دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 11:41
آنان از نفس نمی‏‌افتند؛

دانشجوی آمریکایی همچنان معترض است

دانشجوی آمریکایی همچنان معترض است
نزدیک به یک ماه از آغاز اعتراضات دانشجویان آمریکایی می‌‏گذرد و آنها بی‌پروا به مطالبه‌‎گری خود از حکومت و نظام آموزشی ادامه می‌دهند و یک‌صدا «آتش‌‎بس غزه» را می‌خواهند و تأکید می‌‎کنند که حساب آموزش باید از صهیونیسم جدا شود.
کد خبر : 911511

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دانشگاه‌های آمریکا از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) صحنه اعتراض جدی دانشجویان به اقدامات رژیم صهیونیستی و همچنین برگزاری تحصن در همبستگی با مردم غزه و حمایت از فلسطین بوده است. این دانشجویان به عنوان بخشی از مطالبات خود از رؤسای دانشگاه‌ها، خواستار حمایت علنی آنها از آتش‌بس، قطع سرمایه‌گذاری و همکاری با شرکت‌های صهیونیستی و تأمین‌کنندگان تسلیحات ارتش این رژیم هستند. 

این اعتراضات با مقابله پلیس آمریکا روبه‌رو شده و تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۵۰ دانشگاه بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که جنبش دانشجویی در آمریکا الهام‌بخش اعتراضات مشابهی در دانشگاه‌های انگلیس، کانادا، استرالیا و سایر کشور‌ها از جمله هند و لبنان ایجاد کرده است.

در تازه‌‎ترین تحولات مرتبط با اعتراض‌‎های دانشجویی، شاهد تغییر نام کتابخانه بخش تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهری نیویورک (The City University of New York) بودیم.

دانشجوی آمریکایی همچنان معترض است

این دانشجویان در اقدامی خودجوش نام این مکان را به «کتابخانه الاقصی» تغییر دادند.

دانشجوی آمریکایی همچنان معترض است

این اقدام برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره کتابخانه دانشگاه «الاقصی» غزه انجام شد که از سوی صهیونیست‌ها ویران شده است.

همزمان، خبرگزاری «الجزیره» فیلمی را در فضای مجازی منتشر کرد که فارغ التحصیلان دانشگاه واشینگتن را در حالی به تصویر می‌‎کشد که در جشن فارغ‌التحصیلی به نشانه اعتراض به نسل‌کشی در غزه، کلاه‌های خود را از سر برداشته‌اند.

در تحولی دیگر، خبر‌ها حاکی از موافقت دانشگاه هاروارد برای مذاکره با دانشجویان معترض به رژیم‌ صهیونیستی است.

دانشجوی آمریکایی همچنان معترض است

در همین رابطه، «آلن گاربر» رئیس موقت دانشگاه هاروارد، موافقت کرد جلسه‌ای میان معترضان و مقامات دانشگاه در زمینه مطالبات دانشجویی برگزار شود.

دانشجویان دانشگاه هاروارد نیز به صورت داوطلبانه به تحصن در محوطه این دانشگاه پایان دادند.

این در حالی است که در روز‌های گذشته مسئولان دانشگاه هارواد، دانشجویان معترض به جنگ علیه غزه را به تعلیق تهدید کرده و خواستار پایان دادن به تجمع‌های اعتراضی شده بودند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته