دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 خرداد 1403 - 15:38

۳ راهکار برای برقراری ارتباط سازنده دانش‌آموختگان با دانشگاه

۳ راهکار برای برقراری ارتباط سازنده دانش‌آموختگان با دانشگاه
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر سه راهکار برقراری ارتباط مستمر و سازنده دانش‌آموختگان با دانشگاه را تشریح کرد.
کد خبر : 917747

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‎‌شهر در مراسم جشن دانش‌آموختگان این واحد دانشگاهی اظهار کرد: دانش آموختگی، آغاز راه برای آموختن است. در دانشگاه فقط ادبیات آموختن را یاد می‌گیرد و خود را باید متعهد به یادگرفتن و آموختن کنید؛ چراکه سرفصل‌های دروس کامل نیست و مرتب در حال تغییر بوده؛ از این رو پس از دریافت مدرک از دانشگاه با حضور در همایش‌ها، سمینار‌ها و دور‌های کوتاه مدت، به دنبال کسب علم باشید.

حیدری، هدف از برگزرای جشن فارغ‌التحصیلی را تشویق برای انجام موفقیت دانست نه برای دور شدن از مطالعه و کسب علم و ادامه داد: اگر در زندگی به هر موفقیتی چه کوچک و چه بزرگ دست یافتید، خود را تشویق کنید. این امر به شما انگیزه می‌دهد که به سمت موفقیت‌های پیش رو با جدیت بیشتری حرکت کنید.

وی از دانش‌آموختگان تقاضا کرد که ارتباط خود را با دانشگاه قطع نکنند و ادامه داد:  برای برقراری ارتباط مستمر و سازنده با دانشگاه سه راهکار وجود دارد. اول اینکه در دور‌های مهارتی و کاربردی دانشگاه شرکت کنید؛ چراکه بر دانش شما خواهد افزود. دوم اینکه در نمایشگاه‌های طرح پویش اشتغال همزمان با تحصیلدانشگاه برگزار حضور داشته باشید که علاوه بر بهرمندی از مزایای آن، با شرکت‌ها، صنایع و نیاز‌های مختلف آنها از نزدیک آشنا می‌شوید و در نهایت با دریافت اطلاعات از توسعه رشته‌های تحصیلی جدید، خود را برای ورود به دنیای جدید علم و دانش آماده کنید.

۲ رکن اصلی جوان جویایی دانش 

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‎‌شهر نیز گفت: در جشن فارغ‌التحصیلی شادی به لحاظ دریافت مزد تلاش‌های چند ساله در زمان تحصیل و غم به دلیل دوری از محیط دانشگاه، استادان و دوستان در دانشجویان وجود دارد. آنچه شما را خشنود و راضی خواهد کرد این است که در هر مرحله از زندگی، معیار و ملاک شما کسب روزی حلال و کمک به دیگران باشد. اگر فکر و عمل شما در راستای خدمت صادقانه، رفع مشکل و گره گشایی از مشکلات مردم، جامعه و کشور ایران اسلامی باشد، قطعاً از عملکرد خود خشنود خواهید شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا رضوانی خوب گوش کردن و خوب فکر کردن را دو رکن اصلی جوان جویایی دانش توصیف کرد و افزود: برای حل بسیاری از مشکلات بزرگ و کوچک جامعه، گوش شنوا داشته باشید و به مشکل مطرح شده خوب فکر کنید. دلسوازنه تصمیم بگیرید و هدف از انجام هر اقدامی را رضایت خداوند متعال قرار دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته