دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1403 - 14:53
به مدیریت استقلال ارتباط ندارد که پرسپولیس سقف بودجه را رعایت نکرده است

طالبی: مشکل استقلال عدم هماهنگی مدیریت و کادر فنی است/خط دفاعی تیم در بازی با ملوان بسیار بد بود

طالبی: مشکل استقلال عدم هماهنگی مدیریت و کادر فنی است خط دفاعی تیم در بازی با ملوان بسیار بد بود
مربی سابق تیم استقلال گفت: تیم‌های بزرگ هماهنگی بسیار خوب مدیریت و کادرفنی را دارند، اما استقلال در این زمینه دچار مشکل است.
کد خبر : 929552

ابراهیم طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه چند بازیکن استقلال نظیر بلانکو، مرادمند، یامگا و زیلیکیچ بلاتکلیف هستند و نقش مدیرعامل باشگاه در این زمینه چیست، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل استقلال سرمربی این تیم است. فردی که باید نمادی از صلابت، اقتدار و آرامش باشد رفتار‌هایی کاملاً آماتور و غیرحرفه‌ای از خود نشان می‌دهد. مشکل استقلال بازیکن نیست و از لحاظ بازیکن بهترین یارگیری را داشت. از لحاظ آماده شدن برای فصل هم به خوبی و به موقع تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرد.  

وی ادامه داد: در میان چهار تیمی که مدعی قهرمانی هستند کمتر بازیکن از دست داد و سپاهان، پرسپولیس و تراکتور بیشتر یار از دست دادند. به جز سپاهان تنها تیمی است که سرمربی فصل گذشته خود را حفظ کرده است. این تصور ایجاد می‌شد که استقلال در این فصل با اقتدار بازی کند ولی یک مشکل بزرگ دارد. انگار سرمربی تیم بازی‌ها را در کنار زمین ندیده و در ورزشگاه دیگری بوده یا فیلم دیگری را دیده است. کریستف دام سرمربی سابق لورکوزن که به تازگی درگذشت، در مورد مربیانی می‌گفت که بعد از بازی در مورد بازی تیم خود صحبت نمی‌کردند و درباره موضوع دیگری حرف می‌زدند از چنین مثالی استفاده می کرد. نکونام بعد از بازی با ملوان باید می‌گفت تیمش بد بازی کرده است. استقلال برنامه مشخصی برای رسیدن به دروازه ملوان نداشت. این تیم در اول راه است و به نکونام توصیه می‌کنم اگر به همین روند ادامه دهد، به زودی از چشم هواداران استقلال می‌افتد.

مربی سابق استقلال افزود: نکونام بداند تمام گفته‌ها، حرکات و سکنات او در کنار زمین فقط ۵ درصد تأثیر در ۹۰ دقیقه بازی تیم دارد. مهره‌های با تجربه درون زمین بهتر می‌توانند به تیم کمک کنند. تأثیر سرمربی بین دو نیمه و در رختکن تیم است. تعویض‌های درست هم به تیم کمک می‌کند. رفتار‌های نکونام می‌تواند روی روحیه تیم اثر منفی بگذارد. از طرفی بهانه جویی دیگر بس است چون این فصل بازیکنان خوبی در نقل و انتقالات جذب شده‌اند و وظیفه سرمربی است که به تیم پرطرفدار خود شخصیت بدهد. نباید تیم را سبک کرد، جذب بازیکنان مورد نظر نکونام نشان می‌دهد مدیریت عملکرد بدی نداشته است. البته به صورت صددرصد مهره‌ها جذب نشده‌اند ولی مهره‌های خوبی در استقلال هستند.  

وی خاطرنشان کرد:عملکرد خط دفاعی برابر ملوان خیلی بد بود. سهرابیان با رفتن به حاشیه تیم را دچار مشکل کرد. سیلوا خوب ظاهر نشد که یک بازیکن جوان ملوانی روی گل اول از غفلت سیلوا استفاده می‌کند و با حرکت بدن، سهرابیان را از جریان بازی خارج می‌کند تا به راحتی گلزنی کند. به نظر شما نقش سرمربی تیم چیست که تیمش روی اشتباه فردی دو گل برابر ملوان می‌خورد؟ سانتر کردن از کناره‌ها و میانه زمین که نشد تاکتیک و برنامه گلزنی! دیگر تدابیر و روش‌های گلزنی چه می‌شود؟ اگر دو پنالتی با VAR گرفته نمی‌شد که استقلال بازنده بود. ملوان با برنامه به گل رسید و با برنامه ظاهر شد.  

طالبی تصریح کرد: مگر مرادمند بد بازی کرده که نکونام از باشگاه نخواسته تکلیف او را روشن کند؟ باید وضعیت یامگا به جایی برسد که در تمرینات آلومینیوم پیدا شود و بحث فسخ قرارداد او به میان کشیده شود؟ البته مدیریت هم جواب بدهد که سلامتی یامگا در استقلال به خطر افتاد و می‌شد یک جای خالی برای او گذاشت. به غیر از بلانکو که باشگاه در ثبت قرارداد او ضعیف عمل کرده برای دیگر بازیکنان نقش سرمربی پررنگ‌تر است. باشگاه در خصوص مسائل فنی و جذب بازیکنان گوش به زنگ سرمربی تیم است. تیم‌های بزرگ هماهنگی بسیار خوب مدیریت و کادرفنی را دارند اما استقلال در این زمینه دچار مشکل است. هنوز پای استقلال به لیگ نخبگان آسیا باز نشده و آنجا می‌خواهد چه کنند؟  

وی یادآور شد: مدیریت باشگاه استقلال هم سرش در کار خودش باشد. به استقلال ربطی ندارد که پرسپولیس در نقل و انتقالات و در زمینه جذب بازیکنان خارجی چه می‌کند و سقف بودجه را رعایت کرده یا نکرده است؟ چرا استقلال موفقیت خود را در مانع تراشی برای تیم‌های دیگر به خصوص رقبا می‌داند؟ قبول دارم که پرسپولیس هم فصل را ضعیف شروع کرده و برابر تراکتور خوش شانس بود که نباخت ولی نتایج آنها ربطی به استقلالی ندارد که انتظار طرفدارانش قهرمانی است. بایرن مونیخ اگر همیشه یک باشگاه موفق است یا فصل گذشته لورکوزن با اقتدار قهرمان بوندسلیگا شد به خاطر هماهنگی کادرمدیریت و فنی باشگاه و تیم است. استقلال همه تمرکزش را روی مشکلات خودش بگذارد و اگر ترکیب مدیریت و کادرفنی متحد باشد بدون شک استقلال با موجوداتی که دارد برای قهرمانی مسیر هموارتری در مقابل دارد.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته