دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1403 - 14:09

پزشکان انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل شدند

پزشکان انگلیس خواستار توقف ارسال سلاح به اسرائیل شدند
شماری از پزشکان انگلیس در نامه‌ای خطاب به نخست وزیر این کشور از او درخواست کرده‌اند تا روند فروش تسلیحات به غزه را متوقف کرده و به همدستی خود در جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین پایان دهند.
کد خبر : 929308

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شماری از پزشکان انگلیسی حامی مردم فلسطین از کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر این کشور خواسته‌اند تا با توقف روند ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی به ظلم «غیرقابل تصور» در غزه پایان دهد.

به گزارش میدل‌ایست مانیتور، سی پزشک انگلیسی به استارمر نامه نوشته و از او خواستند تا به نقش بریتانیا در جنایاتی که از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین وارد می‌شود، پایان دهد و فروش تسلیحات به این رژیم را متوقف کند.

این گروه از پزشکان تجربیات خود را در حین انجام فعالیت‌های داوطلبانه در غزه تشریح کرده و در متن نامه بر این موضوع تاکید کردند که به عنوان تنها ناظران بی‌طرفی هستند که از تاریخ ۷ اکتبر، اجازه ورود به نوار غزه را داشته‌اند. آنها همچنین خواستار استفاده از تجربیات عینی‌شان، توسط روزنامه‌نگاران منع شده از ورود به غزه شده‌اند تا در گزارش‌های خود برای تشریح وضعیت واقعی این منطقه از این تجربیات استفاده کنند.

در بخشی از متن نامه مذکور آمده است: اگرچه وزارت بهداشت غزه، جان‌باختن بیش از ۴۰ هزار نفر را در این منطقه تایید کرده است با این حال نمی‌توان آمار دقیق کشته‌شدگان در غزه را متوجه شد.

به خصوص آنکه ما در حین فعالیت خود با شماری از اجساد مواجه شدیم که از شدت جراحت و آسیب فراوان هرگز قابل شناسایی نبودند. آنها در این نامه به عدم وجود امکانات پزشکی کافی مانند دارو و آب مورد نیاز برای درمان بیماران و مجروحان اشاره کرده و عنوان کرده‌اند، روند درمان در مکان‌های غیربهداشتی انجام می‌گیرد. در چنین شرایطی بیمارستان‌های غزه پر از افراد نیازمند درمان است.

پزشکان انگلیسی همچنین موضوع به دنیا آمدن نوزادان مرده تحت تاثیر شرایط سخت و نبود امکانات کافی در بیمارستان‌ها اشاره کرده که در نهایت این موضوع منجر به مرگ مادران بارداری شده است که جلوگیری از مرگشان در هر سیستم بهداشتی دیگری با کمترین امکانات و به راحتی قابل پیشگیری است.

در بخشی از نامه در زمینه اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی نوشته شده است: اسرائیل از بمباران غیرنظامیان در چادرهایشان و آواره کردن جمعیت مبتلا به سوتغذیه و بیمار غزه که تقریبا نیمی از آنها کودکان هستند و حمله به مناطقی که حتی آب لوله‌کشی و سرویس بهداشتی در دسترس نیست، دست برنداشته است و این یک واقعیت وحشتناکی است که در نهایت منجر به مرگ گسترده غیرنظامیان بر اثر بیماری‌های ویروسی و باکتریایی و ذات‌الریه می‌شود.

پزشکان انگلیسی در نامه به وضعیت کارکنان بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف مراقبت‌های بهداشتی نیز اشاره کرده و گفته‌اند: آنها در حالی به فعالیت خود در بیمارستان‌ها ادامه می‌دهند که دچار سوتغذیه شدید بوده و از نظرجسمی و روحی بسیار وضعیت نامساعدی دارند.

ضمن اینکه بسیاری از آنها هم توسط نیرو‌های اشغالگر اسرائیلی بازداشت شده‌اند. این گروه خطاب به استارمر در نامه گفته‌اند: بازگو کردن صحنه‌هایی که در غزه دیده‌ایم بسیار دشوار است با این حال دانستن این موضوع که بسیاری از جراحاتی که ما درمان کرده‌ایم، احتمالا تحت تاثیر استفاده از سیستم‌های تسلیحاتی تامین شده از جانب بریتانیا باشد، این موضوع را دشوارتر می‌سازد.

آنها همچنین در نامه نوشته‌اند: اگر چیز‌هایی که ما در غزه دیده‌ایم، شنیده‌ایم و تجربه کرده‌ایم را شما هم دیده بودید، هیچ بحث و بهانه‌ای در مورد تحریم تسلیحاتی اسرائیل وجود نداشت.

در نامه مورد نظر جدا از درخواست برای قطع حمایت تسلیحاتی از رژیم اسرائیل، درخواست برای بازشدن گذرگاه‌های مرزی جهت ارسال کمک‌های بدون محدودیت به غیرنظامیان نیز مطرح شده است.

پزشکان انگلیسی تاکید کرده‌اند که نیاز است روزانه حداقل ۲۰ لیتر آب آشامیدنی برای هر فرد در غزه در نظر گرفته شود.

آنها در پایان نامه هم گفته‌اند: هر روزی که بریتانیا به اقدام خود برای ارسال تسلیحات و مهمات به اسرائیل ادامه می‌دهد، روز دیگری است که شماری از مردان، زنان و کودکان فلسطینی در غزه با سلاح‌هایی که تولید بریتانیا هستند کشته و مجروح می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته