دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1403 - 20:24

چمنیان: درس‌هایی که باید می‌گرفتیم در کافا گرفتیم/ نیاز به اردو‌های خارجی و بازی با تیم‌های بین‌المللی داریم

چمنیان: درس‌هایی که باید می‌گرفتیم در کافا گرفتیم  نیاز به اردو‌های خارجی و بازی با تیم‌های بین‌المللی داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: برنامه‌ریزی اردو‌های خارج از کشور در قطر و امارات و انجام دیدار‌های تدارکاتی با کیفیت با تیم‌های خارجی، بدون تردید ضرورتی انکارناپذیر برای موفقیت تیم ما در مسابقات آتی است.
کد خبر : 929386

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس چمنیان درمورد عملکرد تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در تورنمنت زیر ۱۷ سال کافا ۲۰۲۴، اظهار داشت: در مجموع از عملکردمان با توجه به زمان اندکی که برای تشکیل و آماده‌سازی تیم داشتیم راضی هستم. فراموش نکنید ما فقط ۱۹ روز زمان داشتیم. هرچند هنوز تا تبدیل شدن به تیم مورد نظر و هماهنگی بیشتر هم در بخش دفاع و هم در حمله کار زیادی پیش رو داریم. 

وی افزود: کمتر از ۲ ماه است به عنوان سرمربی کار خود را در تیم نوجوانان شروع کردم که بیش از یک ماه آن صرف استعدادیابی و دیدن بازیکنان در نقاط مختلف کشور شد. هنوز هم این روند ادامه دارد و همانگونه که قبلا گفتم این تیم شاید نیمی از ظرفیت فوتبال کشور باشد. از تاریخ ۲۷ تیر که اولین اردوی آماده‌سازی تیم نوجوانان با بیش از ۴۰ بازیکن شروع شد، تا ۲۵ مرداد که عازم تورنمنت کافا شدیم، در کمتر از یک ماه فقط ۱۹ روز فرصت داشتیم تا با تیم فعلی تمرین کنیم. 

سرمربی تیم ملی نوجوانان خاطرنشان کرد: درحالیکه همه تیم‌های حاضر در این تورنمنت حتی افغانستان از ماه‌ها قبل کار خود را شروع کرده و در مسابقات برون مرزی و تورنمنت‌های مختلف شرکت کرده بودند. مثلا ازبکستان بلافاصله پس از تورنمنت ژاپن به کافا آمد. حتی برای من جالب بود در نشست خبری پیش از شروع مسابقات امسال، سرمربی ایتالیایی تیم ملی زیر ۱۷ سال تاجیکستان که قبلا مدیر فنی این تیم بوده، بار‌ها از اینکه فقط ۵ ماه زمان برای آماده‌سازی شاگردانش در اختیار داشت، لب به گلایه گشود.

وی عنوان کرد: در زمان پذیرش مسئولیت سرمربیگری تیم ملی نوجوانان می‌دانستم با چالش بزرگی مواجه هستیم، اما به ۲ دلیل این مسئولیت را قبول کردم. ابتدا به خاطر ظرفیت فوق‌العاده بازیکنان مستعد ایرانی و دیگری تکیه بر حمایت‌های کامل فدراسیون فوتبال از برنامه‌های تیم که تا اینجای کار با در نظر گرفتن انصاف، مسئولان فدراسیون نیز از این حمایت‌ها دریغ نکرده و امیدوارم این روند تا آغاز مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا ادامه داشته باشد. به ویژه در مورد برنامه‌ریزی اردو‌های خارج از کشور در قطر و امارات و انجام دیدار‌های تدارکاتی با کیفیت با تیم‌های خارجی که بدون تردید ضرورتی انکارناپذیر در کسب تجربه برای حضور موفق در مسابقات آتی است.

چمنیان اضافه کرد: بیش از نیمی از بازیکنان ما برای اولین بار سفر خارج از کشور را تجربه می‌کردند و حدود ۸۰ درصد تیم برای اولین بار تجربه بازی در یک بازی بین‌المللی را به دست آوردند. اولین هدف ما در این مسابقات، کسب تجربه بود که ۳ بازی انجام شده خیلی از این لحاظ به تیم کمک کرد. کار خود را در تورنمنت خیلی خوب آغاز کردیم و موفق شدیم ۶ بر یک ترکمنستان را شکست بدهیم. آن هم در شرایطی که روز بازی تعداد زیادی از نفرات‌مان دچار بیماری ویروسی گوارشی شدند که این موضوع در ۲ بازی بعدی مقابل ازبکستان و تاجیکستان هم ما را درگیر کرد. در مجموع از ۳۵ عضو تیم، ۲۵ نفر به این ویروس دچار شدند تا شرایط‌مان سخت شود. این مشکل فقط مربوط به بازیکنان نبود بلکه دستیاران من هم بیمار شدند و حتی خودم ۲ بار زیر سرم رفتم.

سرمربی تیم ملی نوجوانان درمورد امکانات تیمش در تورنمنت کافا، توضیح داد: از فدراسیون فوتبال تاجیکستان به خاطر میزبانی این مسابقات تشکر ویژه می‌کنم، اما انتظار داشتیم شرایط بهتری برای تغذیه تیمی مثل ایران در شهر دوشنبه در نظر گرفته می‌شد. همچنین فاصله کم بین مسابقات قطعا روی کاهش کیفیت همه تیم‌ها بی‌تاثیر نیست. اینها جزء مواردی است که بهبود آن می‌تواند به پیشرفت کافا در سال‌های آینده کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته