دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1403 - 15:28

پیاده‌روی اربعین قرن‌های متمادی از نجف تا کربلا رواج داشت

پیاده‌روی اربعین قرن‌های متمادی از نجف تا کربلا رواج داشت
مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر تأکید کرد: پیاده‌روی اربعین قرن‌های متمادی به‌خصوص از نجف تا کربلا رواج داشت و بزرگان تشیع به ترویج این نوع زیارت پرداختند.
کد خبر : 929445

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عزاداری اربعین شهادت امام حسین علیه‌السلام با حضور جمعی از استادان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر برگزار شد.

مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر در این مراسم با بیان تاریخچه و فلسفه اربعین و پیاده‌روی اظهار کرد: همه‌ساله میلیون‌ها نفر از سراسر جهان با پای پیاده عازم کربلا می‌شوند تا در مراسم پیاده روی اربعین حسینی شرکت کنند.

حجت‌الاسلام علی موسوی بیان کرد: برای نخستین‌بار خضرت زینب کبری سلام‌الله علیها، امام سحاد علیه‌السلام و جابر بن عبدالله انصاری به همراه جمعی از بنی هاشم چهل روز پس از شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام بر مزارش رفتند و در سال‌های بعد ائمه اطهار علیهم‌السلام و پیشوایان شیعه وپیروانشان همین سنت را اجرا کردند.

وی مطرح کرد: پیاده‌روی اربعین قرن‌های متمادی به‌خصوص از نجف تا کربلا رواج داشت و بزرگان تشیع به ترویج این نوع زیارت پرداختند و همراه دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام به زیارت پیاده حرم حضرت امام حسین علیه‌السلام شتافتند.

مسئول دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی واحد آذرشهر متذکر شد: درایران هم در دوره حکومت‌های آل‌بویه و صفویه زیارت کربلا با پای پیاده توسط علما ترویج داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته