دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1403 - 15:31
یادداشت؛

استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان‌سازی در دولت چهاردهم

استفاده از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان‌سازی در دولت چهاردهم
به‌کارگیری از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان سازی و رصد کردن میزان استفاده از این روش‌ها در شرکت‌های ساختمانی، موضوع بسیار مهم و ضروری درهمین ابتدای فعالیت دولت چهاردهم است.
کد خبر : 929767

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، به کارگیری از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان سازی و رصد کردن میزان استفاده از این روش‌ها در شرکت‌های ساختمانی، موضوع بسیار مهم و ضروری درهمین ابتدای فعالیت دولت چهاردهم است.

یکی ازاولویت در دولت چهاردهم توجه ویژه به حوزه صنعتی سازی مسکن و اهمیت تداوم نهضت ملی مسکن برای تامین نیاز اقشار ضعیف و متوسط جامعه است. با توجه به سیاست‌های حمایتی، نباید نهضت ملی مسکن در دولت چهاردهم تعطیل شود و این نحوه تولید مسکن در کشور ادامه پیدا کند؛ زیرا هر اتفاق در حال وقوع حوزه مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی و سایر قوانین است.

همه می‌دانیم که نهضت ملی مسکن یک اصل قانونی است از این رو وزارت راه و شهرسازی در دولت چهاردهم مکلف هستند که در ریل قانون حرکت کنند، طبیعتا در این شرایط این قانون نمی‌تواند متوقف شود و از سوی دیگر مسکن‌سازی با روش صنعتی، ضرورت امروز و نیاز گسترده تامین مسکن در کشور است.

مجلس در انتخاب و رای اعتماد دادن به وزیر راه و شهرسازی، به مولفه‌هایی که رهبر معظم انقلاب به آنها تاکید کردند، توجه کرد و حالا وزیر جدید وزارت راه و شهرسازی نیزباید از حیث درآمدی از توانمندی‌های این وزارت خانه در حوزه راه، مسکن، حوزه هوایی، دریایی، ریلی و شهرسازی استفاده کند.

شاید در زمان ساخت و تولید مسکن مهر، اطلاعات جامعی از صنعتی سازی مسکن در دراختیار نبود، اما حالا که طرح نهضت ملی مسکن و جهش تولید به عنوان یک ضرورت در حال پیگیری است و به یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی تبدیل شده است.

از این رو باید نرم افزار‌هایی طراحی و استفاده شود که شرکت‌های نوآور در بخش تولید مسکن بتوانند در راستای صنعتی سازی از آن‌ها بهره‌مند شوند. در ابتدا باید میزان رشد صنعتی سازی در پروژه‌های ساخت و ساز در کل کشور رصد شود تا با اطلاعات بیشتر به دنبال توسعه صنعتی سازی در کشور برویم.


حسینعلی حاجی دلیگانی -عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته