دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1403 - 08:39
تجدید میثاق هیئت دولت چهاردهم با امام خمینی(ره)؛

پزشکیان: بر عهدی که بستیم، هستیم

پزشکیان: بر عهدی که بستیم، هستیم
رئیس جمهور در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی سخنرانی کرد.
کد خبر : 929184

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان صبح شنبه سوم شهریور ۱۴۰۳ پس از تجدید میثاق اعضای هیئت دولت چهاردهم با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، در حرم امام خمینی (ره) سخنرانی و با اشاره به سخنان سیدحسن خمینی در این مراسم تاکید کرد: ما بر عهدی که بستیم، هستیم. ما بر پیمان خود با مردم پایبند هستیم. ما نباید راه را گم کنیم. امام حسین (ع) می‌فرماید که مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود؟ قیام امام برای مطالبه حق است. امام (ره) امر به معروف و نهی از منکر را برای احقاق حق انجام داد. این راه و مسیر امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی درباره اسلام می‌گوید اسلام چیزی جز حق و عدالت و انصاف نیست. اگر در جامعه‌ای بی‌عدالتی و ظلم هست، ضد اسلام است. اگر با همه حتی با دشمنان با عدالت برخوردی کنیم، اسلام داریم ولی اگر اینطور نباشد، ما اسلام نداریم. خداوند به پیامبران می‌گوید از شما درباره صداقت شما سوال خواهیم کرد. خدا از همه ما پیمان گرفته است جز حق نگوییم. باید دنبال حق همه مردم بوده و در عمل ان را پیاده کنیم و نشان دهیم به آن پایبند باشیم.

وی با تاکید بر این‌که «مسلمان کسی است که با همه به عدالت رفتار کند» ادامه داد: نگاه امام (ره) به محرمان، وحدت و انسجام بود. اگر مسلمان به ریسمان خدا وصل بودند، رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌توانست قلدری کند؟ ما هیچ راهی جز افزایش وفاق ملی در داخل کشور نداریم.

رئیس‌جمهور گفت: از رئیس مجلس و نمایندگان مجلس که رای بزرگی به دولت دادند، تشکر می‌کنم. این رای اقدام بزرگی برای وفاق ملی بود.

وی با بیان این‌که «اول انقلاب، همه دنیا جمع شده بودند تا انقلاب را ساقط کنند»، یادآور شد: ما هم شرایط مناسبی نداشتیم اما آن‌ها  نتوانستند حتی یک وجب از خاک ما را بگیرند چون وحدت داشتیم و در مقابل آن‌ها ایستادیم. الان هم اگر وحدت داشته باشیم ، می‌توانیم مشکلات را حل کنیم و باید این مشکلات را حل کنیم. عدالت و انصاف و حق باید جای خود را در جامعه باز کند. حقوق مناطق، اقوام و همه را نباید پایمال کنیم. راه امام حسین(ع) راه حق و عدالت و انصاف  است و ما باید این راه را دنبال کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: دشمن تلاش می‌کند تا ما در کشور وحدت نداشته باشیم ولی ما باید با محوریت رهبری، سند چشم انداز، برنامه توسعه و قانون وحدت کنیم تا ما بهترین شویم. البته این هدف به تلاش شبانه روزی و وحدت نیاز دارد و راحت بدست نمی آید. باید کشور را به طرفی هدایت کنیم که شایسته آن است. در مرقد مطهر امام خمینی(ره) پیمان می‌بندیم که این راه را ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته