دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 شهريور 1403 - 07:38

کنگره آمریکا مسئولان دانشگاه کلمبیا را بابت اعتراضات ضداسرائیلی احضار کرد

کنگره آمریکا مسئولان دانشگاه کلمبیا را بابت اعتراضات ضداسرائیلی احضار کرد
یکی از کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال احضاریه به 6 مقام مسئول دانشگاه کلمبیا، آنها را به کند کردن روند تحقیقات درباره آنچه «فعالیت‌های یهودستیزانه» در این دانشگاه خوانده می‌شود، متهم کرد.
کد خبر : 929105

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «کمیته آموزش و نیروی کار» مجلس نمایندگان آمریکا احضاریه‌هایی را برای «کاترینا آرمسترانگ» که هفته گذشته بعد از استعفای رئیس قبلی دانشگاه کلمبیا به عنوان سرپرست دانشگاه انتخاب شد و همچنین پنج نفر دیگر از اعضای هیئت امنای این دانشگاه ارسال کرده است. 

«ویرجینا فاکس» قانونگذار جمهوری‌خواه که ریاست کمیته مذکور را بر عهده دارد، در بیانیه‌ای گفت: «کلمبیا باید در تلاش‌های ما برای اطمینان یافتن از ایمن‌سازی فضای دانشگاه برای دانشجویان یهودی همکاری کند، اما مسئولان این دانشگاه روند تحقیقات ما را کند کرده‌اند.»

این نامه در شرایطی ارسال شده است که گزارش‌های رسانه‌ای از آماده شدن دانشگاه‌های آمریکایی برای برگزاری موج تازه‌ای از اعتراضات ضداسرائیلی همزمان با بازگشایی حکایت دارند. 

مسئولان آمریکایی در ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند از اتهام «یهودستیزی» برای سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین استفاده کنند. 

رسانه‌های آمریکایی می‌گویند برخی از دانشگاه دستورالعمل‌ها و قواعد جدیدی برای محدود کردن دامنه اعتراضات در دستور کار قرار داده‌اند. 

منع برپایی چادر‌های اعتراضی، محدود کردن مدت زمان اعتراضات، مجاز کردن تظاهرات تنها در برخی اماکن مخصوص و محدود کردن امکان دسترسی به محوطه دانشگاه‌ها برخی از اقداماتی هستند که این دانشگاه‌ها در دستور کار قرار داده‌اند. 

گروه‌های حامی حقوق مدنی برخی از این اقدامات را مانع شعار‌های ایالات متحده آمریکا در حمایت از «آزادی بیان» می‌دانند. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته