دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1403 - 14:19

صدیقی: هر رئیس‌جمهوری بر مبنای ولایت امام زمان خدمت کند، در میان مردم سرافراز است

صدیقی: هر رئیس‌جمهوری بر مبنای ولایت امام زمان خدمت کند، در میان مردم سرافراز است
امام جمعه موقت تهران با زنده کردن یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با اشاره به آغاز کار دولت جدید گفت: ولایت‌مداری در راس امور کشور است و هر رئیس‌جمهوری بر مبنای ولایت امام زمان خدمت کند، او سرافراز در میان مردم و سربلند در محضر شهدا خواهد بود.
کد خبر : 929135

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های اول نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه تهران - ۲ شهریور ۱۴۰۳- در مصلای امام خمینی (ره) نمازگزاران را به تقوای الهی و اجرای دستورات خداوند، انجام واجبات و ترک محرمات توصیه کرد و گفت: کسی که بر هوس خود پیروز شود، جلوی زیاده‌خواهی نفس را می‌گیرد.

وی، کنترل زبان، پاکی چشم، پاکی دست و آلوده نکردن زندگی به نجاست و گناه را از جمله مصادیق تقوا برشمرد که موجب می‌شود آن فرد قهرمان شود.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین سیدالشهدا و حرکت زائران حسینی به سمت کربلای معلی افزود: اربعین برای آنان که اهل سیر و سلوک هستند و برای عارفان و صاحب‌دلان جایگاه خاصی دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین حسینی گفت: این نسیم از وجود امام حسین (ع) می‌وزد و دل‌های عاشقان را با خود بیابانی می‌کند. این حرکت عظیم جمعیت‌های چند میلیونی در تاریخ بی سابقه است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این مانور اقتدار اربعین حسینی دولت و ملت ایران سهیم بودند و از مردم و دولت عراق و حشد الشعبی تشکر ویژه دارم که برای زائران امام حسین از جان و دل مایه می‌گذارند.

شهید رئیسی خود را قطره‌ای در مقابل عظمت مردم ایران می‌دید

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه یاد شهید رئیسی را گرامی داشت و با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی وی گفت: آیت الله شهید رئیسی خدا گرا، ولایت محور و مردمدار بود و خودش را قطره‌ای در مقابل عظمت مردم ایران می‌دید و در عمل اینگونه بود، مردمی بود و به دلیل عاشقی خستگی ناپذیر بود.

وی افزود: شهید رئیسی عاشق خدمت مخلص، ولایتمدار، شجاع و بسیار ستودنی بود و در مدت کوتاهی که پرچم اجرایی کشور در دستش بود نشان داد که همه چیزش مردم است؛ او شب و روز نداشت و به حاشیه‌ها هرگز توجه نکرد و عشق به خدمت او را آواره کرد و نتیجه عاشقی اش خلعت شهادت بود.

آیت الله صدیقی اضافه کرد: شهید رئیسی نعمت، چراغ، چشمه و خیمه‌ای از جانب اهل بیت (ع) بر سر ما استوار بود؛ با وجود ایشان از هر جهت دل‌ها آرام بود، اما از دست ما رفت.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: با تدابیر رهبر معظم انقلاب، کشور بعد از شهادت شهید رئیسی معطل نشد و بحرانی پیش نیامد و رهبر انقلاب به مسئولان فرمودند نباید هیچ خللی در امور کشور پیش آید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: طی پنجاه روز مقدمات انتخابات انجام شد و انتخابات در اوج آرامش آغاز شد و مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان کار خود را آغاز کردند و همه این اقدامات در نهایت صحت و سلامت عملی شد. این حرکت بزرگ و افتخار عظیمی برای کشور ما است؛ و این دولت جدید که با همراهی کامل مجلس شورای اسلامی کابینه اش در حد کمال در اختیارش هستند امیدوارم در تراز شهید رئیسی باشند.

صدیقی گفت: هر رئیس جمهوری در مبنای ولایت امام زمان خدمت کند، او سرافراز در میان مردم و سربلند در محضر شهدا خواهد بود و اگر خدایی نخواسته زاویه‌ای باشد ضرر تنها برای رئیس جمهور نیست بلکه ضرر، ضرری برای مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان بیان داشت: ولایت‌مداری در راس امور کشوراست. مردم عزیز دیدید که حضرت آقا و شهید رئیسی دغدغه معیشتی داشتند، آنها به ساخت زیر ساخت‌ها پرداختند و می‌دانستند شما اهل تحمل هستید. باید خدمات شهید رئیسی بشتر باز گو شود که البته در آن مدت شهادت ایشان بخشی از خدمات این شهید بزرگوار و دولت همراه او و معاونین او مانند دکتر مخبر که نقش پر رنگی را در این مدت ایفا کردند، بازگو شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته