دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تسهیلات وزارت علوم برای دانشجویان عازم پیاده‌روی اربعین

تسهیلات وزارت علوم برای دانشجویان عازم پیاده‌روی اربعین
وزارت علوم برای دانشجویانی که قصد عزیمت به پیاده روی اربعین را دارند، تسهیلات ویژه در نظر گرفته است.
کد خبر : 929357

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر ساله در آستانه نزدیک شدن به اربعین حسینی دانشجویان هم همانند مشتاقان حسینی بار خود را بسته و عازم این سفر معنوی می‌شوند؛ سفری که میلیون‌ها زائر شیفته اهل بیت را مجذوب خود کرده و از گوشه کنار جهان ندای فراخوان به زیارت امامان معصوم (ع) در کربلای معلی را فرا می‌دهد. 

با وجود تمام محدودیت‌هایی که ممکن است در این سفر پر شور و ذوق وجود داشته باشد، اما وزارت علوم تسهیلاتی را برای راهپیمایی اربعین دانشجویان فراهم کرده است تا آنها در آرامش هر چه بیشتر از این سفر لذت ببرند؛ بنابراین در ادامه آن را می‌خوانید. 

راه اندازی سامانه ثبت مواکب دانشگاهیان

مهدی بادپا مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مورد اقدامات برای تسهیل شرکت دانشجویان در پیاده‌روی اربعین اظهارکرد: اجتماع بزرگ اربعین حسینی اثر مهمی در فضای فرهنگی دانشگاه‌ها داشته و می‌تواند در تحول آن نقش به سزایی ایفا کند.

وی ادامه داد: همچنین سامانه ثبت مواکب دانشگاهیان از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم راه‌اندازی شده و دانشگاه‌ها موظف شدند در اسرع وقت، مواکب دانشگاه خود، محل استقرار و نوع خدمات را در این سامانه ثبت کنند تا فهرست مواکب توسط وزارت علوم در اختیار دانشگاهیان کشور قرار گیرد. دانشگاه‌های کشور که برای اربعین حسینی موکب دارند می‌توانند مواکب خود را در سامانه فرنمای معاونت فرهنگی وزارت علوم ثبت کنند.

پرداخت وام ۵ میلیون تومانی به دانشجویان عازم اربعین 

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم هم به خبرنگار آنا گفته است که تاکنون بیش از ۳ هزار دانشجو متقاضی دریافت وام اربعین بوده اند و به تمام درخواست کنندگان وام پرداخت شده است.

گنجی می‌افزاید: مبلغ وام برای دانشجویان از ۳ میلیون تومان آغاز می‌شود و تا ۵ میلیون تومان ادامه دارد. دانشگاه‌هایی که به مرز عراق نزدیک باشند ۳ میلیون تومان، دانشگاه‌های مرکز شهر ۴ میلیون تومان و دانشگاه‌های مرز افغانستان و پاکستان ۵ میلیون تومان وام دریافت خواهند کرد و مبلغ وام ربطی به نوع سفر داوطلبان از نوع زمینی یا هوایی ندارد. 

در ضمن، دانشجویان متقاضی وام اربعین برای دریافت باید با مراجعه به معاونت دانشجویی و یا دفتر نهاد رهبری در دانشگاه خود نسبت به ثبت نام اقدام کنند. 

درخواست تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه برای زائران اربعین 

همچنین، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نامه‌ای به روح اله رازینی معاون آموزشی وزارت علوم عنوان کرد: با عنایت به در پیش بودن ایام عزاداری اربعین حسینی (ع) و آیین مذهبی پیـاده روی اربعین بـا تاریـخ دفـاع از پایـان نـامه هـا و رساله‌ها درشـهریورماه سال جاری، خواهشمنداست به منظور جلوگیری از ایجاد مشـکل برای تنظیم وقت اساتید و دانشـجویانی که عازم سـفر عتبات خواهند بود، دسـتور فرمائید مساعدت لازم درخصوص تمدید تاریخ دفاع دانشـجویان در دانشگاه‌ها تا پایان مهرماه۱۴۰۳صورت پذیرد.

غذای رایگان برای دانشجویان عازم پیاده روی اربعین 

در ضمن، به گفته معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آمار کاروان‌های گروهی دانشجویان تقریباً ۴۵ تا ۵۰ هزار نفراست و موکب‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ در کربلا و نجف مستقر است و خدمات اسکان و غذا برای کاروان برای کاروان‌های گروهی دانشگاه‌ها پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین
ارسال نظر
هلدینگ شایسته