکه سراسری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و هشت گزارش خبری در صداوسیمای مرکز اصفهان، گامی نو در ارائه تبلیغات نوین در کنار تبلیغات سنتی برداشته شد.

وی از دیگر برنامه‌ها به برگزاری هشت همایش علمی در سال گذشته و برگزاری چهار همایش در سال جاری، مشارکت ۲ هزار ۶۰۰ دانشجو در طرح نشاط، راه‌اندازی مرکز تحقیقات انرژی، فعالیت آزمایشگاه استاندارد بتن، تجهیز آزمایشگاه استاندارد صنعت سنگ، ارتقای هرم هیئت علمی و رشد سه برابری درآمد‌های غیر شهریه‌ای در یک سال گذشته اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته